HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1:18

2014.04.13. 11:52 MT21013

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (1).JPG

Nemrég sikerült hozzájutnom ehhez a modellhez, szerencsére pirosban. Ebben a kivitelében nem túl gyakran kínálják eladásra ezért nem is gondolkodtam sokáig a megvásárlásán. A többi "piroska" között jól mutat.   

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (12).JPG

Plexi dobozos Elite modell egykori velejárójaként kapjuk a drótos rögzítést. Több mint egy éve már, hogy a gyártó áttért a zárt dobozos kialakításra, vele együtt nyugdíjazta a drótokat. Ettől függetlenül azt hiszem még egy darabig szükség lesz a kombinált fogómra... Nézzük a jó oldalát, ez a modell még nem volt kibontva! 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (13).JPG

Az 575M 2002-ben jelent meg az 550 Maranello továbbfejlesztett - módosított utódjaként (erre utal a típusnévben szereplő M, azaz modificato jelölés). Külsőleg minimális változás történt az elődhöz képest, ami nem is baj, hiszen a középmotoros időszakot lezáró-felváltó 550-es szemrevaló és jól sikerült design-nal rendelkezett. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (3).JPG

Elöl projektoros fényszórók lettek beépítve, maga a plexifedél is kapott egy fekete keretet, amitől szúrósabb lett a tekintete. Módosítva lett az első lökhárító és benne a hűtőrács. Utóbbival nem tudom megfogalmazni mi a bajom, de nem az igazi a modellen. Nézegettem a fotókat, jól van pozicionálva, a rácsozás mérete is ok. Mégis valahogy plasztikus és olyan idegenül hat. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (2).JPG

A modell oldalnézete viszont rendben van, jól néz ki. Tipikus modell hiba szokott lenni, hogy az ajtó elülső illesztési hézaga nagyobb, mint a hátsó. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (11).JPG

Oldalnézetből is látszik, hogy a féktárcsák szinte teljesen kitöltik a rendelkezésre álló helyet. Ez nem véletlen, hiszen a nagyobb teljesítményű 575M méretesebb féktárcsákat kapott. Az 550 Maranello 5474 köbcentiméteres, 12 hengeres motorja 5748 köbcentiméterre emelkedett, ami a korábbi 492 lóerővel szemben 515 lóerős teljesítmény leadását tette lehetővé. Több mint elegendő.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (10).JPG

Ahhoz képest, hogy az 575M igazi grantourismo lazán hozza a korábbi évek sprőd, kényelmetlen szuper sportkocsijainak menetteljesítményét. Mindez 325 km/h-ás végsebességet és 4,2 másodperces 0-100 sprintet jelent. Nagyjából ez az F40 szintje, csak ebben van csomagtartó...    

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (6).JPG

A modell hátsója is kellően részletgazdag és szépen kivitelezett, bár a vaku elárulja, hogy az a kipufogócső bizony be van falazva... De a csövek melletti rács szívmelengető.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (4).JPG

Összegezve a külső megjelenés a 2 dimenziós ablaktörlőket leszámítva rendben van, az oldal- és hátsónézet kifejezetten szép. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (5).JPG

Jó néhány éve a gyűjteményemben meglehetősen nagy tisztítást hajtottam végre. A Bburago Ferrarik közül az F50 és az előd 550 Maranello maradhatott, ezek lényegesen szebb kivitelűek voltak a többihez képest. Most kíváncsiságból egymás mellé tettem őket és bizony ez a nem különösebben szép Elite 575M is durván alázza a Bburagot. Az olasz modellen bántóan zavaró az ablakkeret hiánya, a féktárcsa mint egy kőbányai söröskupak és természetesen ott a túlméretes embléma is. Pedig tisztán emlékszem a 90-es évek második felében mennyire kilógott felfelé az 550 a többi "bubu" közül. De hogy ne csak rosszat mondjak róla, a hűtőrács kialakítása valahogy sokkal jobban mutat mint az Elité.  

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (22).JPG

Felülnézetben különösen látványos a kárpitozott kalaptartó. A motorháztető vékony, precíz illesztése is jól mutat. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red.JPG

A felni egész szépen sikerült, a kerékcsavarok kontúros kialakítása sokat dob a megjelenésen. A féktárcsa bár összehasonlíthatatlanul jobb, mint a Bburagon, mégsem az igazi. Azok a lyukak kicsit nagyobbak a kelleténél.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (17).JPG

Elmaradhatatlan kritikai elem az ablaktörlők kialakítása. A felső képen látható szép megjelenés csak egy szűk szögből látszik, picit más pozícióból szemlélve az alsó képen megörökített valószerűtlen forma köszön vissza. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (8).jpg

Ugyancsak elmaradhatatlan -de legalább pozitív- topic a rácsok szemrevételezése. Úgy látszik a "rácsfelelős" legalább komolyan veszi a feladatát. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (7).jpg

Az 575M alja nagyrészt burkolt, a hajtásrendszerből azért pár dolog látszódik. Azzal nincs is baj, ellenben az átfúrt kipufogó dobokkal. A kerekek bekötési pontjait sem erőltették agyon, mindenesetre masszívak.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (19).JPG

A Bburago modell motorházfedelének belső oldalán nem volt burkolat, itt szerencsére igen és ettől sokkal komolyabb is a megjelenése.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (20).JPG

A motortér alapvetően rendben van. Talán a modell egyik legjobban sikerült szekciója. A kerékburkolatok szépen illeszkednek, színes is, részletes is, meg táblácskák is vannak. Ez jó így!  

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (16).JPG

Ellenben a csomagtartó nem ennyire okés. A kárpitnak persze örülünk, de a "tuskó jellegű" zsanéroknak, meg a kárpit közepén tátongó "kádlefolyónak" nem annyira.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (9).jpg

A túlméretes varrásimitációt leszámítva jól néznek ki az ülések és szép az öv is.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (21).JPG

A belső kialakítás sajnos az Elite rosszabb csillagzat alatt született modelljei közé kárhoztatja az 575M-et. Az egykaros ajtózsanér még csak-csak bocsánatos bűn lenne, de a nyílás környezete ahonnan a zsanér kijön na az már igénytelen. Óriási rés tátong, sorja hegyek, a váltófülek ormótlanul vastagok, a műszerpanel sem az élethűség szobra... A prospektus fotóval összehasonlítva az a kormányoszlop sem akar valahogy jó szögben, jó helyen állni. A váltófüleket már csak azért is illett volna kicsit szebben kivitelezni, hiszen ez volt az első V12-es Ferrari, amely a Magneti Marelli jóvoltából elektrohidraulikus F1 váltót kapott.

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (14).JPG

A másik oldalon sem sokkal jobb a helyzet. A középkonzol finoman fogalmazva is elhanyagolt, a hátramenet kapcsolására szolgáló karra inkább nem is mondok semmit. Ráadás az egészre az utasoldali szakaszon végigfutó repedésvonal. Hiába van kárpit, nincs az a szöszmöszfetisiszta aki ezeket a hibákat könnyen elnézi. Ebben csak az az érdekes, hogy az 550 Barchetta változatát (volt már róla bemutató) sokkal-sokkal szebben megcsinálták. Nagy kár, hogy az 575M-et így hazavágták.   

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (15).JPG

Az otromba belső ellenére is örülök az 575M Maranello modellnek, hiszen pirosban nem egyszerű mutatvány beszerezni, meg amúgy is hiányzott a sorból. Mondhatni olyan "letudnivaló egyed" volt. Mindenesetre nem ez a modell lesz az amit gyakran fogok elővenni a majdani vitrinből, hogy nézegessem a finomságait. 

Hotwheels Elite Ferrari 575M Maranello 1-18 red (18).JPG

2 komment

Címkék: Ferrari Modell HW Elite

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr385864309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.04.13. 16:49:28

Nekem ez a kedvenc Ferrari-m! Remélem, hogy egyszer újra felfedezi egy modellgyártó, mert a jelenlegi felhozatalból nem igazán tudok választani.

MT21013 2014.04.13. 18:09:45

@FrozenSilverM5: Szerintem is egy nagyon szép autóról van szó. Mármint az igazi :-) Vitrinmodellként nem rossz ez az Elite sem, de a jótól messze van. A belseje tényleg el lett rontva. Kár érte.