HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Hotwheels Elite Ferrari 430 Spider 1:18 - Seal

2013.05.12. 14:11 MT21013

Külső 01.JPG

Pár hete kifejtettem a 360-as Spider Ferrari bemutatóban, hogy a kizárólag piros időszak lassan végetér gyűjteményem Ferrari szekciójában. Persze ennek részben rajtam kívülálló okai vannak, hiszen bizonyos Elite modelleket szinte lehetetlen beszerezni pirosban. Ez a 430 Spider pedig egy ilyen típus.

Külső 03_1.JPG

Nézegettem már régebben is, hiszen meglehetősen baráti összegekért bukkan fel, de korábban még tartottam magam a "csak rosso " kitételhez. Aztán ahogy az sejthető volt, a nem piros 360 után megindult a lavina és megérkezett ez a fekete Ferrari. Méghozzá az első fekete Ferrarim! Azért aggodalomra semmi ok, a következő maranellói 1:18-asom egy piros 458 Italia Spider lesz...

Külső 05_1.JPG

A 430-as Elite verziója már nem friss példány, de nekem eddig nem volt szerencsém hozzá. Az Elite sorozatnál a filmes széria mellett létezik egy zenei vonal is, melyben ismert popzenészek Ferrarijait formázzák meg. Így aztán már tudhatom, hogy Seal-nek van (volt?) egy. Most hogy véget ért a házassága lehet be kell áldoznia... Na jó, ez a téma legyen a pletykalapok privilégiuma, inkább idézzük meg a tulajdonost egy dal erejéig.

Az énekes még egy szimpatikus ajánló gondolatsort is fűz a megmintázott modellhez.  

01.jpg

A fekete szín nagyon jól áll ennek az autónak. Kicsit féltem tőle, mert állítólag a fekete California kissé durva szemcsés lakkozást kapott. Szerencsére ezen a modellen ennek nyoma sincs, kimondottan szép az összhatás. Kívülről nem is tudok sok mindenbe belekötni. Az egyik a régebbi Elite modellek szokásos jellemzője, a lámpatest plexi búrája nem illeszkedik szépen a karosszéria síkjába. 

Külső 02_1.JPG

Seal bácsi az USA-ban tengeti életét, így az amerikai oldalfények megtalálhatóak a modellen. Az óceán túlpartján szerencsére már nem ormótlan Zaporozsec lámpákkal, vagy Ifa villogókkal kell felszerelni az autókat, így ezek a kiegészítők harmonikusan simulnak bele a 430 Spider attraktív vonalaiba. A modell megoldása is dícsérendő, hiszen nem utólagos matricákkal "amerikásították" a modellt, hanem masszívabb műanyag alkatrészekkel oldották meg a feladatot.

Külső 06_1.JPG

Annak idején imádtam a Skoda Favorit visszapillantó tükrét, melynek műanyag házán ott virított a Skoda embléma. Apróság, de mégis valamiféle igényességről, elhivatottságról tett tanúbizonyságot. Nem jellemző a tükörház ilyen jellegű designolása, de itt ismét látható. Igaz nem embléma, csak típusjelölés formájában.  

Tükör.jpg

A bukókeret finom rácsozása már a 360 Spideren is fain részlet volt...

Bukókeret_1.JPG

A 430-as legjobb nézete a feneke. Szépek a klasszikus dupla kerek lámpák, közöttük a valódi rács a míves emblémával. A kipufogók talán a legjobbak melyeket Elite modelleken valaha láttam. A diffúzor pedig olyan látványos, hogy szinte levegőmolekula szeretnék lenni, amint ezen a részen áthatolva leszorító erőt termelek a nagyobb kanyarsebesség elérése érdekében.

Külső 04_1.JPG

A modell alján semmi látnivaló nincs, a fotón még megörökítettem a drótos rögzítés kibontás előtti állapotát. Lassan már egész rutinos leszek ezek eltávolításában, egyre kevesebb időt igényel megszabadulni tőlük. 

Alja_1.JPG

Vajon hány modellről kell még ilyet leszednem? Az új Elite verziók szerencsére már sokkal kulturáltabban oldják meg ezt.

Drótos rögzítés.JPG

Ha már a modell aljánál tartunk érdekes, hogy ott a 701-es sorszám virít, miközben a tálcán a 167-es szerepel. A modell bontatlan volt, tehát nem a kereskedő cserélte véletlenül össze. Érdekes. Mindig is gyanús volt, hogy egyes modellekből csak 5000-ret dobnak piacra. Senki nem tudja ezt érdemben ellenőrizni, ha jön a megrendelés szerintem készül abból több is...   

Sorszám.jpg

A gyönyörű felnik nagyon uralják a modell megjelenését, erőteljesen emelkednek ki a fekete karosszériából. A rikító  sárga féknyergek kicsit homasitás Lada Samara feelinget idéznek bennem, de alapvetően tetszenek. Nem tudom, hogy a valóságban is tényleg ennyire "peresek" voltak-e a 430 Spider gumipapucsai, de ha igen akkor nem szeretnék végigmenni vele Bátor-Sirok, vagy az Egerszalók-Egerszólát-Tarnaszentmária útvonalakon... Raliban nem járatosak kedvéért ezek az Eger rali közúti gyorsasági szakaszai, ahol lassan már a terepralisok is bojkottálni fogják az indulást.

Felni_1.JPG

A csomagtartóban nem sok látnivaló van. Szép nagy fekete műanyaggal burkolt a tér, a fedélen pedig ott éktelenkedik a drót lefogatópontja. Akkoriban az Elite modellekre még nem volt jellemző a kárpit. Egy rövid időszakot leszámítva már mostanában sem, így a megboldogult Elite kárpit fejfára fel lehetne írni: "élt 1,5 évet - emléke (hiánya) velünk él tovább"

Csomagtér_1.JPG

A drótos rögzítés miatt van egy szép nagy "lefolyó" a poggyásztér elején, szerencsére nem feltűnő, de azért ott éktelenkedik. 

Csomagtér lefolyó_1.JPG

Sokkal jobban járunk, ha a motorteret nézegetjük! Nem túlzok, az üvegfedélen átkandikáló látvány messze felülmúlta várakozásaimat.

Motor felülről_1.JPG

Aki ezt a részt tervezte a modellen az nagyon durrantani akart. Az embléma, a feliratok, a bilincsek, fedelek mind-mind hívogatják a szemgolyókat, versenyezve egymással ki tud több elismerő pillantást begyűjteni.

Motor_1.JPG

A nyitott modellek egyik előnye, hogy elég jól lehet nézelődni az utastérben.

Ülések.JPG

Régebbi modellről lévén szó az ajtók még egykaros zsanérokon tárulnak fel. Ezen és a kárpit hiányán kívül mást viszont nem kritizálhatunk.

Beltér 01_1.JPG

A kissé komor belső színvilág nem a modell hibája, hanem Seal választása. Igényesek a fényes keretek a légbeömlők körül, kimondottan esztétikus és részletgazdag a kormánykerék. A váltókar fülecskék lehetnének kicsit vékonyabbak.

Beltér 02_1.JPG

Személyes kedvencem az F430 táblácska a középső légbeömlők felett. Figyelmes részletmegoldás.

Beltér plakett_1.JPG

Lehet csak azért, mert nem vártam sokat tőlük és ismertem konstrukciós hátrányaikat, de a 360 és a 430 Spider is kellemes meglepetést okozott. Most már nagyon kíváncsi vagyok a 458 Spiderre, ami hamarosan érkezik. Remélem nem fogok csalódni, mert ezek után még jobbra számítok.

Doboz.JPG

2 komment

Címkék: Ferrari Modell HW Elite

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr255295705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.05.12. 15:10:46

Érdekes modell, nekem az ambivalencia szó jutott eszembe róla. Viszont a motortér tényleg egészen szép. A színösszeállítás pedig kifejezetten tetszik.

MT21013 2013.05.12. 15:50:33

@FrozenSilverM5: Valóban ellentmondásos helyenként, de összességében örülök, hogy megszereztem. A színvilága pedig nekem is nagyon tetszik.