HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Hotwheels Elite Ferrari F12 Berlinetta 1:18 - A sztereotípia

2013.05.17. 21:36 MT21013

Elöl1.JPG

Hát végre megérkezett! Itt az 599-es utódja, az idei év talán legjobban várt Hotwheels Elite újdonsága, az F12 Berlinetta. Be kell vallanom, hogy az 1:1-es F12 első gyári fotói láttán a legkevésbé sem jöttem lázba. Nyoma sem volt például a 80-as évek bizsergető Testarossa feelingjének. Kicsit olyan érzésem volt, hogy a réges régi 550-es alapformáját kicsit reszelgették, megtörték itt-ott a mostanság kötelező hokiütő törésvonallal és rárakták a 458 Italia óta használt LED-es egyenorrt.  

Oldal5.JPG

Persze egy szóval sem mondom, hogy rossz lenne az összhatás, sőt! Csak kicsit azt érzem, hogy a Ferrari formatervezői valahogy leragadtak bizonyos klisék mentén és újabban minden modelljük szemrevételezésekor az "ezt már láttam valahol" érzés kerít hatalmába.  

Oldal4.JPG

Ez persze nem könnyíti meg az 1.18-as modell sorsát sem, amelynek gyártója aztán a sztereotípiák létrehozásának koronázatlan nagymestere. Ezzel le is lövöm a poént, tipikus Hotwheels Elite modellről van szó. Aki gyűjtői körökben mozog már vágja is: nincs kárpit, bénák a fotómaratott ablaktörlők, a modell alján semmi látnivaló nincs, a rácsok szépek, a feliratok és matricák úgyszintén, ja és persze félig lehúzottak az ablakok. Utóbbival mondjuk nekem nincs problémám, de több gyűjtő kolléga is irtózik tőle. 

Oldal2.JPG

De azért ne legyünk igazságtalanok! Jó kis gép ez. Van néhány szög ahonnan az a bitangul-mocskosul-perverzül meg akarom hajtani érzés járja át a normális (heteroszexuális és autóbuzi) férfiember gondolatvilágát. Remélem ez a kijelentésem nem minősül sovinisztarasszistafasisztának. Ma már nem lehet tudni... 

Oldal1.JPG
A modell külső megjelenésébe -ahogy az már az újabb Elite modelleknél megszokott- nem igen lehet belekötni. Valóban szépek az arányok, aprólékosak a részletek. Ugyanakkor Elite sajátosság a nem túl részletes kilincs és a kelleténél picit nagyobb első rés az ajtónál.

Oldal3.JPG

A hátsó is kellemes része a modellnek. A megszokott igényes embléma sokat dob az összhatáson, szerencsére az általam inkább előnyben részesített típusfelirat olvasható a rendszám helyén. Ó régi szép Bburagos idők, MO - Prova rendszámmal... Kimondottan jó design elem, hogy a karosszéria piros fényezése egyfajta lefolyó cseppként belenyúlik a diffúzorba.  

Hátsó3.JPG

A felni dísze a kisautónak. Részletes, szép, igényes. Örömteli a csavarok kontrasztos hangsúlyozása, nyoma sincs például a 308 GTB kicsit elmaszatolt hangulatának. A modell ínyencek persze kiszúrják, hogy a hátsó kerekek egy tengelyen mozognak. 

Felni.JPG

Alul gyűjteményem Elite modelljeinek legkisebb sorozatszámán (0033) kívül az tűnik fel, hogy kémlelőnyílásokon keresztül pár kipufogó részletet felvillantanak. Nem láttam az igazi F12 alját még, de meglepődnék ha így nézne ki. Szerintem vagy legyen teljesen kidolgozva, vagy inkább hagyni kellene a dolgot. Ez így még jobban felhívja a figyelmet a hiányosságokra.        

Alja.JPG

Az Elite sztereotípiákat erősítendő ne keressünk kárpitot a csomagtérben, helyette ott van az intergalaktikus sötétséget képviselő fekete műanyag, amolyan Tiszai Vegyi Kombinát stílusban, de persze a fedél melletti rács már teljesen "okés". Mondom én, hogy full sztereotíp Elite modell. 

Csomagtartó.JPG

A burkolt, műanyag fedeles motorok közül a jobbakhoz sorolható az F12-es modellé. A piros fedél, az igényesen tipografált Ferrari feliratok, a pár bilincs, a lovacskás logó és a beöntő nyílások megteszik a magukét. Ez így teljesen renden van.

Motor.JPG

A hogyan készítsünk F12 belteret receptje: vegyünk egy FF-t és cseréljük fel a világost a feketére, a feketét világosra. Jó lesz főnök? Si! A reklamálóknak meg cemente, capisci? Aki utánanézés nélkül megmondja melyik az F12 és melyik az FF beltere, az tényleg megérdemli az örökös Ferrari buzi kitüntető címet és kap egy Ferraris cipőfűzőt.   

Image1.jpg

Na jó segítek, ez az F12 beltere. Szokásos eklektikus, kissé darabos XXI. századi talján belső. Újabb Elite modellről lévén szó nem egykaros játékautó zsanérokon fordul az ajtó, részletes a beltér. Tisztességes munka, de a dejavu érzés keményen ott motoszkál az ember fejében.

Beltér1.JPG

Persze a belső szép, a két tónusú műszerfal is kellemes látvány. Amúgy segítség, múzsám hol vagy??? Ismételjem a sztereotípiákat? Épp vihar van, vajon megint elszáll a számítógépem tápegysége? 

Beltér2.JPG

A modell szerencsére már nem az oly sokszor átkozott drótos lefogatás korszakában fogant, amolyan Kyoshos packaging körítést kapott. Ennek is van némi hátránya, mivel átlátszó plexi szakasz híján nem látni a modellt, csak ha kicsomagoljuk. Összességében azt kell mondanom érdemes kicsomagolni. Egyre nehezebb lesz csomagolgatni, hiszen állítólag meglehetősen gyorsan apad a megvásárolható készlet. Nagyon úgy néz ki, hogy az F12 is a piros 458 Italia sorsára jut, azaz nem fog diszkont áron hónapokig rostokolni az aukciós portálokon... Nem kis fejtörés eldönteni, melyik Elite modell lesz a későbbiekben hiánycikk és melyik az, amelyik 50 %-os áresést produkálva vágja a képembe, hogy minek siettem a beszerzésével. A sztereotípiákat persze én is erősítem, mi mással zárhatnám: nagyon örülök, hogy ez a maranellói paripa a "bűnbarlangom" lakója lett...       

Doboz.JPG

5 komment

Címkék: Ferrari Modell HW Elite

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr565305261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.05.18. 09:08:50

A sárgába már Nürnberg-ben beleszerettem, a hülye, sablonos hibái felett meg hamar elsiklok, ha sikerül jó áron megfogni. Mert bizony, ez nekem is kell! Klassz modell, grat hozzá!

MT21013 2013.05.18. 09:25:42

@FrozenSilverM5: Köszönöm! Egyébként azok a sablonos hibák nem olyan bosszantóak, ha mondjuk a reális kb. fele áron menne a modell. Persze minden modell más-más megítélés alá esik, nem összehasonlíthatóak, de minden Ferrari szerelem ellenére ez a modell nem ér annyit amennyiért mostanság hozzá lehet jutni. Persze ha valaki akar egy F12-t, akkor nincs mese. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a piros 458 Italia sorsára jut-e az F12, vagy az FF-hez és a 348-ashoz hasonlóan féláron vesztegel majd hónapokig a vaterán. Előbbire tippelek. Érdekes dolog, mert például a 308 GT4 sem sűrűn bukkan fel. A 458 Spider meg diszkont áron fut, igaz ebből 15 ezres széria készült, ha jól tudom.

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2013.07.11. 00:07:13

Az eredeti autó nagyon szép. De valahogy ez a HW olyan furának tűnik. Elég régóta tartozom a gyűjtői érába, de valahogy sose tudtam rávenni magam egy HW vagy HW Elit modellre, pedig a Ferrarik nagy rajongója vagyok. Igaz hétfőn érkezik egy A-Team furgon a gyártótól hozzám, de tudom, hogy nem fogja megtörni a jeget, mert sajnos elég sok negatív kritikát olvastam és hallottam róla. De mit tehet az ember ha ők készítik. :) Egyébként, mint gyűjtő gratulálok a modellhez és szurkolok, hogy ne legyen belőle diszkontáras széria. :)

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2013.07.11. 00:26:26

Közben utánanéztem és az eredeti autó alja is ennyire burkolt és sima. Fontos helyeken szerviz nyílásokkal vagy leszedhető részekkel, mint ahogy a motortérben is van.

MT21013 2013.07.13. 22:06:53

@Zsolt_T3: Köszi a gratulációt és az észrevételt is az aljával kapcsolatban.
Ami a HW Elite modellekkel kapcsolatos ellenérzéseidet illeti részben megértelek.
Ugyanakkor jó pár modellt csináltak már ami bőven Kyosho szintűnek nevezhető.
Szerintem az 599 GTO, a 246 Gt vagy akár a Mondial is ide sorolható.