HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Hotwheels Elite Ferrari 410 Superamerica 1:18

2013.10.19. 17:51 MT21013

Külső_PA190001.JPG

Ahogy nézem jó két hónapja volt utoljára modell bemutató, ideje újra visszatérni az 1:18-as témakörhöz. Ez a 410 Superamerica nem túl gyakori vendég az eladó modellek között, jószerivel ezt az egyetlen példányt láttam hosszú ideje az ismert aukciós oldalon. Azon kevés Ferrari közé tartozik, amelyre nem volt jellemző a piros szín. A modellgyártó 10 ezres sorozatban és csak ezüst, valamint fekete színben dobta piacra, utóbbi szerintem a legjobb választás. 

Külső_PA190002.JPG

A modell még a "drótos rögzítés" korszakának szülöttje, de érdemes bíbelődni a kicsomagolással, mert kézbe véve hamar megállapíthatjuk, hogy egy igen kellemes 1:18-assal van dolgunk.  

Külső_PA190003.JPG

Az autó arányai, sziluettje automatikusan a BMW 503 és 507 típusokat juttatja eszembe. Klasszikus 50-es évekbeli gömbölyded idomok határozzák meg a formát, ízlésesen eltaláltak az arányok, jellegzetes a hosszú kecses orr, a finoman domborodó sárvédők és a szolid fecskefarokban végződő hátsó a hosszan kivezetett, két dupla kipufogóval.  

Külső_PA190004.JPG

Az eredeti autó fejlesztése 1954-ben kezdődött meg és a 375 America utódjaként 1955-ben került -mint a nevéből is sejthető- elsősorban az amerikai piacra. A 4 éves gyártási ciklus alatt rendkívül kevés példány, mindössze 34 darab került ki a maranellói mesteremberek szorgos kezei alól. A kis példányszám miatt nem különösebben közismert Ferrari tehát, ettől függetlenül a fennmaradt példányok ára érthetően intergalaktikus magasságokba is szökhet. 

Külső_PA190005.JPG

A modell külsejét illetően nem nagyon tudok különösebb kritikát megfogalmazni. Nagyon szépek az illesztések, nem különben a lámpatestek, az ablakkeretek kidolgozása is jól sikerült. Szemet gyönyörködtető az egész kisautó úgy ahogy van.

Külső_PA190006.JPG

Felülnézetből is látszik, hogy az 50-es évek sportautói még mennyire nem voltak széltében elterülő "laposvasak". Kimondottan filigrán és kecses az autó jellege. Egyébként amerikai célközönség ide vagy oda az iráni sah, de még az utolsó vietnami császár sem tudott ezeknek a formáknak ellenállni.  

Felülről_PA190026.JPG

Nem gyakori látvány szedán jellegű karosszérián a hátsó szélvédőre szerelt dupla ablaktörlő. Kicsit meg is bontja az autó harmonikus vonalvezetését. Talán valami amerikai szabvány, vagy vásárlói igény volt nem tudom, de nem lett belőle gyakorlat. Amúgy kétségtelenül praktikus lehetett.

Hátsó ablaktörlő_PA190024.JPG

A modell legszerethetőbb részlete az első sárvédők oldalán lévő szellőzőrács a Pininfarina felirattal karöltve. Magáért beszél a fotó, azt hiszem nem is kell részletezni.

Rostély_PA190019.JPG

A küllős felnik mögött a hidraulikus fék hatalmas dobjai képezik a hátteret. Az autó teljesítményének ismeretében meglehetősen kalandosnak érződik, hogy 4 db dobfék lassította a 410 Superamericát. 

Kerék_PA190013.JPG

Kisebb meglepetésemre egy relatíve részletes aljzattal találtam szembe magam a 410-es modell fenekén. Előrelépést jelentett az előd 375 America-hoz képest, hogy elöl már csavarrugók kerültek beépítésre, de bizony hátul még a jó öreg laprugók dolgoznak. Ne feledjük, csak 1955-öt írunk! Feltűnik még, hogy mai szemmel  nézve meglehetősen véznák azok a gumik. 

Alulról_PA190025.JPG

A szűk illesztés miatt meglehetősen nehéz a modell motorháztetejének nyitása, de a küzdelmet kárpótolja a látvány. Nagyon szépen sikerült a légszűrőház, a hengerfedél a Ferrari felirattal, ezt kiegészítve néhány kábel, tartály és csőszakasz próbálja élethűvé tenni az összhatást. Nyilván láttunk már sokkal szebb kivitelezést, de a saját kategóriájában ez egy teljesen elfogadható motortér. A képen is látszik, hogy a régi stílusú ablaktörlők megmintázása sem tartozik az Elite sorozat erősségei közé. A motor eredetijéről annyit érdemes tudni, hogy egy 4961 köbcentiméteres, 12 hengeres Lampredi-féle erőforrás, amelyet a 3 darab Weber karburátor 340 lóerős teljesítmény előállításához segített. Az 1958-as átdolgozáskor a hengerfejek áttervezésével és a gyújtógyertyák áthelyezésével sikerült további 60 plusz lóerőt kicsalogatni. Így már 400 lóerő állt rendelkezésre. Annyi mint bő 40 évvel később az E39 M5-ös BMW-ben. Durva ugye? Na és akkor így gondoljunk még egyszer bele a hátsó laprugókba meg a dobfékekbe...     

Motor_PA190021.JPG

Napjaink Elite modelljeiről már nem mondható el, de itt még igazi kárpit van a csomagtérben, bár nem túl jó minőségű, bolyhosodásra hajlamos filc. Ugyanakkor szépen kivitelezett pótkereket, üzemanyag betöltő csövet és egy kis táskát kapunk. Korabeli fotókat nézve teljesen élethűen mintázták meg.

Csomag_PA190014.JPG

Közelítsünk a beltér felé. Az ajtókat sem egyszerű mutatvány kinyitni, nagyon szorosan záródnak, ráadásul nagy ellenállással nyílnak, a félig leeresztett ablakocska húzásával meg se próbálkozzunk, mert csúnya vége lesz. A belteret a piros szín uralja, ez már az ajtó oldalborításán is megjelenik.

Ajtókárpit_PA190020.JPG

Jellegzetes Ferrari belső a 20. század közepéből. 3 küllős fa kormány, a vezető előtt a 2 fő műszerrel, a középkonzolon pedig a kiegészítő órákkal.  

Belső_PA190015.JPG

Szépen mintázottak a piros fotelok, a műszerfalon pihen a belső tükör. A piros-fekete színkombináció kicsit harsány, de ettől függetlenül egy mutatós és igényes belsőt rakott össze a modellgyártó.

Belső_PA190017.JPG

Nem vártam túlságosan sokat a 410 Superamericától, de kellemes meglepetés volt kibontás után felfedezni a szépségeit. A kellemességét fokozza, hogy valóban nem egy túl gyakori 1:18-ast sikerült megszerezni. Azt már csak a statisztika kedvéért jegyzem meg, hogy a 410-es érkezése után a 21 db 1:18-as Ferrarim közül már 4 db nem piros...   

Doboz_PA190001.JPG

4 komment

Címkék: Ferrari Modell HW Elite

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr855586737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2013.10.19. 20:04:12

Gratulálok a modellhez és az íráshoz is! Régen olvastam már Tőled! :-)
Kis kiegészítés, a Tied 1957-es változat. Volt ebből az Elite-nek '56-os változata is. Nem sok mindenben különbözik az '57-estől és mégis más. Lásd itt: missa-aquaristic.blogspot.hu/2011/08/hot-wheels-elite-ferrari-410.html
Sajnos a képen látható burgundy színű modellemet a nevelt fiam, úgy mond megsemmísítette. De azóta pótoltam egy repperes kinézetű arany-bordóval: www.abload.de/gallery.php?key=rGQBGQsY
De szeretnék egy '57-est is beszerezni. Lehetőleg a Super Elite verziót.

MT21013 2013.10.19. 20:09:56

@Missa: Köszönöm szépen. Valóban magam is meglepődtem, hogy már több hónapja nem készült modell bemutató. Kicsit több volt mostanában az 1:1-es cikk. Nagyon szépek a bemutatóidban szereplő változatok is. Azért a piroskás színűért még így látatlanban is vérzik a szívem.

Missa 2013.10.19. 22:12:45

@MT21013: Hát, gondolhatod, én is majd nem agyvérzést kaptam, amikor "hazavágta"...
Ami dühített, hogy nem kis gyerek... 21 éves volt akkor... Kifejezetten a burgundy-t választottam annak idején, amikor beszereztem. "Hivatalosan" a feleségemtől kaptam, születésnapomra. Szóval volt érzelmi értéke is. Ez az arany nem is áll annyira közel hozzám, még ha jól is néz ki...

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.11.05. 20:35:42

Talán az egyik legszebb Elite modell! A fekete-vörös kombó meg örök klasszikus!