HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Paragon BMW 6 Series (F06) Gran Coupe 1:18

2013.01.01. 21:41 MT21013

gyűjtemény.JPG

1988-89 környéke és egy barátomtól kapott Cserkúti Öcsi M3-as BMW poszter. Gyakran eszembe jutnak ezek az idők, amikor elmélázok azon mikortól is érzem szívemhez közelinek a BMW-ket.

Aztán még eszembe jut a 635 CSI, az E30 M3, vagy a kevésbé sikeres, de számomra máig szívet dobogtató 8-as sorozat. Ezek voltak azok amelyek a márka iránti szeretetemet elindították zsenge ifjú koromban.

A cápa 6-os még a BMW-k között is az egyik nagy kedvencem. Utódjáról a nemrég leköszönt E63-asról mindez nem mondható el. A "cuki jegesmacikért" aggódó dub... öö Bódi Szilvike is ezt tologatta kétségkívül formás popsijával.

Névtelen.jpg

Roppant "hiteles" greenpeace alakítás volt pont ezzel az autóval és pont ezzel a hölggyel... Először azt hittem paródia, de rá kellett jönnöm, hogy komolyan gondolták. Egy szó és egy szín jutott eszembe: a demagógia és a sötétzöld... No elkalandoztam a témától. A lényeg, hogy az E63-assal nem nagyon barátkoztam meg.

A Chris Bangle-féle formavilágot soha nem fogadta be a gyomrom. Az a csomagtartó kiképzés máig felidézi bennem a piacozó románok Daciáira eszkábált műanyag idomokat.

2004_BMW_645Ci_014.jpg

Ezen kívül az első lámpatestekkel sem voltam kibékülve. Szegletes is, meg kerek is, meg Derrick táskás is. Nem tetszik na!

2004_BMW_645Ci_003.jpg

Aztán idén februárban egy németországi munkám során botlottam bele az utódba.

P2170116_1.JPG

Az F12-es kódjelű harmadik szériás 6-os már nagyon is tetszik. Igazából nem egetverőek a külsőt ért módosítások, de pont ott reszelgettek rajta véleményem szerint, ahol a tradícionális BMW formákat kedvelőknek leginkább gondja volt az E63-assal. A Ferrarikat kivéve nem szeretem a piros autókat, de ennek még ez is nagyon jól állt.

Jött a 2012-es genfi szalon és ahogy már sejteni lehetett a BMW is hadrendbe állított a Mercedes CLS és az Audi A7 ellen egy négyajtós kupét. Maga a kategória elég hülyén hangzik és különösebben sok értelme sincs. Viszont a válság miatt az utóbbi években olyan új rétegmodell létrehozási boom van az autóiparban, hogy egy autóbuzinak is lassan komoly munka nyomonkövetni az újdonságokat. Egy szó mint száz megérkezett a 6-os Gran Coupe házi nevén az F06-os.

42796_298682.jpg

Ha abban a szerencsés helyzetben lehetnék, hogy választanom kellene egy 7-es vagy ez között, akkor hatalmas előnnyel az F06 futna be első helyen, különösen ebben a metálbarnás színben. Amikor a Victor Hugo utcai bolt kínálatában megjelent a modell, le is csaptam rá nyomban. Később átadtam a Jézuskának, hogy legyen kedves visszaadni :-)

modellbolt.jpg

A Paragon a közelmúltban került a látókörömbe. Nem is tudok róluk szinte semmit, viszont az új BMW-k modellgyártási jogát megkapták. Csepreghy Dániel BMW fanatikus gyűjtőtársamnál érdeklődtem, hogy vételre érdemesnek véli-e ezen gyártó termékeit. Dani megnyugtatott, így megvettem látatlanban. Szerencsére nem is kellett csalódnom, persze Dani megerősítése után egyébként sem volt kétségem. A modell érkezésével nagyjából egy időben sikerült egy angol nyelvű prospektust is beszereznem.

BMW 6-os F12 Gran Coupe 2012.jpg

Hát akkor lássuk a várva várt modellt. A doboz megmutatja a benne lévő portékát. A hatalmas áttetsző felületek ellenére tartása mégis kellően erős, bőven lehet rápakolni az újabb jövevényeket. Annyi kukacoskodás lenne részemről, hogy a rövidebbik oldalakat is jó lenne átlátszóra kialakítani (lásd AUTOart), mert egy-egy börzén így kibontás nélkül lehetne szemrevételezni a modell front- és hátoldalát. 

01.JPG

A kibontás után nézzük körbe a járgányt.

02.JPG

Masszív, szépen kidolgozott.

04.JPG

Kellemes látvány, bárhonnan is nézzük.

03.JPG

"Vigyázz, jövök" arc 18-ad részre kicsinyítve. Körzetük az autópálya, tempójuk halálos...

05.JPG

Szilvikéhez hasonlóan kívánatos a hátsó...

popsika.JPG
A külsőt illetően meg kell említeni a szépen kidolgozott felniket. A hátsó kerekek is egymástól függetlenül forognak.

09.JPG 
Az egyik kedvencem a frontrész. Gusztusosak a hűtőbordák, szinte megszólalnak a lámpák, imádnivalóan élethű a BMW embléma. Kérem a tapsot gyűjtőtársak!

08.JPG

Kezdjük el a nyitogatást. Minőségi modellről lévén szó természetesen a hátsó ajtók is nyithatóak, igényesek a zsanérok, szó sincsen egykaros játékautó megoldásokról. 

10.JPG

Az újabb autók esetén nem lehet nagyot durrantani a motortérben. Itt sem igazán lehet sokat. Burkolt az egész kóceráj oszt' jónapot. Azért kapunk egy emblémát, 2 db BMW feliratot és pár figyelmeztető matricát.

11.JPG

A csomagtartó ízlésesen kárpitozott és szép zsanérokon tárul fel.

13.JPG

Az igazi tüzijáték a beltérre maradt. Pazar! Gyönyörű!

15.JPG

Az a fehér karima a volánon viccesnek tűnik, de a valóságban is ilyen.

14.JPG

Gyönyörű a  kidolgozás a másik oldalról is.

16.JPG

Szépek az ülések, a tetőablak pedig plusz lehetőséget ad a kukkolásra.

18.JPG

A folyton kritizáló gyűjtők persze mindig keresik a hibákat és még egy ilyen hibátlannak tűnő járgányon is akadhatnak kisebb kifogásolnivalók. Az egyik a motorháztető illesztése. A szélvédő tövénél már kissé nagyobb a kívánatosnál. Ez azért lehetne precízebb!

19.JPG

A másik hibácska már tényleg a szőrszálhasogatás kategóriája. A kamerarendszer csak két dimenziós és hiányzik a mögöttes kameraház.

20.JPG

Még a kissé durva szemcsés metálfesték említhető hiányosságként, de ezt főleg a fényképezőgép vakuja erősíti fel. Ennyi hibát igazán meg lehet bocsátani egy máskülönben gyönyörű modellnek.

12.JPG

Gyűjteményem első Paragon modellje nagyon jól vizsgázott. Csak ajánlani tudom BMW kedvelő gyűjtőtársaimnak. Zárszóként Ursula nővért idézném: "kérem a következőt!" - M5 kék színben...

07.JPG

15 komment

Címkék: BMW Modell Paragon

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr674990916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2013.01.01. 22:06:32

Szép modell! Gratulálok a modellhez és a bloghoz is! Nos igen, a BMW-k... Nekem is a Bangle-éra óta nem tetszenek az 1:1 BMW-k... Ezzel most valami javulás félét látok.
Kis kiigazítás. Említett "dubai katalógus termék", egyszer hangsúlyozta, hogy a nevét "Y"-nal írja. Valahogy így: Sylvi. Tudod, vigyázni kell a részletekre, nehogy aztán ez az IQ bajnok "Rebeka-szopóka" perre menjen. :-)))

MT21013 2013.01.01. 22:11:59

@Missa: köszi a gratulációt. Uhh ez a katalógus termék ütős volt Testvérem :-)))
Én úgy vagyok vele, ha valakinek magyar állampolgárság van bejegyezve az útlevelébe, akkor ne Sylviázzon nekem!

Missa 2013.01.01. 22:12:53

Apropó, Labdacs ugyan ezt a blogot használja. Nála lehet a FB-on lájkolni. Itt Nálad úgy látom ez ki van kapcsolva. Nem lenne érdemes bekapcsolni? Az is plusz reklám lenne.

MT21013 2013.01.01. 22:15:54

@Missa: Még csak most próbálgatom a rendszert, majd megkeresem azt is. Köszi a jelzést!

Missa 2013.01.01. 22:20:21

@MT21013: Amúgy fetrengtem a röhögéstől, amikor a "Pöfe-nyufi" a jegesmedvék mellett, a Shell ellenében kampányolt. Főleg, hogy vagy öt évet olyan tankhajókon melóztam, amelyek bakui-szibériai kőolajból finomított, a'la Százhalombatta, üzemanyagot szállított, német, osztrák, néha holland piacra. Nem egyszer a Shellnek is. Na szóval annyi köze volt annak a kőolajnak a jegesmedvékhez, mint Sztálinnak az Üdvhadsereghez...
De ez a hülye liba csak tologatta a Bömösét. Néha, reggelente szoktam látni a tyúkot a pesti alsó rakparton, a 6-osában. Csodálkozom is, hogy ilyen korán hova megy?

MT21013 2013.01.01. 22:31:06

@Missa: Én nem is értem, hogy gondolták ezt a videót. Nem kicsit visszatetsző, ellentmondásokkal tarkított és röhelyes. Gondolom a többi olajtársaság termeli a "zoxigént". Mindehhez jön az affektáló selypítő kislány és már sírok is.
FB lájk már ok, most a kommentelők avatar fotóinak megjelenését kellene megtalálnom...

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.01.02. 09:02:58

Szép modell, irigylem is nagyon! A bloggal meg így tovább!
Visszatérve a lényegre: a motorháztető pontatlan illesztésén és a szélvédő radarjainak leegyszerűsítésén kívül nekem még két apró problémám van vele: a lámpák kidolgozása még úgy sem az igazi, hogy nem a LED-es, hanem az alap fényszórókat akarták mintázni, de ez egészen addig nem zavaró, amíg az ember össze nem nézi az igazival. Másik a felnik, sokkal stílusosabb lett volna a sajtófotókon szereplő kéttónusú, sokküllőssel.
Annak ellenére, hogy én rosszat nem tudok mondani Bangle munkáira, nekem is sokkal inkább tetszik az új 6-os, hosszú távú szerencsém is volt hozzá, fájt visszaadni. Következőnek M5? Szerintem tudod, hogy mit mondanék... :)

MT21013 2013.01.02. 09:25:37

@SepangbronzeM5: Köszi! Valóban a sajtófotós felni szebb lett volna. Ez sem rossz egyébként, talán egyszerűbb volt megformázni.
A Bangle-féle 6-os és 5-ös még úgy ahogy, de a 7-es...Azzal ki lehetne kergetni a világból brrr.
M5? Igen tudom mit mondanál :-)

Labdacs 2013.01.02. 09:48:45

nna, csak most volt időm elolvasni.
jó lesz ez, csak így tovább. a modell nekem is tetszik, ha nem főleg a klasszikus vasakra koncentrálnék, akkor talán be is szerezném.

Missa 2013.01.02. 20:41:20

Amúgy nem ismerem ezt a Paragon nevű céget. Mit érdemes tudni róluk? Azt láttam, hogy főleg BMW-ben "utaznak". Gondolom, van valami kínai érdekeltsége is a cégnek. Hova helyezhetők a termékei, az AutoArt, Kyosho, stb. márkák közé?

=xapa= 2013.01.02. 21:27:17

Zsiga papa, sok kitartást, és még több ihletet, múzsát, és posztírást ösztönző egyéb benyomást kívánok neked a bloghoz! Remélem hamarosan a saját 6-osodról is olvashatunk ezen az oldalon! ;)

Van másik reményem is...ugye lesz majd jó kis Ladás, Zsigulis poszt is...? ;)

Ahogy a Ferrariknál, úgy a bajor márka esetében is a klasszikus típusok vonzanak, szóval azoknak a modelleinél jobban fogom nyomkodni a billentyűzetet. :)

De ez a Paragon gép nagyon finom technika, az utastér valóban gusztusos! A metálszemcsék zavaróak csak kicsit, de ahogy írtad is MT, biztosan a fényképező vakuja erősíti fel.

Összességében azt mondom, ha a Paragon gyártana Ferrarikat...na az jó vóna'! :)

MT21013 2013.01.03. 08:06:48

@Missa: Dani barátom többet tudna mondani róluk, számomra teljesen ismeretlenek. Nincs is sok infó róluk a neten sem. A modellissimon láttam, hogy 1-2 Rolls is van a kínálatukban.
Szerintem a Kyosho BMW-k szintjét bőven hozza.
Az AUTOart-tól talán a fényezés minősége és egy-két illesztés terén marad el, de nem sokkal.

MT21013 2013.01.03. 08:13:04

@=xapa=: Köszönöm a méltató szavakat, igyekszem majd rendszeresen irogatni. Lesz klasszikus BMW is hamarosan és tervezem majd a Zsiga újraélesztését is megírni.
Saját 6-os? Hmmm. Elhiszed nekem, hogy nem vágyok többre, mint hogy 4-5 évente az aktuális Astra kombit újonnan megengedhessem magamnak? Pedig de. Én ezzel már maximálisan elégedett lennék. Nem vágynék igaziból 6-osra...
A Paragon Ferrarit én is támogatom, jó vóna' bezony :-)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.01.04. 22:46:28

@MT21013: Pontosan így mondanám én is. Bár az F20-as gyenge eresztés. Az összes többi sokkal jobb. Már-már Kyosho, de a rohamosan fejlődő Autoart-tól messze van, de árban is szerencsére.