HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: BoS Wartburg 312 Camping 1:18

2015.11.01. 09:41 MT21013

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_01.jpg

Jó pár évvel ezelőttig az egykori szocialista autók alig-alig jelentek meg az 1:18-as modellautó kínálatban. A Revellnek volt egy 311 Coupe - 313 Sport vonala, ami ha nem is volt egy egetverő minőség, de alapvetően szép kis portéka volt, ellentétben a Sun Star Trabanttal. Az IST Lada 1200 piacra dobása után szerencsére több modellgyártó is lát fantáziát ebben a piaci résben és kisebb -jellemzően ezres- sorozatokban megörvendeztetik a nosztalgiára hajlamos gyűjtőket. A bővülés jele, hogy a bemutatóban szereplő Camping már a harmadik eisenachi 1:18-asom a már említett Revell 313 Sport és az IST 353-as kockája mellett.  

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_02.jpg

A púposnak becézett Wartburg család napjainkra értékes oldtimer lett, de a Camping változat ritkasága a modellcsaládon belül még erre is rátesz egy lapáttal. Tényleg olyan mintha nem is a vasfüggönyön innen került volna ki a gyárból. Gazdag díszítések, gyönyörű formák, igényes részletek, korát megelőző praktikum jellemzik. Régóta járok veterán találkozókra, kiállításokra, de itthon még nem futottam össze vele. Amúgy sem sok jöhetett, hiszen jóval drágább volt az alap 311-esnél. A maga korában az életmód kombi ismeretlen fogalom volt, tehát jelentős piaci igény sem mutatkozott akkortájt erre a furcsának tűnő változatra. Egyébként a kínálat részét képező kétajtós kombit jellemzően munka célokra vásárolták.   

Ha BoS akkor Otto csomagolás, málló doboz és uzsonnazacsi. Khm. 120 euró. Mindig megüli a gyomrom. Egy picit ha lehetne igényesebben.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_03.jpg

Ahogy az lenni szokott a resin modell gyönyörűséges. A 3 Wartburg modellem közül egyértelműen ez a legszebb!

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_04.jpg

Minden részlet stimmel, szép a Wartburg felirat, igényes a hűtőrács és a lámpák kialakítása is.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_05.jpg

Nem lehet egyszerű a sok díszléc, szeglet-hajlat megformázása, a különböző részek festése, de le a kalappal! Profi munka.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_06.jpg

Általában az ablaktörlők 1:18-as megformázása megy a legnehezebben, egy kicsit itt is azt érzem, hogy lehetne a kialakításán finomítani. De ez minden, a külső megjelenés így is 100%-os. 

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_07.jpg

Ebből a hátsó-oldalsó nézetből érződik talán legjobban, hogy nem kombinak tervezték eredetileg ezt a formát. A puttonyos rész kicsit megbontja a harmóniát, kicsit eklektikus, kicsit esetleges, de van valami bája... A Renault Laguna első szériájának kombi változata volt még hasonlóan diszharmonikus.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_08.jpg

Mai szemmel furcsának hat a Camping hátsó kialakítása. Lökhárító helyett van két sarokelem oldalanként 1-1 macskaszemmel, az ajtó pedig csak oldalirányban nyílt. Ellenben igényes megoldás volt a süllyesztett kilincs és nem kellett magas peremen átemelni a csomagot, amennyiben a rakteret csomagszállításra használták.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_09.jpg

Ennyi szépség, ennyi dísz, ennyi dekadencia sajnos nem is maradhatott sokáig gyártásban a 60-as évek NDK-jában. Pár év után a Camping átadta helyét több évtizedre a kocka Wartburg Tourist-nak. Ami praktikus volt ugyan, meg már szintén retró, hangra - szagra ugyanaz, na de azért na... 

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_10.jpg

A felülnézeti fotón látszik jól, hogy a raktér feletti részt ponyvatető fedte. Kempingezésnél bizonyára jó szolgálatot tett, hogy a napközben felforrósodott autót így könnyen ki tudták szellőztetni. Meg hát mi is lehetne romantikusabb, mint kettesben feküdni álmaink nőjével a Camping Wartburg franciaággyá alakított hátsójában, miközben a kinyitott tetőn át élvezhetjük a nyári esték illatát, a tücskök ciripelését és nézhetjük a hullócsillagokat...na de ahogy Virág elvtárs is megmondta: "hagyjuk meg a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának"

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_11.jpg

Ingerszegény alj, vastag tengelyek és egy sematikus kipufogó. OttO Mobile és BoS modellek esetén semmi meglepetés nem éri a rutinos gyűjtőt ezen a téren.

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_12.jpg

A 312-es Campingben már az újabb, egyszerűbb vonalvezetésű, de még fehér karimájú kormány volt. Maradtak viszont a legendásan szép ülések, oldalkárpitok. 

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_13.jpg

Gyönyörű megoldás volt a régi Wartburgoknál, hogy az ajtóborítás felső részén valódi fa burkolat futott végig az ablakok tövénél. A piros és fehér színek a külsőhöz hasonlóan ízléses "párbeszéd" formájában randevúznak a beltérben is. 

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_14.jpg

Prospektus gyűjteményem féltve őrzött darabjai a "púpos varnyú" kissé fáradt, fél évszázadnál is idősebb brosúrái. Közös a két kiadványban, hogy a Camping egyaránt szerepel bennük egy-egy páros oldal erejéig.  

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_15.jpg

Az egyik kiadványon strandkellékek, piknik kosár látható az autó mellett. Tulajdonképpen azt is mondhatnánk a szocialista blokk, korát évtizedekkel megelőző szabadidő autója a Camping. Nehéz nem észrevenni a finoman erotikus célzást az alsó prospektus ábráján... A Wartburg ezen változata vélhetően sok béketáborlakó kisbaba megszületésében játszott szerepet :-)

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_16.JPG

A BoS ismét egy nagyon szépen kivitelezett KGST típust dobott piacra a Tatra és a P50-es Trabant után harmadikként. Szépen bővül ez a szekció...  

bos_wartburg_312_camping_1-18_red_17.jpg

5 komment

Címkék: Modell Wartburg BoS

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr108040144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.11.03. 17:24:32

A BoS modellek esetében valahogy képtelen vagyok elvonatkoztatni az árától, annyira vastag ceruzával lett írva. Viszont a picurka Trabival párban feltűnően jól állnak egymásnak.

MT21013 2015.11.03. 18:54:27

@FrozenSilverM5: Nem szívbajosak az árat illetően, az tuti... Igen, most már egyre komolyabb KGST sorozat kezd összeállni.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.11.04. 12:03:36

@MT21013: Engem még a helyenként OttO modellektől elmaradó minőség zavar az említett masszív árcédula mellett. Nagyon sajnálom, hogy például az E21-es Baur kabriót méltatlan kidolgozással dobták piacra.

deak.atti 2016.07.16. 14:32:45

Szia!

Néhány észrevétel:

1. A belső tér az inkább a nagykerekű (311) típusé. A kiskerekű (312/1) típusban már préselt mintás vajszínű műbőr ajtókárpitok voltak, nem ilyen kétszínű textil-műbőr kombináció.

2. Piros autóba nem tettek piros kárpitot. Szürke vagy piros ülések voltak, a pirosat a fekete és szürke színű autókba tették. Piros autóban értelemszerűen szürke ülésnek kéne lennie ...

3. A dísztárcsa és a díszkarika a 353-as típusé. Dísztárcsa sima felületű volt, a díszkarika meg ritka, függőleges rácsozású, nem ilyen "X" mintás.

4. Ebben nem vagyok 100%-ig biztos, de a műszerfalnak autószínűnek kellene lennie. A kesztyűtartó fedele lehet fehér, a többi az autó színével megegyezik.

Ezektől függetlenül tényleg lenyűgöző a kidolgozottság, le a kalappal. Bármelyik vitrin dísze lehet ez a makett.

DA

MT21013 2016.08.12. 21:13:46

@deak.atti: köszi az észrevételeket!