HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Kyosho Lamborghini Urraco P250 1:18 - Levelibéka

2013.01.23. 18:31 MT21013

P1190004.JPG

A legutóbbi M1-es BMW bemutatóban került szóba a Lamborghini Urraco. Készült is pár közös fotó, így ha már kibontottam gondoltam legyen ez a modell következő bemutatóm alanya. Őszintén megvallva 33 éves voltam, amikor először találkoztam az Urracoval. A Countach érában nőttem fel, néha hallottam Miurákról, de ez a típus teljesen kimaradt a 90-es években kezdődő -internet nélküli- autóbolond korszakomból. Jellemző, hogy nem is az autót, hanem annak modell változatát láttam meg előbb. Egy gyűjtemény felszámolás során csaptam le rá, az azóta eltelt idő még mindig nem volt elég a dohányfüst szag eltüntetésére... Szóval meglehetősen ritka és elfeledett típusról van szó, az ismert videómegosztón is alig találni normális felvételeket. A következő videó bár nem túl jó minőségű, de a 70-es/80-as évek fordulójának hangulatát nagyon adja. Az a fehér szerelés brutálisan retró...igaz én is így néztem ki 30 éve az óvoda udvarán.    

A kissé mosolyogtató film ellenére ez az autó nem rendelkezett rossz paraméterekkel. Kiviteltől függően 182 - 250 közötti paci a motorban, 8 henger és 215-től 260 km/óráig terjedő végsebesség. A 70-es években ez kőkemény királyság volt és még ma sem egy utolsó számsor! A V8-as motor orgánuma mindenképpen tiszteletet parancsol.

A Lamborghini soromba tehát ez az ismeretlen a múlt előtti tisztelgés okán is oda-oda kívánkozott. Gyakorlatilag itthon szinte beszerezhetetlen, ezen az egy darabon kívül nemigen láttam eladó példányt az elmúlt években. Mondhatni, hogy a modell ritkább mint az ép Ford embléma a Ford Galaxyk hátulján. A modell megérkezésekor kedves feleségemtől nem a szokásos, beletörődő "Már megint egy újabb modell?" kérdés hangzott el, hanem a "Tomi már levelibékákat is gyűjtesz?" - Azóta ez már szállóigévé nemesült.

P1190020.JPG

Szó se róla érdekes színe van, de nekem tetszik. Egy ilyen ritkaság milyen snassz lenne már ezüstben... A modell különben érdekes megoldással van elhelyezve a dobozban. Nincsenek csavarok, hanem két oldalon 2-2 tüskével a modell aljára rögzíthető műanyag bakokon áll. Ezekkel lehet érintés (értsd összetaperolás) nélkül kivenni a modellt és egyben fixen is tartja a dobozon belül. Ügyes! Még arra is figyeltek, hogy a dobozon kimarják a kivételre készülő kéz ujjainak helyét. Ilyen előzmények után már biztosra vettem, hogy finom kis szerkezettel lesz dolgom. 

P1190021.JPG

Nem is csalódtam ebbéli reményemben, Kyosho mérce szerint is elsőrangú a külső megjelenés. Míves az antenna, finomak az illesztések, az ablakkeretek, szépek a tükrök. Természetesen az oldalindex sem csak egy matrica.

P1190003.JPG

Egyetlenegy negatívumot tudok csak mondani, mégpedig hogy az első lámpák csukott állapotban nem tökéletesen simulnak bele a karosszériába. 

P1230005.JPG

Hátulról is rendben vannak a dolgok, szépek a lámpatestek, a látványt a maffiaredőny és a korai ezeröcsikre jellemző lámpa uralja. Csak itt nincs cirill betűs zsiguli felirat, vonóhorog meg Koppány kipufogó.

P1190005.JPG

A fotó annyira nem adja vissza, de nagyon szépen kidolgozottak és valósághűek a felnik.

P1190006.JPG

Szerencsére a modell aljára is jutott figyelem. Ha nem is high-end kivitel, de a maga kategóriájában részletesnek nevezhető.

P1190017.JPG

Szezám tárulj, nézzünk körül odabent!

P1190015.JPG

A csomagtartó könnyen nyitható, de a szűk nyílás miatt korlátozott a betekintés. A belseje szépen kárpitozott,  oldalán kidolgozott támasztómechanizmussal rendelkezik. Innen lehet szemügyre venni a motortér melletti igényes azonosító táblákat is. Ja és tessék nézni azokat a kipufogó csöveket! El lehetne küldeni pár gyártónak, mint követendő példa.

P1190007.JPG

Ha kicsit előrébb siklunk, akkor a kitámasztható maffiaredőny alatt feltárul a motortér. Nincs túl nagy tüzijáték, de azért szépek a piros gyújtókábelek, meg egy-két fedél és kupak. A többi sima fekete műanyag.

P1190008.JPG

Az első traktusban pótkerék lapul, de a legnagyobb szám a fedélhez csatlakozó mesteri rács. Szerencsére az orron díszelgő bika sem csak egy öntapadós papír, hanem annál sokkal igényesebb megoldás.

P1190010.JPG

Belül igazán igényes környezet fogad. Érdekes a hosszan elnyúló küllős kormány, valamint a műszerfalból kiálló indexkar. A fordulatszámmérő és a sebességmérő a műszerpanel két szélén helyezkedik el befelé forgatva. Ez a 3 szakaszból álló műszerfal egyébként nekem az Ikarus 200-as sorozatát juttatja eszembe.

P1190012.JPG

Szép a kárpitozás, a kisebb műszerfali egységek is ízlésesen kidolgozottak. Külön felhívnám a figyelmet a váltószoknya kialakítására. Nem elégedtek meg a sablonos, szimmetrikus -gyakran sorjás- megoldással, hanem egy látványra szinte megszólaló szerkezetet készítettek Kyoshoék.

P1190014.JPG

Az ajtóburkolaton nagyon szép behúzót, zárgombot és kilincset is találhatunk. Szép.

P1190016.JPG

Zárszó? Kategóriájában szinte tökéletes modell, sok-sok finomsággal. Lamborghini sorom egyik kedvenc tagja. Minél többet nézem annál jobban szeretem kis levelibékámat. Még sok ilyet Kyosho!

P1190009.JPG

18 komment

Címkék: Modell Lamborghini Kyosho

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr535027650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2013.01.23. 19:35:25

Szép autó. Azt hiszem konkurensek voltak a lovas csapat 308-asával.Persze más formatervező követte el. Kicsit megdöbbentő a műszerfala. Szerintem egy ergonómiai szörnyszülött.
Szép kis modell. Nem is tudtam, hogy ilyen ritka. Egyszer régen úgy gondoltam, ha meg van az összes Ferrari, akkor jöhetnek a Lambo-k.Az Urraco is a kívánságlistámon volt (van). De egyre jobban látom, hogy nem érek a Ferrarik végére. :-)
Főleg, hogy most a következö beszerzendőm, lehet, hogy nem is Ferrari lesz.

MT21013 2013.01.23. 20:15:06

@Missa: Valóban elég érdekes az a műszerfal, de a kormány még furcsább. Végülis a 70-es években született, akkor még az ergonómia gyerekcipőben járt.
Teljességre már nem is törekszem. Főleg, hogy én is 5-6 vonalon mozgok és azért végesek az anyagi lehetőségek.
Nem Ferrari??? Elárulod?

Labdacs 2013.01.23. 20:28:42

szép modell. ha valaha is Lambóra fájna a fogam, ő lenne a második. az Espada után.

MT21013 2013.01.23. 20:34:09

@Labdacs: Espada bemutató is lesz majd :-)

Labdacs 2013.01.23. 20:35:42

@MT21013: látom, nem vesztegeted az idődet. :-)

Missa 2013.01.24. 12:15:37

@MT21013: Na az Espada a másik Lambo kedvencem. Jöhet a bemutató! Aztán a többi kedvenceim: a Miura, Diablo. Diablo-t, utcait, kár, hogy nem csinált senki, szépet...

Missa 2013.01.24. 12:21:48

@MT21013: Nem Ferrari, elárulom. Az Újvilág felé kacsingatok. Mivel hamarosan 47 leszek, bennem elevenen élnek még az emlékképek a '70-es évek elején vetített MTV-s, amcsi krimik, filmek. Egyik kedvenc színészem Steve McQueen. A napokban néztem a San Francisco-i zsarut. Mindig is bírtam a '60-as évek végi, '70-es évek közepéig gyártott Muscle Car-okat. Hiába, a korosztályom. A film láttán ismét fellángolt a szerelem. Első választottam a Dodge Charger, de ha belefér, kell majd a Mustang is. Aztán még jó lenne egy Dodge Challenger is. Lehetőleg H61-es és 40th Anniversary. Mert abban két Challi van. A 2008-as is, és nekem az is nagyon tetszik.

MT21013 2013.01.24. 12:35:03

@Missa: Szerencséd van, mert az Espada mellett van Miura is. A Diablomat nem tudom láttad-e, de az utcai, sárga és AUTOart - szerintem szép is :-)

MT21013 2013.01.24. 12:36:09

@Missa: Hát csak annyit kívánok, hogy sikerüljön beszerezni őket!

Missa 2013.01.24. 12:56:52

@MT21013: OK, szép az AutoArt Diablo. Akkor én írtam rosszul. Diablo-ból nem csináltak szépet a korai, bukólámpásokból. :-)
Mind ezek ellenére jöhet a bemutató Miura-Espada-Diablo vonalon is! Sőt, ha van még Lambo-d azokról is!
Írd meg az e-mailedet és küldöm az én képes kívánságlistám, katalógusom. Na attól van rosszul a feleségem néha. :-)

MT21013 2013.01.24. 14:39:44

@Missa: Múltkorjában kínoztam magam az AUTOart honlapon és képzeld a bukólámpásból is csináltak 1:18-ast. Majd délután megkeresem és belinkelem. Na olyat nem láttam még soha eladót. Bár gondolom halálos ára lenne...
mt2101@freemail.hu
Nekem idénre nincsenek túl drága vágyaim (Norev CX, Kyosho Lancia 037, Paragon BMW M5, Elite F12), bár ha a Ferrari 355-öst a Kyoshotól és a Lambo Aventadort az AUTOart-tól szeretném beszerezni, akkor idén nem lesz havi 1 modell, mert azoknak "2 hónapos" ára van...

Missa 2013.01.24. 19:18:16

@MT21013: Hmmm, érdekes. Az AutoArt honlapján ezek nincsenek fent. Pedig cikkszám alapján is kerestem, mert azt hittem 1:43-asok. De nem, nincsenek sehol...

MT21013 2013.01.24. 19:41:13

Valamiért csak a német oldalon találhatóak meg. A com-os verzión már csak a 6.0 verziók vannak. Az a 70083-as számú sárga SV hmm.... Persze már nem elérhető. A listádat hamarosan nézem, csak az asztali gépem nem nyitja ki, át kell tennem a laptopra.

MT21013 2013.01.24. 19:59:50

@Missa: Megnéztem a listádat. Haláli vagy :-)) Egy-kettőtöl nem csodálom, hogy hátast dobott a kedves nejed. Viszont azért bármelyik árkategóriából tud választani. Nem rossz ötlet! Lehet én is csinálok hasonlót :-)

Missa 2013.01.24. 20:12:16

@MT21013: :-) Figyelj! Az embernek legyenek álmai! Legalább azok legyenek. Akkor van ami motiválja. :-) De hamár álmaink sincsenek... Akkor megette a fene az egészet.
Pont itthon próbáljuk a "gyereket" is noszogatni. Legyenek tervei, álmai. Nem baj, ha nem valósul meg minden, de hátha... :-)
Nézd, egy nyamvadt vasam sincs, pl. hogy most a kocsimat lecseréljem. Mégis tudok álmodozni, terveket szőni. Épp most találtam egy magyar céget, akik USA autók restaurálásával, beszerzésvel foglalkoznak. RPM-Styling. Jobb tudni róluk. Ha hirtelen beüt a lottó ötös, tudjam kihez kell fordulni egy jó Charger 440 Magnum-ért. :-)

MT21013 2013.01.24. 20:27:29

@Missa: Teljesen igazad van. Jelen pillanatban mindig konstans 2-3 évre vagyok a Zsigám OT szintű feltámasztásától, de azért álmodozok egy makulátlan Trabi 601-esről is mellé. Meg egy új Astra kombiról is. Én már ettől a mennyekben érezném magam!
Ha már USA autó nekem a nagy kedvencem a Christine filmben is szerepelt Plymouth Fury. Modellként a te listádban is benne volt.
Ha lenne egy lottó ötösöm (előbb fel kellene adni..) akkor egy ilyen 50-es évekbeli V8-as dögöt én is vennék magamnak és szívesen húzogatnám vele Bódy Sylvike BMW-jét a Shell kút elől :-)))