Megérkezett hát az F12 mellett az Elite sorozat idei második nagy durranása, az F355 Berlinetta. Ha hinni lehet a terjedő információknak meglehetősen gyorsan kapkodják a gyűjtők. Kisebb hibái ellenére jól fogy, pedig a Kyosho is kihozta a típust, szinte egy időben a Hotwheels-szel.
Sajnos a Kyoshoból nincs mezei változat csak a high-end, ami az árában is tükröződik. Szó se róla a képeken is átjönnek a Kyosho változat finomságai és sokkal igényesebb részletei, de ne feledjük a kétszeres árat sem! Ezért aztán némi kompromisszumot vállalva inkább az Elite mellett döntöttem.
Akinek van pár Elite masinája azoknak talán nem is kell tovább olvasniuk a cikket, tudnak már mindent. De azért a rend kedvéért menjünk végig szépen sorjában. Az új típusú dobozból kivéve a járgányt az általam olyannyira kedvelt "új modell szag" szinte megcsapja az embert.
Talán némi elfogultság van bennem, meg persze ízlés dolga, de szerintem a 355-ös minden idők egyik legharmonikusabb Ferrarija. Se nem kicsi, se nem túl nagy, nem túl agresszív, de azért kellően dinamikus, tekintélyt parancsoló. Rajta van minden ami az akkori Ferrarik külső design-jához hozzátartozott, de nincs semmi eltúlozva, mindenből annyit kapunk és pont ott reszeltek rajta, hogy a végeredmény időtálló és kívánatos lett. Számomra ez a formaterv még mindig frissebb és vonzóbb, mint például az utód 360-asé.
Az alapforma kivitelezése vitán felül jól sikerült, kívülről a szokásos túl vékony ablaktörlőkön felülemelkedve talán csak az szúr szemet -ami már a 348-asál is zavart-, hogy az első hűtőmaszk teljesen tömör. Ez kicsit játékautós hatást kölcsönöz és igencsak lerontja az összképet.
Hátul a klasszikus dupla kerek lámpákon kívül feltűnik az igényesen megalkotott típusfelirat a motorháztető peremén. Ez nagyon sokat dob a komoly megjelenésen.
Bár a kárpit úgy tűnik végérvényesen kikerült az Elite modellekből szerencsére a bukólámpát itt és most nem kell nélkülöznünk. A modell alján lévő kis pöcköt kell megnyomni, ekkor kibillennek a lámpatestek és kézzel lehet teljesen kinyitni.
A felnik a klasszikus ötágú dizájnt követik, de nem a sima felületű, 80-as évekre jellemző csillagformát kapták, hanem a 90-es években hódító keskenyebb küllős, domborított kivitelt. A féktárcsák felülete kicsit elnagyoltnak tűnik, tény a Kyoshon ez sokkal-sokkal jobban néz ki. Volt egy Bburago Focus WRC-m, arra emlékeztet ez a kialakítás.
Az alsó fertály, hmm. Ez a szokásos, nem is vártam többet. A Sun Star Fiat 124 Spider után komoly a kontraszt. Egyébként a gyűjtők nyilván ezt nézik a legkevesebbet, tehát azért álmatlan éjszakákat nem fog okozni.
A motortérben viszont nem lehet okunk különösebb panaszra. Igazi táblácska orgiát kapunk, igényes kivitelezést. Burkolt a motorházfedél belső fele és nem maradhatnak el az apró rögzítő bilincsek sem.
A csomagtérben sem éri meglepetés az Elite modellekkel rendelkezőket: rideg, kárpitra csak nyomokban emlékeztető műanyag felületet látunk. Ahogy Nyilas Misinek mondták: "ugorgyunk"
A beltér viszont tényleg szép, nem elfelejtve a megszokott "nincs kárpit" sirámot. Ezen kívül feltűnhet a magukat Kyosho képekkel önsanyargató Elite tulajdonosoknak, hogy a kormány nem éppen a legjobban sikerült darab, jóval vaskosabb, esetlenebb az eredetihez képest.
Klasszikus piros Ferrarihoz tartozó belső ez, bézs ülésekkel, kontúros fekete-bézs műszerfallal. Meglehetősen egyszerűen formatervezett volt a 355-ös beltere. Nyoma sincs a mostanában jellemző kicsit eklektikus hangulatnak. Teljesen letisztult, egyszerű világ vette körbe a szerencsés vezetőt. Mondjuk az is tény kis túlzással persze, hogy a 348, vagy a 355 indexkarja, levegő rostélyai akár a korabeli Fiat Ducatokból is származhattak...
Aki Ferrarikat gyűjtött és szép 355-öst szeretett volna a vitrinjében tudni annak igencsak fel volt adva a lecke mostanáig. Az UT változaton kívül nem igen volt más komoly lehetőség, az pedig ritka mint a fehér holló. Erre most hirtelen két új alternatíva is rendelkezésre áll. A Kyosho árának feléért az Elite egy elfogadható választás. Az unalomig ismételt pár apróságtól eltekintve teljesen szerethető és vállalható modell.