HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Sun Star Peugeot 206 WRC 1:18 - G. Panizzi / H. Panizzi - 2003 Catalunya rallye

2013.07.15. 14:22 MT21013

P7140030.JPG

Az Audi Sport Quattro után talán rögtön a 206 WRC következik a számomra kedves raliautók népes mezőnyében. Akkortájt szerettem bele a ralisportba amikor 2000-ben ifj. Tóth János és támogatói jóvoltából a magyar bajnoki futamokon először megjelent a típus. Nem is tudták Janikát megszorongatni, hiszen akkor ez világszínvonalú csúcstechnika volt. Egyébként Janika 7 bajnoki címéből 4-et 206 WRC-vel nyert meg, ebből az utolsó, a 2005-ös autó 3 aktív differenciálművel rendelkezett. Később ezt a megoldást be is tiltotta az FIA költséghatékonysági okokból. 

Van pár amatőr felvételem az elmúlt évtizedből, előre elnézést kérek a 2002-es kamerakezelési technikámért, de ugyebár ezt is tanulni kell... 

Janika 2006-ban váltott a 307 WRC-re, amelynek -a vb-hez hasonlóan- itthon sem termett sok babér. Valahogy az egész autó mozgása, geometriája visszalépést mutatott az elődhöz képest. Igaz ha műszaki hiba miatt nem állnak ki a 2006-os Mecsek ralin, talán még bajnokok is lehettek volna. Akkortájt csiripelték, hogy valaki(k) cukrot öntöttek a tankba, de az ügy folytatásáról nincsenek információim. 

P7140037.JPG

OB1-es versenyen a 2006-os egri futamon láttam utoljára 206 WRC-t, akkor a népszerű Spici futott vele mindössze egy alkalommal. Spici nem unhatta meg egyik autóját sem, hiszen ebben a szezonban Fehérváron már egy Focus WRC-t terelt, a Mecsekben egy Lancer WRC-vel hasított, míg a 2007-es egri szezonnyitón Fabia WRC-vel porolt.  

P7140029.JPG

A lényeg, hogy nagy kedvenc ez a modell - főleg Janika miatt és ahogy terelte ezt a gépsárkányt. AUTOart modellre fájt persze a fogam, de 4-5 év alatt sem sikerült szert tennem rá, egyszerűen elfogyott, akinek meg van, az nem adja el. A nagy számban elérhető Solido és társai pedig nem ugorják meg azt a szintet, hogy a gyűjteményembe kerüljenek. Ezért is örültem, amikor ez a Sun Star kellette magát egy gyűjtemény felszámolás kapcsán az ismert hazai aukciós portálon.   

P7140033.JPG

A Sun Star már több alkalommal is igen pozitív csalódást okozott, ugyanakkor előre lelövöm a poént ez a modell ezt nem ismételte meg. Viszont olyan nevetséges áron vettem, hogy annyiért bőven megérte. Most, hogy már van 206 WRC-m lehet pár héten belül belebotlok egy AUTOart-ba...  

P7140035.JPG

A modell külső megjelenésével egyébként nincs különösebb probléma, a dobozban kicsit elferdült az egyik antenna, nem zavaró, mert ez akár lehet verseny közbeni sérülés is - kvázi illik az autóhoz. Sokkal feltűnőbbek viszont a kamurácsok a hűtőmaszkon és a motorház fedélen, közelről nézve bizony már elárulják magukat. Ne csodálkozzunk, ebben az árkategóriában ez jár, bár a motorházfedél felső része lehetne diszkrétebben illesztett.

P7140045.JPG

A matricázás ellenben nagyon szép kivitelezésű. Sajnos a hátsó ajtó nem nyitható, de ennek inkább ez esetben örülök, mert így nem éktelenkednek óriási zsanérok a beltérben.

P7140034.JPG

A felni tulajdonképpen nem rossz, de kicsit túl műanyag hatása van és ami ennél is rosszabb nagyon kilóg a gumi oldalfalának síkjából, kissé illúzióromboló. Félreértés ne essék ez nem az OZ rally racing felni aminek ki is kell érnie...

P7140036.JPG

Alsó szemszögből dícséret illeti a vágott mintás versenygumikat, bár némi Bburago nosztalgia is éri az embert az elvékonyodó piros festék láttán és van néhány apró, szépen kidolgozott részlet.

P7140043.JPG

A motortér teljesen rendben van a túlméretes játékautó zsanérokat leszámítva. Az ezüst színű doblemezek és a festett direktszűrő sokat dob az élethűségen, nemkülönben a kábelek, a szép kialakítású hűtő és ne feledkezzünk meg az aprólékos oroszlán emblémáról sem. Itt jegyezném meg, hogy az első lámpatestek is elismerésre méltóak.

P7140005.JPG

A műszerfal rostélyainak vagy a kormány felületének kidolgozásán persze látni, hogy S-Budget modellel van dolgunk. A csövezés és az ülés valamit javít ezen.

P7140015.JPG

A váltó és a hidraulikus kézifék karjai elfogadhatóak, az övek sajnos műanyagból készültek.

P7140022.JPG

A ferdén ragasztott telemetrikus műszer matricájának széle kissé viseltes és a középkonzol kidolgozását sem vitték túlzásba. A taposólemezen lévő 206 felirat ugyanakkor figyelmes apróság. Viszonylag régi modellről lévén szó az egykaros ajtómechanizmust el kell fogadni.  

P7140023.JPG

Vitrinbe állítva nem mutat sokkal rosszabbul a Sun Star 206 WRC mint egy AUTOart változat. A különbség az apró részletekben lakozik. Még nem mondtam le teljesen az AUTOart-ról, de addig is örömmel tölt el, hogy egy újabb nagy kedvenc állt be az 1:18-as parc fermé-be.  

P7140014.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: Peugeot Rali Sun Star

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr705404436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása