HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi (2013)

2013.12.22. 15:30 MT21013

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_11.JPG

A legutóbbi Peugeot 308 tesztvezetés alkalmával volt lehetőségem a PSA konszern másik friss újdonságát, a Grand C4 Picassot is kipróbálni. Még az újságokban is alig jelent meg, élőben látva meglehetősen sci-fi hatást gyakorol a szemlélőre. A megszokottal ellentétben a LED sor (csúnyábban homasita füzér) a fényszóró fölé költözött, melyet az emblémával összeérő krómkeret vesz körül.

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_13.JPG

Valójában az oldalsó és a hátsó nézet semmi különöset nem tartogat, mondhatnánk sablonos. Ellenben a frontrész igencsak megosztó lett. A 2014 januári Autó magazin tesztjének bevezetőjében írja Földes Attila, hogy szép egyterűt csak a franciák tudnak készíteni és ez az új Picasso is ilyen. Ízlésekről ugye teljesen felesleges vitát nyitni, de nekem erről az orrkiképzésről a merész, extravagáns vagy éppen az egyedi, karakteres jelzők jutnak eszembe. Na de hogy szééép?

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_10.JPG

A Citroen Picasso családra jellemző, első ajtók előtt található nagyméretű oldalablak az új generációnál is megmaradt. Előnyét azonnal érzékeljük, hiszen a mai trendekkel ellentétben nagyon jól kilátni az autóból, ami növeli az aktív biztonságot. Egy családi egyterűnél ez fontos szempont! Csak a Grand változat kapja meg a tető oldalán végigfutó, bumerángszerűen kialakított design betétet. A normál C4 Picassoknál gazdag krómkeret veszi körbe az ablakokat, fokozva a két változat közti megjelenésbeli eltérést.  

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_12.JPG

A hátsó lámpák is eltérnek a két modellvariánson, a Grand kivitelen tagoltabb és fehér búra alatti világítótesteket látunk.

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_14.JPG

Ha már hátul járunk nyissuk ki a csomagtartót, kicsit az Opel Insignia kombi kialakításra emlékeztet az autó oldaláig "beleharapó" fedél. A prospektus szerint 5 üléssel 645 literes csomagtérrel lehet gazdálkodni, ami azt gondolom bőven elegendő. A pótülések szépen belesimulnak a padlóba, csak a biztonsági övek árulkodnak a 7 személyes kivitelről. 

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_08.JPG

Szemrevalóak a gyári alumínium felnik, természetesen hátul is tárcsafékek dolgoznak. A próbaút során a fék finom adagolhatóságával keltett jó benyomást. Az úthenger effektus elérte az egyterű kategóriát is: 205/55 R17. Találomra fellapoztam pár autókatalógust a 90-es évek elejéről. Ferrari 348 és az akkori Porsche 911 Carrera 4-es méretkategóriáról beszélünk. Döbbenetes. Miként a leendő gumicserék számláján is majd makrogazdasági nagyságrendű számok lesznek...      

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_09.JPG

Eleget időztünk kívül, haladjunk befelé. Az ajtók borítása rendkívül ízléses, szép kialakítású. Nekem különösen a gombpanel oldalán lévő, érdekes felületű borítás tetszett.  

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_01.JPG

Hátul 3 db különálló ülést találunk, melyek több irányban mozgathatóak. Bőséges a láb- és fejtér. Az egész belső kialakítással rímelő, kéttónusú kárpitozás világos része nem biztos, hogy praktikus. Félő, hogy a célközönség, azaz a gyerkőcök le fogják amortizálni, de hogy szép és feldobja az egészet az tuti. 

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_07.JPG

Aki még nem ült panorámatetős autóban annak nehéz szavakkal leírni, aki próbálta az tudja mennyire zseniális dolog. Különösen téli időszakban ér fel egy fényterápiával, tágasabbnak érződik a tér, ilyen barátságos, otthonos akvárium hangulatot tényleg csak a franciák tudnak alkotni. De hogy a praktikus oldalát se felejtsem el megemlíteni, közlekedési lámpánál első helyen várakozva végre nem görnyedt gorillaként előrehajolva kell vizslatnom a zöld jelzést, hanem normál üléspozícióban, kényelmesen szemlélhetem. Szuper! Természetesen nyáron rolóval sötétíthetünk, hogy ne váljuk az UV áldozataivá. A belső tükör felett egy "gyermekvizslató" domború tükör szolgálja a porontyokat szemmel tartani kívánó poroszosan szigorú apukákat...  

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_06.JPG

A Peugeot 308 i-cockpitja után sejthető volt, hogy a Citroen is valami hasonló kialakítással rukkol elő. Gombokat már itt is szinte alig találunk a műszerfalon, ellenben a kormányra kicsit több is került a kelleténél. Összesen 2 TFT monitort kapott a C4 Picasso. A felső az infópanel, az alsó menürendszeres tapipanel. Utóbbi -némileg kisebb átmérőjét leszámítva- szinte tök ugyanaz mint az oroszlános testvérben. Hasonló a felépítés és még a szoftver tipográfiája is azonos.

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_17.JPG

A már említett Autó magazinos újságíró is szóvátette, amit még a Peugeot bemutatójában írtam, miszerint nem feltétlen szerencsés a hűtés-fűtés funkcióit különböző almenükbe elrejteni. De némi gyakorlat után nem jelent gondot a kezelése, ez a jövő, meg kell szoknunk.

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_03.JPG

Az analógnak tűnő műszerek csupán grafikus elemek, sok információ található ezen a részen az időtől kezdve a rádiófrekvencián, külső-belső hőmérsékleten, utaslégzsák állapotán át a fogyasztásig. A tesztautóban egy 1.6-os HDi erőforrás dolgozott. Gyorsításkor érezhetően kevésbé vehemensen reagál mint a Peugeotban, de a családapukák egyébként sem száguldoznak, némi kompromisszumot vállalva elegendő lehet. Viszont akik gyakran kihasználják a 7 személy szállításának lehetőségét, netán 4-5 személlyel, sok csomaggal gyakran tévednek autópályára azoknak kicsit kevés lehet ez a motor. Ekkora karosszéria tisztességes mozgatásához, meg némi erőtartalékhoz kell az a 2.0 HDi. Érdekes volt, hogy a start-stop rendszer guruláskor, motorfék üzemben, lámpához közeledve is leállítja a motort.

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_16.JPG

A beltér igazi űrhajó feelinget áraszt, mindamellett el kell ismerni, hogy valóban első osztályú a kidolgozás. Minimálisak az illesztési hézagok, nincs zörgés, gyönyörűek a színek, a felületek, a formák, határozottan működnek a kapcsolók. A vezetése a kategória adottságaihoz képest élvezetes, egy negatívumot tudok csak mondani az pedig a váltási érzet. Tulajdonképpen a váltó megvezetésével és erőszükségletével nincs baj, de a fokozatba behúzáskor roppant kellemetlen tónusú kluttyanó hangot hallat és maga a váltási érzet nem egy masszív, strapabíró szerkezet benyomását kelti. Az is igaz, hogy a hagyományos váltó szinte már hülyén mutat egy ilyen guruló I-Phoneban...  

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_02.JPG

Még az ülésen is rengeteg design elemet fedezhetünk fel. Nem volt rám jellemző, hogy a túldesignolt belterű autók lázba hoztak volna, de ebben a Grand C4-ben valahogy az egész megjelenése, kisugárzása rabul ejtő, vonzó. Tetszik.  

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_04.JPG

A Grand C4 Picassoval grafitmetál színe ellenére sem lehet beleszürkülni a forgalomba. Szépnek továbbra sem tudom mondani (ez egyterűek között nekem a Peugeot 5008 és az Opel Zafira Tourer az), de a legkarakteresebb jelzőt biztosan megérdemli, a belső kialakítása zseniális, a technofil kütyümániásoknak aranybánya. Családoknak a takarékos kis dízellel tökéletes választás lehet.   

Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2013_15.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: Citroen Autó teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr785704423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.