HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: AUTOart Lamborghini Espada 1:18

2013.01.26. 11:39 MT21013

P1260004.JPG

A korábban bemutatott Urracohoz hasonlóan az Espada is sokáig ismeretlen volt előttem. A 80-as években a Ferrari Testarossa és F40, vagy a Lamborghini Countach mellett ezek a típusok már nem kaptak túl nagy publicitást. Internet akkor még nem állt az autóbolondok rendelkezésére, így hát első találkozásom az Espadával ezen az eseményen történt:

00_OLDTIMER%20EXPO400.jpg

A Lamborghinikről alkotott addigi képzeletvilágomba olyan szinten nem illett a kiállított autó, hogy meglepődve olvastam a típust bemutató táblát. A Pásztor Classic tulajdonában lévő Espada aztán visszatérő kiállítási darab volt a különböző veterán rendezvényeken 2007-2008 tájékán. Készítettem is róla egy csomó felvételt.  

Kiállítás.jpg

A "késői találkozás" ellenére is szerelem lett az Espada első látásra. Helyenként kicsit elnagyolt, bumfordi, de mégis egy olyan kiállása van ennek a gépnek ami rabul ejtő. A következő videóban is látszik, hogy egy korabeli Ferrari -a 365 GT- az autós újságírók által unalomig elhasznált szóval élve mennyire letisztultabb formavilágú. Ez persze nem feltétlenül jelenti, hogy szebb is, de nagyon eltérő a két karakter. 

A Kyosho Urracohoz hasonlóan az AUTOart Espada sem egy túl gyakori vendég a modellpiacon, de azért nem is lehetetlen küldetés a beszerzése. Nekem egy modellgyűjtemény felszámolása során sikerült lecsapnom rá elég kedvező áron. Mostanában 25-30 ezer forint alatt nemigen lehet hozzájutni. A doboza a legegyszerűbb sémát követi, minden oldalról betekintést nyújt, egyszerű a design, belül fekete műanyag talppal egybeöntött kerettel merevített.

P1260001.JPG

6 csavar oldása után kezdhetjük a szokásos szemlét. Még az AUTOart modellek kimagasló kidolgozásának ismeretében is jó érzés látni mennyire egyben van és szépen kidolgozott az egész. Egyedül az ablaktörlők tűnnek picit vaskosabbnak a kelleténél, de ezen kívül a legnagyobb rosszindulattal sem lehet kivetnivalót találni.

P1260003.JPG

Az igazi autót 1968 és 1978 között gyártották. A 10 év alatt 3 változat látott napvilágot minimális módosításokkal. A bemutatóban szereplő modell az utolsó, az S3-as változat. Valamennyi változatot 3929 köbcentiméteres, 60 fokos hengerszögű V12-es motor hajtotta, de míg az 1968-as S1 325 lóerős volt, addig az S2-től 1970 után már 350 lóerőre izmosodott ez az erőforrás.

P1260005.JPG

Érdekesség, hogy az Espada utolsó évében, 1978-ban készült egy 4 ajtós változat Faena néven, de végül ez nem került szériagyártásba. Az egyetlen létező példány jelenleg egy svájci gyűjtő tulajdona.

640px-Lamborghini_Faena_1978_seitlich.JPG

Ami a külsőt illeti csak dícsérő szavakat lehet használni, sok-sok apró finom részlet ahova csak a szem téved, de beszéljenek az alábbi képek.

Image2.jpg

Az S3-as kicsit egyszerűbb vonalvezetésű felnit kapott, de ezt is csak egy jelzővel lehet illetni: SZÉP! A kerék mellett a formatervező emblémája, kell-e mondani? Nuccio Bertone.

P1260008.JPG

A közelmúltban készült bemutatókban szinte írhattam volna mindig ugyanazokat a sablonokat a motorterekre. Valahogy úgy, hogy "tulajdonképpen nem rossz, van egy-két ez+az, de...". Most itt van az a motortér amire elégedetten csettintek. Na ez már valami! Ezt bizony jó érzés nyitogatni. A fedélen kidolgozott burkolat nagyon élethűvé varázsolja a hangulatot, de a többi rész is nyálcsorgatást vált ki.

P1260006.JPG

A csomagtartót a pengevékony illesztés miatt nem egyszerű kinyitni, de kárpótol a fedéllel együtt mozgó támasztó mechanizmus és a szép fűtőszálak az üvegen. A poggyásztér természetesen kárpitozott.

P1260010.JPG

Belül hamisítatlan 70-es évek világa fogad. A faburkolatok modellesítése egész szépre sikerült, a teret uralja a hatalmas "fa" kormány. 

P1260016.JPG

Szépek az ülések, a fabetétből az ajtókárpitra is jutott. A csomagtartóhoz hasonlóan az ajtók nyitása itt is nagyon nehéz, annyira precízen illesztett és nincs mivel fogást találni. Pedig ezt a beltért tényleg érdemes gyakran szemügyre venni.

P1260013.JPG

A szokásos körbemustrát zárjuk a már elmaradhatatlan fenék szemlével. Csalódnunk itt sem kell, a kategória keretei között egy tisztességes, részletes fertályat kapunk.

P1260024.JPG

Kell-e zárszót írnom? Aligha. A fotók annyira magukért beszélnek, hogy felesleges győzködni bárkit is. Aki kedveli a Lamborghiniket vagy a 70-es évek szögletes szupersportautóit az előbb-utóbb úgyis szerezni fog egyet. Az AUTOart szokás szerint magasra tette a lécet.

lamborghini_espada-400-gte-1972_r9.jpg.jpg

17 komment

Címkék: Modell Lamborghini AUTOart

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr805044483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2013.01.26. 11:52:02

Azok a Campagnolo felnik megszólalnak élőben!
Szép modell egy csodás autóról.

MT21013 2013.01.26. 12:49:30

@alecwolf:
"Szép modell egy csodás autóról." - ez pontosan így van

Missa 2013.01.26. 17:11:32

Én először a '70-es években láttam ezt az autót. Lehettem 11-12 éves és a Piedone, a zsaru filmet néztük meg. Na a pitiáner drogdealernek ilyen autója volt. A történet azon része kicsit kiesett a figyelmemből, valahogy az autóra koncentráltam.
Szép autó, szép modell! Kicsit emlékeztet szintén gyerekkorom "sztár Matchboxára" a Lamborghini Marzal-ra. Az is ilyen világos utasterű, csupa üveg járgány volt. Nem is értem, miért nem gyártották szériában? Egyébként nem régiben láttam a modellbörzén ilyen AutoArt Espada-t, az már nem ilyen celofános dobozban volt. Hanem valami fehér, fényképesben.

MT21013 2013.01.26. 17:26:39

@Missa: A fényképes dobozos azért jobban is illik hozzá, az akkor gondolom a hungarocelles verzió. Nem láttam még olyat. Sőt az enyémen kívül nem is láttam mást...

Labdacs 2013.01.27. 19:20:42

szép autó. kéne. 1:1-ben is talán előbb, mint akármelyik Ferrari, de 1:18-ban is eljátszanék a gondolattal, ha elém szaladna egy.
ha már Espada, akkor hadd linkeljem be Karotta egyik legjobb írását:
totalcar.hu/tesztek/lamboespada/

kuki123 2013.01.27. 20:36:23

Az iker lámpa...

4 ajtós változat ...awww a hátsó üvegeivel...
Műremek :)

ha egyszer gazdag leszek akkor a 60-as évek végei -70-es 80 évek kocsijait veszem

Ugyan nem az a kategória, de nagyon hasonló szerintem az orr kiképzése a dodge challengernek is
hu.wikipedia.org/wiki/Dodge_Challenger

MT21013 2013.01.27. 20:45:06

@Labdacs: ha te "már csak" elgondolkozol azon, hogy lehet előbb kellene mint egy Ferrari, akkor nincs kétségem afelől, hogy piszkosul tetszik neked az Espada :-)

MT21013 2013.01.27. 20:48:05

@kuki123: Szép bizony a 4 ajtós (is)! Sok sikert a vásárlós projekthez, nekem is hasonló álmaim vannak. Egyébként üdv a fedélzeten, remélem találsz más érdekes olvasnivalót is itt.

hdnctrl 2013.01.27. 20:52:16

Sokkal inkább kéne egy ilyen, mint egy Countach. (Bárónak hívták, de ő nem a dealer volt.)

MT21013 2013.01.27. 21:02:53

@scuynat: Milyen szép is lenne egy ilyen dilemma:
-Anyukám mit vegyünk hétvégi veteránnak? Countach vagy Espada?
-Talán Espada. Az olyan spanyolosan hangzik.
-Jól van drágám, az lesz :-))

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.01.29. 13:02:39

@Missa: Marzal-t én is megörököltem Aputól, van egy leharcolt és egy kifogástalan állapotú példány.

A bemutatóban szereplő Espada pedig gyönyörű, én mindig egy sötétkékkel szemezek. Nekem abban a színben tetszik a legjobban.

Missa 2013.01.29. 16:37:29

@MT21013: Hmmm, "válság" van... Labdacs is egyre kacsingat más márkák felé, én is kezdek az USA vasakra pislogni. Valamit elk..tak Ferrari-vonal ügyben. Engem már nem nagyon mozgat meg a mostani Ferrarik vonalvezetése. Régiekből meg egyre kevesebbet csinálnak. Nem rég láttam az Elite-féle F12-t. Egy nyamvadt szívdobbanást nem okozott... OK, a Kyosho-kból, BBR-ekből, esetleg a GMP-ből még van pótolni való. De amúgy... Viszont most a Dodge Charger! Na az lájk-lájk-lájk! :-)

MT21013 2013.01.29. 21:00:28

@SepangbronzeM5: Az tényleg nagyon szép szín az Espadából. Nálam nem volt színválasztási lehetőség, örültem hogy az enyém lehet bármelyik is. Tisztára mint Trabi vagy Lada vonalon a Merkur időszakban. Bár azt hiszem Dani ebből te már nagyon kimaradtál :-) - hozzáteszem gyorsan szerencsére!

MT21013 2013.01.29. 21:03:08

@Missa: Már van itthon Elite F12?
Amúgy valamiért azt érzem, hogy idén fogok én még Dodge Charger bemutatót olvasni azon az "akváriumos" oldalon :-)))

Missa 2013.01.29. 21:26:54

@MT21013: Nem tudom, hogy van-e már itthon F12. A FB-on láttam képet róla és a HDF-n. Engem nem győztek meg a látottak... Mondom, nem tudott semmit megmozdítani bennem. A Kyosho féle 355-ös sokkal jobban tetszik, bár az is kapott sok kritikát.
:-) Igen! A DODGE, A CHARGER! Igen, azt hiszem kanyarítok belőle valami bemutatót. Csak már meglenne! :-) De még kb. 10000 "lépés" választ el tőle. Sőt, akitől szeretném megrendelni, birtokol egy Bullit Mustangot is. Jó, OK, nem AutoArt, "csak" Greenlight, de állítólag szeretne attól is megszabadulni. Most azon vagyok, hogy mind kettőt meg tudjam szerezni. :-) Bár nem akarok kifejezetten filmes vonalon megindulni, de majd kell egy General Lee is. Mert az meg 1969-es!

=xapa= 2013.02.11. 22:05:22

"Kell-e zárszót írnom? Aligha. A fotók annyira magukért beszélnek, hogy felesleges győzködni bárkit is."

Ugyanezért nehéz kommentet is írni :) Ismét egy szuper bemutató, köszi Tomi!

=xapa= 2013.02.11. 22:07:14

@Missa: Egyetértek. A 458 Italia kivételével a közelmúlt Ferrarijai valahogy felvették az udvari modellgyártó gépeinek jellegtelenségét. Szomorú tendencia. De az is lehet hogy csak mi öregszünk, és a múlt felé kacsingatunk :)