HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Volkswagen Golf VII GTI 2.0 TSI

2014.11.16. 17:50 MT21013

November első napjaiban csörgött a telefonom, kivételesen nem valamelyik bank szeretett volna meggyőzni szolgáltatásaik előnyeiről, hanem a Volkswagen Innovaturné rendezvényére kaptam kedves invitálást. Amikor a hölgy elkezdte sorolni a vezethető típusokat már-már kezdtem kicsit passzív lenni, mígnem a lista végén -talán nem véletlenül- felcsendült a Golf neve után a hárombetűs varázsige: GTI. Gyors visszakérdés, "ugye a Tiguan, meg az Up után GTI Golfot tetszett mondani?" - "Igen uram, azt szeretné kipróbálni?" - "Méééég szép!!!"

PB080030.JPG

Aztán egy hűvös, de napos novemberi reggelen kulcs, papírok a kezemben és már vihetem is. Kérdem "csókolom nem jön senki?" - "Nem, vigye, élvezze és hajtsa meg" - "Na de merre, meddig?" - "Bárhova, de majd hozza vissza..." Kezdett fülig érni a szám.

PB080011.JPG

Körbeszaglászva az autót természetesen sok apró különbség fedezhető fel a korábban már próbált 1.4 TSI-hez képest. Mivel VW-ról van szó természetesen szó sem lehet ordítóan harsány és bazári kiegészítőkről. Uralja a külsőt a hatalmas, kicsit húsdaráló betétre emlékeztető felni (extrafelszerelés). Mérete elég brutális: 225/40 R18, érdemes magyar utakon árgus szemekkel közlekedni vele, a kátyúk szélei elég csúnyán elbánhatnak a gyönyörűséges papucsokkal. A nagy kerekek mellett az is jól látható, hogy a GTI pár centivel közelebb is került az őt hordozó anyaföldhöz. 

PB080017.JPG

A frontrészen feltűnik a kicsit agresszívabban szabott lökhárító meg egy piros csík, ami a lámpatestekbe is bekéretőzött. 

PB080014.JPG

Hátulról csak a dupla kipufogó ad jelzést a mögöttes forgalomnak, hogy itt nem egy mezei Golf közlekedik. 

PB080018.JPG

A beltér tipikus VW. Minden jól átgondolt, ergonomikus, már-már konzervatív ami a konszern hagyományainak megfelelően masszív kivitelezési minőséggel párosul. Ezt nagyon értik Wolfsburgban. A kormány jó fogású, nekem pedig külön fétisem az alsó rész kiegyenesítése. A pedálok kötelező tartozékként fémbetétesek.

PB080020.JPG

A "mezei" VII-es Golfhoz képest kicsit komolyabb a infotainment rendszer, mely magában foglalja a navigációt és a "rear assist" névre hallgató kamerás parkolóradart is. Az egyes almenük gyors elérését a képernyő melletti funkciógombokkal tudjuk megtenni. Külön dícséretes, hogy a Peugeot 308-al ellentétben a hűtés-fűtés kezelőegységei megmaradtak elkülönülve, hagyományos felületen.

PB080027.JPG

Az ülések kockás szövete a GTI-k esetében lassan olyan védjegy lesz, mint a vastag C oszlop a Golf sorozat egészén. Fórumokon rengetegen nemtetszésüknek adnak hangot, nekem konkrétan nagyon tetszik és jó gegnek tartom, egyfajta kontinuitást jelképezve az ős GTI-vel. Bár azokat is meg tudom érteni akik ebben az árkategóriában már valami legalább félbőrös, esetleg alcantarás üléseket tartanak elfogadhatónak. 

PB080022.JPG

Csomagtér oldalon természetesen nincs változás, ugyanaz a kategória átlagának megfelelő, sík felületekkel határolt, jól használható üreg várja a poggyászokat.

PB080026.JPG

A DSG váltóval szerelt GTI listaára a konfigurátor szerint jelenleg kevéssel 9,7 millió felett van. Ehhez jön még hozzá a tesztautó extra adaptív futóműve, panoráma üvegteteje, tolatókamerája, gyárilag sötétített hátsó oldalablakai, LED-es hátsó lámpái meg pár kütyü, amivel könnyedén 12 millió felett találjuk magunkat. Ebből bizony kitelik 2 db jól felszerelt 1.4 TSI is! Nem kevés pénz.

PB080013.JPG

Az összes extra közül azt gondolom a majd 300 ezres adaptív futómű éri meg leginkább a felárat. A 18-as kerekek ellenére lassú városi tötymörgés során is kellően komfortos, csatornafedélen áthajtva sem feltétlen rázza ki a tömést a gyanútlan tesztpilóta fogából. Ugyanakkor döbbenetesen nagy kanyarsebességgel lehet "beállni" egy-egy elnéptelenedett körforgalomba a legkisebb nyekkenés és maszatolás nélkül. Nem is lehet egy pillanatra sem kizökkenteni a futóművet, bolondbiztos. 

PB080024.JPG

A motor jó kondiban van, bár a 2000-res turbómotortól a 220 LE nem kimondottan magas érték. Ellenben kulturáltan jár és rugalmassága, nyomatékleadása tanítanivaló. 350 Nm-es nyomatéka bőven elegendő, főleg hogy 1500-4400 közötti fordulatszám tartományban rendelkezésre áll. Katapult menetben 6,5 másodperc alatt érjük el a 100 km/órás sebességet és kevéssel 250-es tempó alatt ér véget a gyorsulás. Lehet én vagyok vaskalapos konzervatív, de itt és most nem voltam kibékülve a DSG váltóval. A 6 sebességes szerkezet mint automata váltó természetesen továbbra is etalon. Gyorsan tanul, igazodik a vezetési stílushoz, szempillantás alatt pakolja a fokozatokat. De egy ilyen autóban nekem kell, hogy én vághassam be a kart a klasszikus H séma szerint. Még akkor is, ha a DSG gyorsabb az embernél és pár tized másodpercet veszít a 0-100-as gyorsulási értékből a kézi váltós változat. 500 ezer forintos felára egyébként is abnormális... Ennyibe kerül az adaptív futómű és a 18-as GTI felnik együtt.    

PB080016.JPG

Jópár tesztet elolvastam a GTI-ről mielőtt nekifogtam volna a sajátomnak. Alapvetően egyet is értettem velük, de afféle mantraként mindegyikben ismétlődő motívum volt, hogy jó-jó, de hol van az első két generáció nyers vadsága, élettelisége, sármja? Tény és való, hogy normál körülmények között használva kicsit steril az autó. Ez persze előny is, hiszen bárki könnyedén megbírkózik vele. Úgy gondolom akiknek a régi GTI-k szóltak az a vásárlóközönség részben eltűnt, vagy ha van is nem igazán fizetőképes. A potenciális vásárlórétegnek pedig 2014-ben nagyon mások az igényei, mint mondjuk 1985-ben. Az új GTI a változó vásárlóközönség és fogyasztói elvárások miatt már másoknak szól. Ez az autó ma már sokkal inkább egy autópályafaló granturismo semmint kisméretű virgonc kanyarvadász boyracer verda.

PB080029.JPG

És valóban, autópályán érzi legjobban magát a GTI, kettős énjének morcosabb arca itt jön elő. 3500-as fordulat felett nagy gázadásra megy a jel a DSG váltónak. "Figyelj haver, letapostak, jöhet a cirkusz!!!" A váltó előbb visszakapcsol, majd pillanatok alatt leforog a fordulatszámmérő, a DSG vadul szórja a fokozatokat, elkezdünk süppedni az ülésbe, 5000 környékén pedig függőséget okozó hörgő hangok törnek elő a kipufogóból. Mint utólag kiderült a kipufogóba telepített rezonátor idézi elő a kéjes érzést kiváltó melódiákat. Kicsit hazugság, kicsit parasztvakítás, de ettől még jól esik bekajálni az illúziót.

PB080023.JPG

Kicsit steril mivolta ellenére persze nagyon jó autó a Golf GTI, de a maga kategóriájában mégsem érzem annyira kimagaslóan jónak, mint kistesóját az 1.4 TSI-t a hétköznapi kompaktok között. A puszta mérnöki tökéletesség egy emocionális szegmensben nem feltétlen elegendő. Sajnos nem volt módom a közvetlen hot hatch társakat vezetni (Astra OPC, Megane RS, Focus ST), de ezek mindannyian remek autók és valamelyest vadabbak is. Ha pedig ár oldalról nézzük a kérdést 12 millió felett már Impreza WRX STI-k, Lancer EVO-k, kisebb M-es BMW-k is lőtávolban vannak. Bár utóbbiak teljesen más közönségnek szólnak, kivétel nélkül tökéletes autók. Ízlés és pénztárca kérdése kinek melyik jön be jobban.

PB080028.JPG

Végezetül szeretném megköszönni a tesztvezetési lehetőséget a Volkswagen Innovaturné rendezvény szervezőinek!

2 komment

Címkék: Volkswagen Autó teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr216905665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2014.11.16. 19:58:50

Ezért most kicsit sárgulok! Ez az a fajta autó, amiről ránézésre megmondja az ember, hogy marhajó!

MT21013 2014.11.16. 20:59:28

@FrozenSilverM5: Abszolút az, sajnos nagyon hamar eltelt az idő és vissza kellett adnom... Azok a hangok meg, hmm.