A tél után "menetrendszerűen" beköszöntött a forró nyár. A tavasz ismét kimaradt, a télikabátot egyből rövidgatyára cseréltem. Nő a fű a telken, mellette lakásfelújítás ráadásnak, kicsit lassabban frissül a blog. Viszont ma nemzetközi punnyadó napot rendeltem el itthon és hát mivel is lehetne aktívabban pihenni, mint egy újabb bemutatóval. Mai modell bemutatóm alanya a Gallardo már az Audi fennhatósága alatt született meg mint a nagy Lamborghinik kisöccse. Sokan nem örültek a VW konszern megjelenésének az olaszoknál, de azt még ők is elismerik, hogy nélkülük a Lambo már nagy valószínűséggel a Saab, a Rover vagy az Oldsmobile mellett lenne a megszűnt autógyárak nem éppen dicső klubjában.
Az öcsi félreismerhetetlenül Lambo jegyeket visel magán, de a felfelé nyíló ajtó továbbra is a nagy testvér (Murcielago) privilégiuma maradt. Konkrétan ez a modell érdekes utat járt be. Egy budapesti modellgyűjtő ismerősöm hirdetett weblapján egy kék Gallardót, amivel már szemezgettem, hiszen a Gallardo hiányzott az 1:18-as bikáim közül. Viszont a kék szín annyira nem jött be, így vártam tovább. Ugyanezen az oldalon jelent meg kicsit később egy másik eladótól ez a narancsos árnyalatú példány. Utólag kiderült, hogy gazdája pont arra a kékre akarta ezt elcserélni, vagy eladni. Végül összejött a dolog, a kék ment Budapestről Békéscsabára, a sárga pedig elhagyta a Viharsarkot, hogy Szent István városába Fehérvárra költözzön. Mindenki boldog volt...
A Gallardo meglehetősen jól sikerült és időtálló formatervet kapott. 2003-ban jelent meg és még ma sem mondható fáradtnak a forma, sőt! Azóta 10 év telt el, az utód hamarosan érkezik. A modellen is jól átjön amint a zömök, szögletes, németes agresszivitás keveredik az olaszos extravaganciával. Halálosan elkoptatott újságírói közhely, de erre az autóra tényleg igaz, hogy még álló helyzetben is dinamizmust sugároz magáról.
AUTOart modell esetében soha nem kell különösebben ecsetelni a külső tökéletességét. A képek most is magukért beszélnek. Különösebben nem lehet kiemelni semmit, ez egy meglehetősen letisztult forma. Szépek a részletek, aprólékosan ki van dolgozva szinte minden, lámpatestek, feliratok mind-mind ahogy a nagykönyvben meg van írva és a fényezés elsőrangú!
Ha már itt a tavasz (nyár) vizsgálgassuk meg a feneket... Pár helyen egész részletes, például az első futómű, vagy egy kis nyíláson a motorblokk alja is látható, de összességében ez a modell legkevésbé részletes pontja.
Az LP 560-4 változat ilyen vékony küllős felniket kapott. Nem mondanám rossznak, bár hozzá kell tenni, hogy nem az a tipikus Lambo felni. A modell felnijének kidolgozását viszont semmi kritika nem érheti. Aprólékos, finom, mesteri munka.
Szemet gyönyörködtető a csomagtartó, mely kis támasztó teleszkópokon nyílik fel. Belül kárpitozott, gyönyörűen eldolgozottak a peremek. Ez bizony perfetto!
A modern motorok átka, hogy már szinte mindent burkolat takar el. Nagy takarófedelek, pár felirat és ahogy az igazi autóban, úgy a modellben is ennyivel kimerítettük a vizuális ingereket...
Belül érhető leginkább tetten az Audi hatása, ami a legkevésbé sem mondható olaszosnak. Kissé komor színvilágú, szigorúan rendezett, funkcionális. A modell belsejében feltűnik a szép, részletes kidolgozottság. Különösen a szellőzőrostélyok körüli krómkeret dob sokat a megjelenésen. A kormány sorjamentes, a padlót itt is kárpit fedi.
A váltó rúdja egy hangyányit vastagnak tűnik, de nem vészes. Itt jegyezném meg, hogy a Gallardo gyártásának leállásával kiveszni látszik a kézi váltós olasz szupersportkocsi műfaja. A Ferrarinál ez már korábban megtörtént. A potenciális vásárlók már nem igazán szeretnének bajlódni a kuplung pedállal, a Gallardók 98 %-a már az E-gear automatával hagyta el a Sant'Agata Bolognese-i gyár kapuját.
Az AUTOart ezen modellje gyakorlatilag egy tökéletes 1:18-as szerkezet. Érdemleges hibái nincsenek, ugyanakkor plusz durranásokat sem ad. Megbízhatóan, szokott módon hozza az AUTOart színvonalat. Ugyanakkor ez a tökéletesség egy kicsit sterillé is teszi. Lehet mégiscsak van valami a kritikusok által emlegetett hűvös Audi hatásban?