HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: AUTOart Porsche 959 1:18

2013.02.09. 13:14 MT21013

Elöl2.JPG

Mai bemutatóm alanyával szemezgetek már vagy 2 éve, de csak nemrég alakultak úgy a dolgok, hogy végre beparkolhatott hozzám. Párom mindig legyint amikor egy-egy új modell érkezésekor az unalomig koptatott "gyerekkorom egyik ikonja" kifejezést használom. Tény, szinte mindig ezt mondom, ha 80-as évekbeli járgány érkezik. Pedig ez tényleg IKON volt! Szinte megkerülhetetlen a következő fotó, tegye fel a kezét, aki a 70-es évek végén született és nem ezzel a 2 autóval volt kitapétázva a szobája. 

959 vs F40.JPG

Nagy vonalakban annyit érdemes tudni az autóról, hogy 1981-ben kezdték fejleszteni B csoportos rali versenyzés céljára, a közúti változatot így a homologizációs szabályoknak "köszönhetjük". A 200-as minimum limitet bőven túl is szárnyalták, 337 példány készült összesen. A ritkasága miatt (is) az eladó példányok ára alsó hangon 200 ezer euró körül indul, persze ha van egyáltalán...

Elöl1.JPG

A kész utcai változatot az 1985-ös frankfurti szalonon mutatták be, a gyártás 1986 és 1989 között zajlott. A Ferrari F40 legnagyobb ellenfele abban hozott igazán újat, hogy a Porsche elég komoly összkerékhajtási rendszert fejlesztett ki, ami aztán alapja volt a későbbi 911 Carrera 4 változatainak. A sors fintora, hogy mire igazán beérett volna a versenyváltozat, addigra már nem nagyon bizonyíthatott a rali pályákon, hiszen az életveszélyes, sok áldozatot követelő B csoportot az FIA betiltotta.   

Oldal.JPG

Kis rosszindulattal azt is lehet mondani, hogy kívülről ez egy korabeli 911-es, szélesítve, felspoilerezve, hátul meg egy szárnnyal keretbe foglalva. Tulajdonképpen ez igaz, de mégis nekem nagyon egyben van ez a forma. Még ma sem érezni fáradtnak a formatervet, pedig elcsordogált közben pár évtized... A modellbe sem lehet belekötni kívülről, ahogy azt egy rendes AUTOart modellnél az ember már rutinból rávághatja. Minden a helyén, klappol az egész, tökéletes!

Felni.JPG

A fehér felnik különösen jól állnak a modellnek és szép az embléma kidolgozása is. A luggatott féktárcsák igényesen a kerekekkel együtt forognak. 

Motor.JPG

A motortér meglehetősen látványosra sikeredett. A fedél alatti ezüst szín rátesz egy lapáttal, hogy nem egy hétköznapi autóval van dolgunk. 18-szor nagyobb kivitelben ez egy 2,85 literes, hathengeres, biturbó boxer erőforrás volt 450 ló erejével. Talán jobb is, hogy nem sok került közúti forgalomba. Maga a motor egyébként rendkívül érdekes hűtéssel rendelkezett, a blokkot levegő hűtötte, míg a hengerfej rész vízhűtéses volt. Az erő elosztásáról egy hatfokozatú kézi váltó gondoskodott. A modell motortere részletesen kidolgozott, nagyító alatt még a feliratok is olvashatóak. Meg kell jegyeznem, hogy nem kis meglepetésemre a fedelek rögzítése az Elite Ferrariknál már oly sokat kritizált drótos lefogatással történt. Tessék nézni, bizony ott van a lyukas lefogatópont. Egy AUTOart-on??? Ezt tessék nagyon gyorsan elfelejteni!

Csomagtér.JPG

Persze gyorsan megbocsátunk, ha a csomagtér ízléses kárpitozását vesszük szemügyre, vagy ha a zsanérozás csavaros kialakításához terelődik figyelmünk.

Fenék.JPG

A modell alján ne számítsunk tüzijátékra, ez olyan semmilyen. Elmegy, nem kell nézegetni kategória.

Belső1.JPG

A beltérben klasszikus 80-as évekbeli Porsche világ fogad. Ekkor még nem kellett kályhaezüst betétekkel, rikító, "kék osztriga báros" színkavalkáddal, ájfónmenüvel, vagy zongoralakk betétekkel teleszórni az utasteret. Az autós újságírók sem rugóztak állandóan a műanyag felületek folyamatos kopogtatásán, mint egy harkály az őszi erdőben... Magyarán belül végtelenül egyszerű formák, élek, funkcionalitás, homogén egyszínű belső található. Sokaknak unalmas, francia autó híveknek már-már koncentrációs tábor, szerintem meg úgy jó ahogy van!    

Belső2.JPG

Kedves AUTOart, az index karon önök nem szoktak sorját hagyni. Lazulunk, lazulunk? Na jó ez már szőrszálhasogatás, amúgy pazar a belső. 

Porsche-959-White-SA-1600x1200_02.jpg

Pár finom részletet montázsoltam a képre. Szépek a rácsok, különösen kedvelem az első lámpatest élethű bordázását. A kilincs is olyan, hogy szinte dugnám bele a kulcsot, a matricázás pedig első osztályú. 

959 vs 928.JPG

Klasszikus 80-as évekbeli Porsche állományom ezzel 2 fősre bővült. Legeslegnagyobb kedvencemet, az 1978-as Év autója 928-ast már sikerült korábban beszereznem. Egy szintén fehér 944-es még nagyon idekívánkozik...

Hátul.JPG

Nagyon jól sikerült tehát a 959-es AUTOart változata, pár elhanyagolható, aprócska negatívummal. Figyelembe véve a gyártó újabb termékeinek árfekvését, azt is lehet mondani, hogy elég jutányos áron dobálgatják a még levadászható példányokat.  

4 komment

Címkék: Porsche Modell AUTOart

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr45070739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xapa= 2013.02.11. 21:39:32

Tomikám, kiváló poszt vót' ez má' megin'!
Kicsit lemaradtam az utóbbi pár hétben a Tomi Garázs legújabb történéseiről, de ma este pótoltam a hiányosságokat, és nagy pislogások közepette nyugtáztam, hogy itt bizony poszt tűzijáték volt az utóbbi időben! :)

"tegye fel a kezét, aki a 70-es évek végén született és nem ezzel a 2 autóval volt kitapétázva a szobája."

:) :) Ez annyira találó a mi generációnkra, hogy jogvédelem alá kellene helyezni! :)

Jelentem, nekem is Velük ( + Countach, Testarossa és korabeli F1-esek) volt kitapétázva a szobám, és autós matricáknak köszönhetően az általános iskolás könyveim borítói is :) Ez a magyarázata annak, hogy nem alakul ki bennem tartós vonzódás 1-1 újabb csoda iránt, és lehet ezért fogom eladni a nemrég beszerzett AUTOart Murcimat is: elmúlt a szerelem, mert nincs gyerekkori kötődés.

Nade nem picsogok, hanem írok kicsit erről a fehérgőte német paripáról: fehérség ide vagy oda ( ez a szín nekem csak kamionoknál elfogadható) az autó és a modell igazi műremek, öröm nézegetni a fényképeket!Az utastér talán nem a legsikerültebb megoldása az AUTOartnak, de minden más részlet nyálcsorgató, a képmontázsért pedig külön gratulálok, nagyon jól visszaadja az apró részleteket! Mondanám, hogy "kedvencem a...", de nehéz kedvenc területet kijelölni ezen a zseniális autón és modellen.

Ezért inkább a poszt képanyagából választok kedvencet, ez pedig vitathatatlanul az F-40 vs Porsche kép! :)

MT21013 2013.02.12. 18:23:48

@=xapa=: Nagyon szépen köszönöm! :-)
Nálam a Countach helyett már Diablo volt, aztán még egy Cserkúti Öcsi M3-as és egy VFTS a már említetteken kívül.
Modellekben én sem voltam-vagyok nagyon fehérmániás, de ez az AUTOart klasszikus sorozat nagyon "bejövős" fehérben.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.02.16. 18:04:00

Hát, ettől meg én sárgulok! Gyönyörű modell! Egy ilyen kéne az én picike Porsche-soromba is. De előbb azok az új GT2 és GT3-asok vannak célba véve, amikkel a nürnbergi vitrineket töltötték meg Autoart-ék.

MT21013 2013.02.16. 19:14:17

@SepangbronzeM5: Gondolom elég komoly szerkezetek lehettek... Az Aventador miatt én még Nálad is sárgább vagyok :-)