HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Peugeot 308 1.6 HDi (2013)

2013.12.06. 17:41 MT21013

PB300061.JPG

Hétvégén volt szerencsém a PSA konszern 2 újdonságát, a Peugeot 308-ast és a Citroen Grand C4 Picassot tesztvezetni. Mindkettőben 1.6-os HDi olajkályha szolgáltatta a mozgási energiát. Kezdjünk előbb a Peugeot újdonságával.

PB300063.JPG

Érdekesen alakult a Peugeot "keresztneve", hiszen az eddigi hagyományokkal ellentétben nem változott az új típus száma, maradt az elődmodellnél is használt 308-as elnevezés. Ugyanakkor teljesen nyilvánvaló, hogy új modellről van szó és nem faceliftről. Elviekben tehát az újdonságnak a 309-es számot kellett volna kapnia, ami egyébként már volt korábban. Hogy milyen marketing indokok vannak a háttérben nem tudom, de lehet előre gondolkozni a 308-asok későbbi beazonosításán. Talán a golfhoz hasonlóan meghonosodik 308 I / 308 II elnevezés, esetleg opelesen 308 A / 308 B? No ez már legyen az ő gondjuk.

PB300054.JPG

Körbesétálva az autót megállapíthatjuk, hogy egész mutatós járgánnyal van dolgunk. Érdekes, hogy az eddigi "pözsós" stílusjegyek, mint a 306-oson, a 307-esen, de még az elődmodellnél is jellemző sarkosra húzott cica lámpák teljesen eltűntek, vagy legalábbis erősen átalakultak. A légbeömlők -bár továbbra sem kicsik- valamivel szolidabbak mint a közelmúlt Peugeot-jainak "hamm bekaplak" harcsaszája. 

PB300057.JPG

Az új design helyenként a Kia C’eed-et juttatja eszembe, a profilnézet pedig egyértelműen Golfos. Semmiképpen sem rossz az autó külseje, de elődei a maguk korában szerintem karakteresebbek voltak.

PB300055.JPG

Embléma nélkül azt hiszem senki nem mondaná meg mivel van dolgunk. A hátsó nézet is teljesen korrekt, sallangmentes, az egész formaterv olyan, hogy nem fog szélsőséges reakciókat kiváltani a vásárlójelöltekből. Nem kockáztatott a francia gyártó. Az 1.6-os HDi motor tisztességes dinamikával mozgatja az autót. Igaz csak egyedül ültem benne, de hétköznapi autózáshoz megfelelő tartalékokkal bír. A futómű a rövid próba során kellemes benyomást keltett, a kompakt kategóriára általában jellemző kompromisszumot képviseli a kényelem és a feszes úttartás között. A kormányzás direkt, megfelelő a rásegítés mértéke, a nyomatékos motorral együtt kimondottan élvezetes vezethetőséget biztosít. A váltó jól megvezetett, de még kissé karcosan, akadozva kapcsolható. Zörejeknek, nyöszörgő karosszéria hangoknak nincs nyoma az új 308-asban, vélhetően az országos kátyúhálózat majd mindent elkövet ennek előidézése érdekében. 

PB300053.JPG

Beülve egyértelművé válik, hogy a külső helyett inkább a belső dizájnra fókuszáltak a tervezők. Meglehetősen mozgalmas, kissé talán eklektikus a műszerfal és környezete. Ez valószínűleg meg fogja osztani a vásárlókat. Helyenként audis formaelemek is felsejlenek. A 208-ashoz hasonló apró kormány és a felette elhelyezett műszerpanel még mindig érdekes és vonzza a tekintetet. Szerencsére a kézifék még hagyományos.

PB300060.JPG

Érdekes, hogy a 208-asban nem tudtam úgy beállítani a számomra kényelmes vezetői pozíciót, hogy a kormány ne takarjon bele a műszerekbe. A 308-asban nem volt ilyen gondom, itt valahogy könnyebb volt a 195 cm-es magasságomhoz megtalálni a kényelmes és ergonomikus helyzetet. Így már tulajdonképpen élvezhető is volt az egyedi belső, főleg a kis kormány nyerte el tetszésemet. Apró geg, hogy a műszerpanel jobb oldalán lévő fordulatszámmérő skálázása jobb oldal alulról indul el, ennek megfelelően a mutató ellentétes irányban halad a megszokottal. Az analóg órák meglehetősen kis átmérőjűek, talán ezért is duplikálták a sebességmérőt, amely digitálisan is mutatja mennyivel megyünk.

PB300051.JPG

Megszokást, de legalábbis némi kezelési utasítás előtanulmányozást igényel az érintőképernyős menü használata. Gyakorlatilag szinte mindent csak innen tudunk állítani. Akik a mai okostelefonos világban szocializálódtak, azoknak semmi gondjuk nem lesz vele. A prospektus is nyomatékosan sulykolja az intuitív jelzőt. És valóban, hamar rá lehet érezni, meg gyorsfunkciók is vannak, de azért nem lesz ez mindenki számára olyan egyszerűen kezelhető. Valljuk be nem is túl szerencsés vezetés közben a tapipanelt bámulva keresgélni, hol a francban lehet a befúvó ventillátor intenzitását lejjebb kapcsolni... Nyilván a gomberdő sem üdvözítő megoldás, de a hűtés-fűtés kezelőszerveit szerintem szerencsésebb lenne külön egységben kialakítani.

PB300059.JPG

Szokásos méretű és kialakítású kompakt kategóriás poggyásztér, sík oldalfalakkal, kétszintes padlóval.

PB300064.JPG

Prospektus gyűjtemény: az új 308-as brosúra középen, körülötte az elődök kiadványai

PC030005.JPG

A rövid próbaút alatt érzetre a Golf VII-essel teljesen egyenrangúnak tűnő kompaktot ismertem meg az új 308-asban. Ezzel a vélhetően takarékos, 1.6-os dízelmotorral józan választásnak tűnik, megfelelő helykínálattal, jó minőségérzetű beltérrel, szemrevaló karosszériával, kellemes vezethetőséggel. A hosszabb távú képességei majd kiderülnek a szorgos mindennapokban.

PB300062.JPG

3 komment

Címkék: Peugeot Autó teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr285673850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.12.06. 18:14:25

Számomra határozottan kellemesebb látvány, mint nagyszájú elődei, igaz kevésbé karakteres is. Sokkal inkább benne van a kategória királyának nevezett Golf, kevesebb franciás egyediség van benne, ami ésszerű lépésnek tűnik a PSA jelenlegi helyzetében. A szembe futó fordulatszámmérő meg állítólag azért ilyen, hogy az ember figyelmét az útra terelje. Engem kifejezetten irritál a kocsiban a tapizós kijelző (még az Insignia gomberdejét is jobban szeretem), pedig telefonban imádom. Nálam az iDrive és az MMI lett a mérce ilyen szempontból.

MT21013 2013.12.06. 20:30:27

@FrozenSilverM5: Nekem is a golfos jelző jutott eszembe sokszor. A tapizós kijelzőt nézd meg az egyik képen... Már az 1000 km-t futott tesztautóban is tiszta folt. De leginkább az a kérdéses számomra, hogy ezek az alkatrészek hogy muzsikálnak majd 10 év után? Egy ilyen panelcsere, ha úgy hozza a sors mennyibe fog fájni? Lesz-e 10 év feletti autóhoz egyáltalán? A választ csak sejtem.
De ez általános dolog, nem csak a Peugeot-é. Ettől függetlenül így újként nekem nagyon bejött.
Tapipanel fronton majd nézd meg a Grand C4 Picasso beszámolót :-)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.12.06. 20:49:24

@MT21013: A foltok és ujjlenyomatok alapvetően nem zavarnak, hiszen a telefonomat se takarítom le minden hívás után, maga az ötlet érthetetlen, hasznavehetetlen az én szememben. No, meg meddig lesz rá szoftverfrissítés stb. De ez úgyis majd a 2. vagy 3. tulaj baja lesz. Kíváncsian várom a családi űrhajó beszámolóját. :)