HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Kyosho Ferrari 512 BBi 1:18

2014.01.18. 14:13 MT21013

Ferrari 512 BBi Kyosho (1).JPG

Épp a 2013-as évzáró posztban írtam néhány hete, hogy a maranellói autók kezdenek egyre nagyobb túlsúlyba kerülni, erre 2014 első modellje is onnan érkezett a gyűjteménybe. Az oka persze egyszerű, mert ha valamire a ritka jelző illik, az a Kyosho 512 BBi. Egy ilyen modell felbukkanásakor nincs idő késlekedni, az ára is rendben volt, ment a licit, sikerült levadászni. Az 512 BB nem gyakori vendég a modellgyártók kínálatában. A Bburagonál láttam egyszer, de az is csak 1:24-es volt. Nem csak maga a modell ritka, hanem az igazi autó sem az a populáris fajta. Jellemző, hogy a sárga változatról alig pár darab, kis méretű, nappal telibe fotózott amatőr fotó érhető el a neten.  

Ferrari 512 BBi Kyosho (18).jpg

Aki Ferrari modelleket gyűjt az pontosan tudja mennyivel különlegesebb érzés egy Kyosho Ferrari érkezése a Hotwheels Elite példányokhoz képest. Némi fennköltséggel talán azt is mondhatom, hogy ünnepnap. Sajnos nekem gyűjtői pályafutásom során (pont most!) elérkezett az idő egy sérült modell okozta bánat megélésére. Már a kibontáskor láttam, hogy a motorházfedél nincs a helyén, ekkor még nem gondoltam, hogy baj van. Kiszedés után látszott, hogy ez sehogy sem akar visszamenni a helyére és valami erősen gátolja ebben, ráadásul a fekete szárny az egyik oldalon elvált a fedéltől.  

Ferrari 512 BBi Kyosho (17).JPG

Sajnos ez a modell bizony kapott a postán, attól tartok nem is keveset. Az állítgatás, feszegetés során aztán sikerült teljesen leszednem a fedelet. Az átbillenést gátló műanyag lapka deformációja okozta a bajt. Nem tudtam megjavítani, ezért jobbnak láttam kombinált fogóval egyszerűen leműteni a helyéről. Kyosho modell esetében gondolom nem kell ecsetelnem ez milyen szívszorító. Most már elfogadható az összkép, de az illesztés továbbra sem tökéletes. Annak ellenére sérült a modell, hogy valóban alaposan volt csomagolva és a saját dobozán belül is extrém sok csavarral, hordozólappal és védőfülekkel van ellátva. 

Ferrari 512 BBi Kyosho.jpg

Túlesve a megrázkódtatáson, napokkal később próbáltam csak a szépségekre koncentrálni, mert bizony ez egy gyönyörű modellautó! A történetéről annyit érdemes tudni, hogy 365 GTB/4 utódja. Elődjétől gyökeresen eltért felépítésének konstrukciója, hiszen motorja a hátsó tengely elé került. Létrejöttekor egyértelmű cél volt méltó riválist állítani a Lamborghini Miura mellé, amely azért odaszúrt keményen a "Commendatore főnök" cégének.

Ferrari 512 BBi Kyosho (4).JPG

A típust már az 1971-es torinói szalonon bemutatták, de a széria változat megjelenésére az 1973-as párizsi szalonig kellett várni. Az újdonság 1976-ig 365 BB GT4 néven futott. 12 hengeres motorja két db 6 tagú, egymással 180 fokos szöget bezáró hengersorból épült fel. A kétvezérműtengelyes motor 360 lóerős teljesítményével 280 km/órás végsebességet tett lehetővé. 1976-ban jelent meg az 512 Berlinetta Boxer névre keresztelt módosított utód, kicsit nagyobb motorral és kompresszióval, érdekes módon "csak" 340 lóerővel, nagyobb kerekekkel, módosított front spoilerrel.

Ferrari 512 BBi Kyosho (7).JPG

A modell bemutatóban szereplő 512 BBi 1981-ben lépett színre, a megnevezésben szereplő i betű a Bosch K-Jetronic befecskendező rendszert jelöli, amely a korábbi Weber porlasztókat váltotta le. A motor nem lett erősebb, viszont a korábbi 512-höz képest emelkedett a forgatónyomaték és mindezt már alacsonyabb fordulaton leadta. 3 év és 1007 legyártott példány jutott az 512 BBi-nek, amikor 1984-ben átadta helyét a kultikus Testarossának.

Ferrari 512 BBi Kyosho (5).JPG

A modell nem egy friss Kyosho, kívülről ez csak az oldalablak hiánya miatt tűnik fel. Későbbi modelljeiken ez már nem hiányzik, cserébe könnyebben nyitható az ajtó.

Ferrari 512 BBi Kyosho (9).JPG

A sérült hátsó fedelet leszámítva nagyon szépen futnak az illesztések, "kyoshosan" finomak az apró részletek. A fényezés minőségét sem érheti kritika. Sajnos a motorházfedél rácsozása csak kamu.

Ferrari 512 BBi Kyosho (2).JPG

A Berlinetta Boxer külsejét szemlélve az az érzésem, mintha a Lamborghini Miura és a Ferrari 308 GTB lennének összegyúrva. A motortér kialakítása, a fedél nyitásának iránya abszolút miurás, onnantól előrefelé pedig 1:1-ben a 308 vonalvezetése sejlik fel, akárcsak a frontrészen. A fekete szárnyat is megörökölte később a kis 308-as. 

Ferrari 512 BBi Kyosho (6).JPG

A hátsó részen is vannak szépségek, jók a lámpák, szépek a kipufogók és a típusfelirat is szépen áll a fedél peremén. 

Ferrari 512 BBi Kyosho (8).JPG

Manapság már egyáltalán nem jellemző a márkajelzés a modellek abroncsain, itt még láthatunk egy nem éppen élethű Michelin feliratot. A felni a klasszikus 70-es 80-as évekbeli Ferrari csillag formát követi, a rögzítés pedig amolyan római kori harci szekeres feeling.

Ferrari 512 BBi Kyosho (11).JPG

Ablaktörlő kapcsán jó lenne, ha mindenki visszatérne ide. Nem túl kicsi, nem túl nagy, nem csak két dimenziós, nem túldizájnolt, nem elnagyolt, nem otromba. Ilyennek kellene lenni minden gyártónál!

Ferrari 512 BBi Kyosho (12).JPG

A modell aljának nagy része burkolt, a motor alatt azonban igazi tüzijáték van ahogy a leömlők becsatlakoznak a hátsó kipufogó dobba. A futóművek és a rugós tagok szemléje során is láthatunk jó pár apróságot szépen kidolgozva.

Ferrari 512 BBi Kyosho (10).JPG

Szépséges a motortér kialakítása. Burkolt a fedél belseje, nem hiányoznak a sárvédő betétek, vannak feliratok, némi kábelezés. Külön plusz pont, hogy az üzemanyag betöltő nyílás alatti szakasz is kidolgozott. 

Ferrari 512 BBi Kyosho (13).JPG

A rejtett lámpák nyitása csak úgy lehetséges, ha az első fedelet felemeljük és kézzel kibillentjük őket. Az első szakasz kárpittal burkolt, néhány tartály is szemrevételezhető.

Ferrari 512 BBi Kyosho (14).JPG

Összességében azt kell mondanom, hogy a beltér "üti" a legnagyobbat. Aprólékos és igényes a felületek kidolgozása. A műszerek szinte megszólalnak, szép az ülés, finom a kormány.

Ferrari 512 BBi Kyosho (15).JPG

A másik oldalról is ugyanez a helyzet, bár némi sorját felfedezhetünk a műszerpanel pereménél. A kárpit szépen eldolgozott, gusztusos, örömmel nézegethető enteriőr. 

Ferrari 512 BBi Kyosho (16).jpg

A kezdeti sokk után lassacskán már kezdem örömömet lelni ebben a modellben, mert tényleg egy kívánatos gyöngyszem. 

Ferrari 512 BBi Kyosho (3).JPG

7 komment

Címkék: Ferrari Modell Kyosho

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr45768941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2014.01.18. 19:20:16

Szép ez a modell! Lehet, hogy érdemes lett volna Dofekné-val felvenni a kapcsolatot javítás ürügyén.
Karácsony előtt gondolkodtam egy ilyenen, lett volna egy piros belőle. Ez esetleg nem a "Hűség városából " érkezett? :-)
Itt találsz szép képeket a 512 BBi-ről. Igaz, sárga nincs...
Kezdődik megint a testvériesség. :-) Tegnap vettem én is az idei év első modelljét. Kyosho-t. :-) Tesó!

MT21013 2014.01.18. 20:06:07

@Missa: felmerült ez a lehetőség is, Dani fel is ajánlotta a segítségét, de kicsit macerás lett volna összehozni. Próbáltam több gyűjtőtárssal felvenni a kapcsolatot, mindenki azt javasolta próbáljam meg óvatosan a helyére feszegetni. Na ennek a vége az lett, hogy kifeszegettem a helyéről. Mondom akkor valamit már kezdek vele. Amúgy a fogóval eltávolított közdarab teljesen rejtett helyen volt, szóval nagy tragédia nincs, annyi lett csak a következménye, hogy a fedél tovább nyílik. Mondjuk lehet még dolgozni rajta, mert így sem illeszkedik tökéletesen :-(
Lett volna piros? Ohhh. Azért csaptam le a sárgára is mert szinte soha nem láttam még eladót.
Hamhusz kolléga volt az eladó, de azt hiszem soproni feladással.
Tesóság :-) Én már rég megmondtam!

Missa 2014.01.18. 20:17:07

Gondoltam, hogy Hamhuszé volt. Gondolkodtam rajta nagyon én is. A vöröset a decemberi budapesti börzén láttam. Az már az az új dobozos volt, aminek belül hugarocell bélése van. Kibontva nem láttam a modellt, de árban kb. ott volt mint a Tied. Az eladó (talán egy párizsi szörny vadász után van a neve?) kiárusítást tartott a modelljeiből, valami "nagy vadra" gyűjtött. Bár én remélem, hogy nem vitték el a modellt még a mai napig sem. Szívesen megvenném tőle. Majd, ha lesz rá "tehetségem"... :-)

Missa 2014.01.18. 20:25:08

Ja bocs, a legelső kommentben elfelejtettem a linket csatolni: en.autowp.ru/ferrari/512/

Missa 2014.07.14. 21:14:40

Na végül is meg lett véve a piros! Állati szép ez a modell! Eddig nem nagyon rajongtam a típusért. Valahogy olyan átlagos '70-es, '80-as évek beli sport járgánynak tudtam be. De már kézbe fogva gyökeresen megváltozott a véleményem. Állati szép autó, állati szép modell! Most már szinte biztos, hogy a sima 512 BB-t és 365 BB-t is valahogy beszerzem. Bár állítólag a 365 kicsit primitívebb kivitel mint ez a BBi. Amúgy egy javítás a hozzászólásodban. Ennek a típus családnak nem boxer motorja volt. Akár mennyire is egymással szemben fekszenek a hengerek. A Ferrariban úgy nevezett 180°-os V12-es, vagy más néven Flat12-es van. A boxernél a dugattyúk egymástól "el" dolgoznak, minden dugattyú külön-külön hajtókarcsapra van felfűzve: www.youtube.com/watch?v=OpJtfqTbId8 A 180°-os V motor, vagyis a flat, egy kiterített V motor. A dugattyú párok azonos forgattyús csapra vannak felfűzve. www.youtube.com/watch?v=IEgXUt1PSgg

MT21013 2014.07.15. 19:10:50

@Missa: Láttam a fotókat az oldaladon. Hát azért be kell vallani: pirosban az igazi. Ráadásul a tiednek nem volt gondja a motorfedéllel... Az enyém még mindig olyan hülyén áll. Sajnos nem tudok igazán örülni neki, piszok pech, hogy pont ezzel történt. Köszi a kiegészítést! Javítani fogom.

Missa 2014.07.15. 19:21:53

@MT21013: Hááát, őszintén nem egy stabil a motortér zsanérja. Fura megoldás... Az enyémnek nincs gondja, de néztem, állati könnyen ki lehet akasztani, félre csukni, meg ilyesmi.
Sérülékeny, még hibátlanállapotában is, óvatosan kell bánni vele.