HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Hotwheels Elite Ferrari 360 Spider 1:18 - Italian Job

2013.04.13. 17:16 MT21013

P4130007.JPG

Engem is elért az a korszak, ami sok ortodox piros Ferrari modellgyűjtőt egy bizonyos létszám elérésekor. Konkrétan arról van szó, hogy ugyan a Ferrari szó hallatán egyből a piros szín ugrik be, de a gyűjteményben egymás mellett állva kezd kicsit monoton lenni ez az egyformaság. Ilyenkor érkezik a gondolat, hogy 1-1 más színű példány -megbontva az egyhangúságot- akár előnyére is válhat a kollekciónak. A bemutatóban szereplő modell esetében azért volt könnyű az elcsábulás, mert a piros verziót gyakorlatilag esélytelen beszerezni.

P4130001.JPG

Ez a halvány delfinkék színű változat meglehetősen jóárasítva kellette magát, így aztán megérkezhetett a vörös társak közé. Tudni kell róla, hogy az Elite filmes szériájába tartozik és az Italian Job filmben tűnt fel. A gyártó Mattel megmintázta már például a Miami Vice-os fehér Testarossát, vagy a Bad Boys-os 575M-et. Őszintén bevallom nem vagyok egy nagy mozifilm tudós, nem is láttam a filmet, ezért aztán keresésbe fogtam, hogy melyik jelenetben tűnt fel. Szinte semmit nem találtam, így kezdtem gyanakodni, hogy nem túl nagy szerep jutott neki a filmben. Találtam egy zseniális oldalt, ahol választ is kaptam a kérdésre: background car. http://www.imcdb.org/vehicle_32333-Ferrari-360-Spider-2000.html

i032333.jpg

Szóval feltűnt benne egy jelenet háttereként és kész. Hát annyi baj legyen, a lényeg hogy végre itt van és tüzetesen megvizsgálhatom. A modell finoman szólva sem friss, elfekvő példány lehetett, ennek megfelelően jó pár porréteg fedte a dobozt. Az is biztos, hogy még nem volt soha kibontva, minden zárómatrica, drót, bizbasz érintetlen. Van valami perverz élvezet abban, ha egy éltesebb modellt az ember elsőként kibonthat sok-sok év állás után, mintha csak rám várt volna. Óhatatlanul eszembe jutott kedvenc rajzfilmem a Toy Story egyik szereplője, Stinky Pete az aranyásó, aki szintén hasonló "életutat" járt be és soha nem vették ki a dobozából...Nem is örült neki.

Stinky-Pete-Toy-Story-2-_1024_576.jpg

A 360-assal egy teljesen új design korszak kezdődött a kis Ferrari sorozatban, az előd 355-ös nyugdíjazásával valószínűleg örökre búcsút intett generációm egykor volt fétise a rejtett lámpa, és a vasalódeszka korszak szögletes, légbeömlőkkel tarkított formavilágának ideje is lejárt. A 360-as a 90-es évekre jellemző ívelt, lágyabb, gömbölyűbb idomokat kapott. A korábbi agresszivitás a múlté lett, sokan ezért nem is kedvelték igazán a 360-ast, sőt egyenesen jellegtelennek tartották. Tény, bemutatásakor nem durrant olyan nagyot a megjelenése, viszont talán pont ezért nem is öregszenek a vonalak olyan vészesen. Még ma sem avítt a megjelenése, engem mindig egy kis csónakra emlékeztet Spider kivitelben. Lehet a balatoni vizibicikli gyártókat is, hiszen sok ilyen szerkezet készült eme formajegyek ihletésével.

P41300033.JPG

Túl sokat nem vártam ettől a korai Elite modelltől, hiszen ekkortájt még a játék kategóriába sorolható Foundation sorozat karosszériáját vették alapul és ezt "stafírungolták ki". Ehhez képest pozitívan csalódtam. Az egy-két szokásos Elite apróságon túllépve tulajdonképpen egy nagyon kis gusztusos masinát dobtak össze. A színe pedig kimondottan tetszik, lehet elindul egy lavina és gyakrabban fog becsúszni nem piros Ferrari? Könnyen előfordulhat... 

P4130009.JPG

Mára az Elite sorozat hála a jó Istennek túllépett a drótos lefogatás korszakán, nekem most egy retró modellen ismét megadatott ez a "szerencse". Ez még rosszabb volt, mint amiket eddig bontottam ki. Kemény, merev drót, amit nagyon óvatosan (és nehezen) lehet eltávolítani sérülés okozása nélkül. Ezt senki sem fogja visszasírni. A drótokkal való szerencsétlenkedés közben vettem észre, hogy az első lámpák plexibúrája egy vékony, könnyen benyomódó polietilén. Majdnem sikerült sérülést okozni rajta. Átkozott, hülye drótok, internálni az ötletgazdát!

P4130003.JPG

A kibontogatás után nézzük meg hol kell kompromisszumot kötnünk. A Foundation karosszéria miatt be kell érnünk az egyszerű, egykaros zsanérozással az ajtóknál. Szerencsére ez egy Spider változat, így ajtónyitás nélkül is szemrevételezhetjük a tetszetős belteret, így ezen a szépséghibán könnyűszerrel átléphetünk. Már csak azért is, mert az ajtóborítás kárpótol igényességével.  

P4130020.JPG

Az alsó rész kidolgozatlansága tulajdonképpen sokaknak teljesen érdektelen. Valóban nem a legfontosabb része egy modellnek, az Elite azóta sem erőlteti meg magát ezen a téren. A rend kedvéért készült egy fotó, igazából ez sem egy akkora probléma, hogy különösebben sokat kellene vele foglalkozni.

P4130021.JPG

Ezzel véget is értek a negatívumok és adózhatunk a sok apró finomságnak. Az összhatás nagyon szép lett, különösen a lámpatestek, rácsok, emblémák, matricák, a motorháztetőn átlátszó erőforrás és az utastér azok a pontok ahol jólesik szemünkkel pásztázni a friss szerzeményt. 

P4130010.JPG

Ez a rész bizony nagyon rendben van. Zseniálisan szép a rácsozás, a motor fenségesen tündököl az üvegbúra alatt és szép a Ferrari felirat tipográfiája is.

P4130015.JPG

A felni a legegyszerűbb vonalvezetésű, klasszikus ötágú csillagfelni. A modell felnijének kivitelezése elsőosztályú, talán a féktárcsák lyuggatása elnagyolt kissé, de nem vészes. Modelles kukacok persze kiszúrják, hogy a tárcsa nem mozog a kerékkel együtt és hogy a hátsó kerekek játékautósan egy tengelyen forognak - egyszerre. Ezek persze egy vitrinbe berakott modell esetében szintén nem különösebben komoly problémák.

P4130017.JPG

Nézzük a poggyászok birodalmát. Illetve csak néznénk mert nem nagyon akarózik tágra nyílni. Egy kis lőrésen keresztül szemlélhetjük a kis táskát a pótkerékben, meg azt hogy sima fekete műanyaggal burkolt a csomagtér. Lecsukás után látszik, hogy az illesztés nem a legjobban sikerült - a jobb oldalon szemmel láthatóan nagyobb (lásd a bemutató első fotóján).

P4130006.JPG

A motor elég szépre sikerült, főleg az a része mutatós ami az üvegkupolán is átlátszik. Klasszikus apróságok mind megvannak, szép bilincsek és egy táblácska. Jól látható a vázkeret melyen a motor nyugszik és jól sikerült a fekete burkolat is, szépen illeszkedik a karosszériához. Ha már itt tartunk ne menjünk el szó nélkül a far mellett. Klasszikus, kerek hátsó lámpákat látunk ízléses kivitelben, a kipufogók is a jobbfajta Elite-ekhez tartoznak, a már szinte "nyerítő" lovacska emblémát pedig szokás szerint jól csinálja a Mattel.

P4130016.JPG

A rácsfetisiszták is kiélhetik magukat. Van belőle jó pár ezen a gépen, de talán a leglátványosabb a bukókeretet kitöltő. Szép!

P4130014.JPG

Talán a legjobb rész a modellen a beltér. Ekkor még volt a Mattelnél kárpitos részleg, így aztán került az autóba. Közhelyes már a siránkozás, de tényleg kár hogy ez nem jellemző az Elite sorozat újabb tagjaira. Nagyon tetszik a műszerfal felső fekete része  és a kormány is egy igen jól sikerült darab.

P4130018.JPG

A külső színnel remekül harmonizál a beltér. A kéttónusú műszerfal szépen kidolgozott, miként az ülések formázása is tetszetős. Talán a váltórúd egyedül ami kissé elnagyoltabb, de a többi rész teljesen klappol.

P4130019.JPG

Hogy az eddig szentségtörésnek számító színű 360 Spidert követi-e más, szintén nem piros Ferrari a gyűjteményemben az még a jövő zenéje. Mindenesetre ez az őszülő halántékú modell jó ajánlólevélnek bizonyult a piros ellenzéki frakció részéről.   

P4130008.JPG

6 komment

Címkék: Ferrari Modell HW Elite

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr785220883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.04.14. 15:55:15

A modell és az autó sem igazán a kedvencem, inkább csak néhány részlet tetszik rajta. Például a rácsozás, a fényezés és a féktárcsa. No, meg lassan a plüss is kikopik a HW-kből. Talán különlegesebb lett volna, ha tetőt is csomagolnak hozzá, hiszen a filmben is csak úgy lehetett látni arra a pár pillanatra, amikor szerepelt.

MT21013 2013.04.14. 20:24:06

@FrozenSilverM5: a 360 finoman fogalmazva sem a kedvenc Ferrarim, de amennyire nem vártam sokat ettől a modelltől annál jobban tetszik. Főleg a színe. Azt hiszem vége a piros egyeduralomnak :-) Egyébként azt hittem, hogy ez a modell teljesen uralta a filmet, erre kiderül, hog csak pár másodpercig tűnt fel a háttérben...

Missa 2013.04.16. 21:05:30

Magam is "megcsömörlöttem" a sok pirostól. Bár mennyire is az "igazi Ferrari" szín, mégis kezdem vegyes színezetre állítani a gyűjteményt. Most odáig vetemedtem, hogy polished aluminium színű 599 GTB-t vettem. Rühellem ezt a színt, már említettem többször a viszonyomat a kályhaezüsthöz... De ez qrva jól néz ki! Főleg a fekete 599 GTO és XX #55 mellett! Na még egy ezüstöt be fogok vállalni! Egy CMC 250 SWB Competizione-t.

MT21013 2013.04.17. 20:46:04

@Missa: Szervusz Testvérem! Már szinte hiányoltalak :-) Nálam még tartja magát a piros mánia, de azért amint a mellékelt bemutató is igazolja kezdek el-elcsábulni más színek irányába is. Határozottan feldobja ez a 360-as a piros kavalkádot.

Missa 2013.04.17. 21:28:04

Nem tűntem el! Figyeltem-olvastam-lájkoltam-megosztottam a blogod! Csak ritkán volt időm írni. Aztán márciusig modellt sem vettem. Csak a régieket nézegettem. Az idei pangást a Dodge Charger törte meg. Nem akart beindulni a gyűjtés, mint idén a tavasz...
Kicsit el is ment a kedvem tőle. A testvér blog megszűnése, a piszkoskodás a FB-on, egy másik gyűjtő szekálása a bolhapiacon, mert jelzi valakinek aki a modelljét áruba bocsájtja, hogy az ő képét használja. Szóval kicsit elment a kedvem... Aztán valaki írt, hogy olvasta valahol az érdeklődésem a Charger iránt, kell-e, mert az ő boltjában most van és jó áron. Elmentem, megvettem és elkezdett "virágozni" ismét a gyűjtői lelkem. :-) Most a másik postban említett 348-as lesz az idei 4. modellem. Szóval eddig beállt az 1 modell/hó átlag.

MT21013 2013.04.17. 21:39:20

@Missa: Én pedig köszönöm is a megosztásokat!!! Azért bízom abban, hogy ezek a negatív tendenciák maguktól megszűnnek, tisztulnak. Egy ilyen hobbi szegmensben nem lenne szabad ezeknek az eseményeknek megtörténniük. Persze a magyar átok... De jó lenne ezen már felülemelkedni. Mindegy, messzire vezet a kérdés.
Én most beelőztem a havi 1-et. 5-nél tartok, pedig még április van.
Az utamba sodort az élet egy bontatlan, originál Revell Manta GT/E-t. Évek óta vadásztam sikertelenül. Mondjuk nem az általam favorizált sárga, hanem fehér, de soron kívül le kellett rá csapnom.
Hamarosan lesz róla bemutató, bár az Opel szerelemmel meglehetősen magam vagyok a "jó" gyűjtőtársak között :-)
süti beállítások módosítása