HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Dacia Sandero 1.5 dci Stepway

2014.08.22. 16:56 MT21013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (8).JPG

Közeli rokonságunk kis családjába nemrégiben új autó érkezett a tizenéves Polo kombi helyére. A Polo hosszas-hosszas keresgélés és tanakodás után adta át helyét az éppen másodvirágzását élő, Renault tulajdonba került Dacia egyik aktuális modelljének. E modell pedig nem más, mint a Logan II 5 ajtós változata Sandero néven, annak is kissé "terepesre" szabott változata a Stepway.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (19)b.JPG

A terepes adottságokat alapvetően csak design szinten kell érteni, nagyjából mint a VW Cross Polonál. A kartervédőnek kinéző lemez műanyag, nincs négykerékhajtás, ellenben fekete perem védi a sárvédők széleit. Az emelt hasmagasság viszont kétségtelen előny földúton, vagy a városi padkák, kisebb akadályok leküzdésekor. Ezen kívül a masszív tetősínek teszik dögösebbé a Stepway kivitelt a mezei Sanderohoz képest.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (7).JPG

Az összhatás egyébként nem rossz, kicsit szögletes, kicsit bumfordi, de nagyjából a mai divatirányzatnak megfelelő. Az azért érződik, hogy az aktuális Renault-k dizájnjának képzeletbeli oroszlánbajszát még véletlenül sem cibál(hat)ja meg. De szerencsére már nyoma sincs az első Logan kőbaltával faragott egyszerűségének. A frontrész egyébként teljes egészében a Logan II-é.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (10).JPG

A C Vectrákon láttam először olyan dísztárcsákat, amelyek a hozzájuk igazított lemezfelnivel együtt teljesen alumínium felni hatást keltettek és csak kopogtatás után hittem el, hogy valóban műanyag. A Dacia is élt ezzel az egyébként pofonegyszerű és olcsó trükkel. Messziről nézve ember legyen a talpán aki nem alufelninek gondolja. Jól is néz ki.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (4).JPG

A hátsó nézetbe egy picit bele lehet magyarázni az aktuális Polot vagy az 1-es BMW-t. A lényeg, a külső már semmiképpen sem egy ordító low budget terméké... 

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (5).JPG

Még mindig ledöbbenek azon, hogy a mai családi autók mekkora malomkerekeken gördülnek... A Sandero 205/55 R16-os papucsokat kapott gyárilag. Találomra felütöttem egy 10 évvel ezelőtti autókatalógust, ez a méret megegyezik az akkori Porsche Boxster-ével!

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (22).JPG

2005 táján jelent meg újra a Dacia itthon, az alábbi kép az első bemutató Loganok egyikéről készült. Amikor beszálltam valósággal letaglózott a látvány. Ehhez képest a kommerszség netovábbjának számító régi F Astrám szinte luxusautó és designtechnikai kinyilatkoztatás volt.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (1).jpg

Szerencsére az eltelt közel tíz év alatt a designerek is kaptak némi lehetőséget Pitestiben. Ha nem is divatdiktátor ez a belső, de azért ezt már bármelyik európai tömeggyártó modellje mellé oda lehet állítani. A Renault-kat ismerők sok rokon részletet fedezhetnek fel. Különböző gombok és kapcsolók korábbi vagy éppen aktuális kis Renault-okban is fellelhetőek. Na meg persze ott van az elmaradhatatlan kiskuka... 

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (14).JPG

Rövid próbaúton mentem csupán az autóval, de az ülések nem csak szemre kényelmesek, hanem valóban annak is érződnek. Ezen kívül pedig esztétikusak is, a világos betétek meg a Stepway felirat sokat dob az enteriőrön. Hol van már az a 2005-ös Logan?... Szerencsére jó messze!

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (17).JPG

A hátsó lábtér ezen a képen az én közel 2 méteres magasságomra állított vezetőüléssel van fotózva. "Normális" vezetők mögött (amint az anyósülésnél is látszik) bőséges hely jut a második sorban helyet foglalók számára is.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (13).JPG

Az ajtók oldalborítása is sokat fejlődött. A képek magukért beszélnek.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (0).jpg

A motor a jól ismert 1.5 dci, amely a márkacsoport számos modelljében végzi feladatát Twingótól a Clion és különböző Nissan modelleken át a Megane-ig. Teljesen elfogadható dinamizmussal mozgatja a magas építésű Sanderót. Karakterében talán ez az erőforrás passzol legjobban az autóhoz. Mára pedig már gyerekbetegségeit is kinőtte.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (11).JPG

Persze a modern dízelmotorok átka ezeket is eléri legkésőbb 150-200 ezer km-nél, vagy 6-10 éves koruk környékén. Akkor pedig 6 számjegyű összegek repkednek (turbócsapágyak, turbócsövek, nagynyomású adagolószivattyú és amelyikben van, ott a kettőstömegű lendkerék is gyakran beadja a kulcsot). Egy dízel autót ma már semmivel nem olcsóbb fenntartani, ha a teljes képet nézzük, sőt! Persze jól hangzik a 4-5 literes fogyasztás, meg a tekintélyes nyomaték is szerethető dolog, de ennek ára van. Vásárláskor is komoly a felár, meg a szervizben is később.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (20).JPG

A próbaút során az ember persze próbál fogást találni egy olyan autóban, amely kompakt mérete, gazdag felszereltsége és modern dízelmotorja ellenére annyiba kerül, mint egy fapados, elvileg jobb megítélésű kisautó hervatag szívó benzinessel.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (15).JPG

Az idő és az út rövidsége miatt nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de 2 dolgot azért meg kell említeni. Az egyik a vibráció. Az tisztán észrevehető, hogy a dízelmotor keltette rezgések, vibrációk sokkal erősebben vannak jelen, mint akár a Megane dci-ben, vagy említhetném a nemrég nálam járt Kia C'eed CRDI-t. Egyáltalán nem vészes ez persze, csak aki gyakran megfordul más autókban az kiszúrja.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (16).JPG

A másik szintén filléres kis apróság, hogy a csomagtér pereme és maga az ajtó sem kapott védőburkolatot, látszik a nyers, festett karosszéria. A csomagtérben bizony takarékoskodtak a burkolatokkal, de végülis őszintén... a csomagoknak nem mindegy? Másban viszont nem lehet tetten érni első benyomások alapján a spórolást.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (12).JPG

Összegezve a Sandero kellemesen vezethető, könnyen kezelhető autó, megfelelő helykínálattal, szerencsére már kellően esztétikus és jól áttekinthető szerelvénypanellel. Kényelmesek az ülések, a futómű is a balkáni utakra optimalizált, különösebb dőlési hajlamot sem mutat az emelt magasság ellenére.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (3).JPG

Szóval nem tűnik rossz választásnak a Marokkóban összeszerelt családi autó. Kíváncsian várom a hosszabb távú üzemeltetési tapasztalatokat.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dci (21).JPG

17 komment

Címkék: Dacia Autó teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr336624599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.08.23. 14:04:37

Szokatlanul gusztusos ebben a fehérben ez a szabadidősített Sandero! Jól pozicionált termékek ezek az újabb Dacia-k. Leginkább a Duster vásárlót tudom megérteni és hatalmas meglepetés, hogy Németországban micsoda mennyiséget adnak el belőle, némi túlzással minden harmadik háztartásban akad egy Duster. :)

MT21013 2014.08.23. 22:16:59

@FrozenSilverM5: A francia vonal mindig is jó volt formatervezésben. Kicsit besegítettek a Daciának, ami tényleg jól sült el. Nekem is a Duster a favorit. Ha rombusz embléma lenne az elején itthon tuti többet adnának el belőle...

Kovácsatti 2015.07.26. 14:12:07

Szívesen olvasnék az elmúlt év használati és üzemeltetési tapasztalatairóL! üdv, Attila

Kovácsatti 2015.07.26. 23:38:14

Helló Tomi, egyre jobban érdekel a Sandero! Tudunk privátban is beszélni? Köszi! üdv, Attila

Kovácsatti 2015.07.28. 10:46:17

Szia Tamás, a közeli rokonság családjáról esetleg lehetne tudni valamit? Jelenleg árulják az autót, és érdekelne a véleményük! Köszi! üdv, Attila

MT21013 2015.07.30. 07:02:43

@Kovácsatti: Szia Attila! Apósomék használják még az autót. Gyakorlatilag azt tudom Neked mondani, hogy az elmúlt egy év abszolút hibamentesen telt, igaz nagyságrendileg csak 10 ezer km került az autóba. Szóval az éves olajcserén kívül semmi. Apósom imádja, szereti vezetni, alig fogyaszt és a futóműve telitalálat a hazai utakra.

Kovácsatti 2015.07.30. 20:51:15

Szia Tamás,
Érdekes történet! Apósodnak üzenem, hogy valaki Roland Barull néven és ezeken az elérhetőségeken(tel:+447990935735,
davws231@yahoo.com,auto05406@gmail.com) árulja az autót a blogodban szereplő képekkel. Azt mondja, hogy mo-n vásárolta és nemrég kiköltözött angliába. Több magyar oldalon is hírdeti, 1,6-1,7 mFt közötti áron.
Azt kéri, hogy az 50%-ot utalja el neki a vevő, ő pedig visszaküldi kamionnal az autót mo-ra!
üdv, Attila

MT21013 2015.07.31. 07:02:42

@Kovácsatti: Szia! Ha linket tudnál küldeni megköszönném!

Kovácsatti 2015.07.31. 12:29:44

Szia, átküldöm a levelezést is , ha szeretnéd! Vicces! üdv, Attila

MT21013 2015.07.31. 15:58:19

@Kovácsatti: Szia, sajnos a link már inaktív. De ami megvan neked azt átküldheted az mt2101@freemail.hu címemre. Köszi!

Kovácsatti 2015.07.31. 17:38:31

Szia, átküldtem a levelezést! üdv, Attila

MT21013 2015.08.01. 09:04:14

@Kovácsatti: Megkaptam, köszönöm. Írtam az oldalnak. Van 24 órájuk eltüntetni a hirdetést a felhasználóval együtt. Ha nem történik meg, akkor rendőrségi feljelentést teszek.

Kovácsatti 2015.08.01. 09:56:32

Emlékeim szerint még van egy élő hirdetése...ha megtalálom, küldöm!
Ha esetleg apósék mégiscsak eladják, feltétlen szóljál! :)
üdv, Attila

MT21013 2015.08.02. 10:18:47

@Kovácsatti: :-) Rendben, bár szerintem 4-5 éven belül erre minimális az esély.

Viktória Soltész 2015.09.20. 15:36:20

Szia, én lakóautót nézegettem és ugyan az a történet volt mint amit Kovacsatti irt, Roland Barull ugyan ezt az emaillt küldte nekem, botka36@freemail.hu email címről.
érdekes