HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Modellmérleg 2021

2021.12.29. 22:15 MT21013

Eltelt a 2021-es év és bár idén sem jutott időm érdemi aktivitást kifejteni a blogon, de az év végi zárás természetesen nem maradhat el. 2020-ban úgy fejeztem be, hogy nem valószínű, hogy az akkori 30 db-os évi mennyiséget meg fogom haladni, vagy csak megközelíteni a közeljövőben. Ehhez képest azért 28 db modell mégis összejött. 

BMW

Az új Ferrari modellek elmaradásának "köszönhetően" ez a szekció lett a nyertes, szám szerint 11 db idei érkezővel. 

BMW Isetta Majdnem lemaradtam erről a modellről, mert mire ő következett volna a sorban, addigra eltűnt mind a Modelissimoról, mind a CK-ról. A CK info vonal egy levél erejéig még hitegetett, hogy lesz náluk Karácsony előtt, utána már a második levélre nem is érkezett válasz az év végi hajtás során. Mivel nagyon szerettem volna megszerezni, így átestem az Ebay tűzkeresztségemen végre. Onnan sikerült aránylag jó áron megvásárolni gyűjteményem első Schuco darabját. Fotókon is átjött korábban, hogy a Schuco modellekben van valami különösen vonzó. Abszolút érezni, hogy nem letudni akarnak egy modellt, hanem szenvedélyes aprólékossággal, alázattal és rajongással vannak kidolgozva. 

01_bmw_isetta_schuco.JPG

Az ajtóval nyíló kormányoszlop részletessége is elképesztő. Biztos, hogy vásárolok még tőlük a jövőben!  

01_bmw_isetta_schuco_02.JPG

BMW E30 325i Cabriolet Az MCG budget gyártónak minősül, azonban kifejezetten kellemes darabokat tud kiadni. Ez az E30 kabrió is ilyen, vitrinbe téve nem látszik rajta, hogy 50-60 euros ársávban mozog.

02_bmw_e30_325i_cabriolet_mcg.jpg

BMW E36 328i Touring Az OttO modellek esetében sosincs különös meglepetés, mindig gyönyörű darabok kerülnek ki a műhelyükből. Számomra ez a kék árnyalat az egyik legjobb BMW szín, így nem volt kérdéses a beszerzése ennek az M Pocket kivitelű kombi E36-nak.

03_bmw_e36_328i_touring_otto_mobile.jpg

BMW G20 330i Az éppen futó 3-as sorozat a Norevtől érkezett, annak is a feljebb pozícionált -nyitható- vonalából. Érdekes, hogy a csomagtartó nyitásáról ugyanakkor lemondtak. Tisztességes iparos munka, semmi extra, de szép modell.

04_bmw_g20_330i_norev.jpg

BMW E12 520i Ugyancsak egy MCG modell. Szerintem ebben a barna metál színben a világos belsővel elképesztően jól néz ki.

05_bmw_e12_520i_mcg.jpg

BMW E34 535i A Minichamps leporolt egy régi nagy klasszikust és újra kidobta a klasszikussá érett E34-est, igaz horror áron - 250 euro környékén. Bármekkora kedvenc is, ez az ár nem inspirált a vásárlásra, azonban a szokásos CK 10%-os akción felül kaptam még egy 15%-os törzsvásárlói vouchert, így már kevésbé sziszegve, de megrendeltem. Hatalmas öröm volt az érkezése, részben mert a modell is nagyon szép és részletgazdag, másrészt mert nekem az E34 különösen nagy személyes favoritom. Természetesen mindene nyílik, egy icipicit talán a motorháztető illesztését lehet felróni neki, ami minimálisan nagyobb a kelleténél, de mivel teljes egészében leutánozza az eredeti -zsigulisan előre nyíló- mechanizmusát meg kell bocsássuk neki. 

06_bmw_e34_535i_minichamps.JPG

BMW G30 5 Series Nagyjából itt is a Norev 3-as értékelése hangozhatna el. Tökéletes és profi iparos munka. A Norevhez képest plusz pont, hogy a csomagtere is nyílik.

07_bmw_g30_5_series_kyosho.jpg

BMW 2000 CS  A KK Scale első próbálkozásai közül való modell. Helyenként azért van pár elnagyolt részlet, de összességében szép modell.

08_bmw_2000_cs_kk_scale.jpg

BMW E3 3.0 S A 7-es sorozat elődjét is a KK Scale formázta meg. Nyithatatlan fém modell, részleteiben (pl.: tükrök, ablak keretek, ablaktörlők) már sokkal finomabb kidolgozással, ha a 2000 CS-hez hasonlítjuk. 

09_bmw_e3_3_0_s_kk_scale.jpg

BMW E23 733i Szintén egy KK Scale modell, szintén a gyártó korai korszakából. Több éve elérhető volt, mindig halasztottam a beszerzését, de aztán láttam, hogy a fekete és az ezüst is eltűnt a kínálatból, így ezt a sötétzöld cápa 7-est megrendeltem gyorsan, mert nem szerettem volna lemaradni róla. 

10_bmw_e23_733i_kk_scale.jpg

BMW G29 Z4 A csomagtartó nyithatósága tiltólistás lett a Norevnél. A többi része nyitható és aprólékosan, tisztességesen kidolgozott.

11_bmw_g29_z4_norev.jpg

Ferrari

Ferrari fronton nincs nagy változás -sajnos- 2021-ben sem. A Bburago mély álmot alszik, a KK Scale pedig jellemzően olyan modelleket ad ki, melyeket korábban a Kyosho már kiadott és beszereztem őket. Napjaink Ferrarijai közül gyakorlatilag semmi nem jön ki 1:18-ban (leszámítva egy-két horror árú BBR modellt). Sokan visszasírjuk a Hotwheels korszakot amikor évente 2-3 aktuális modell mellett volt ugyanennyi klasszikus is. Továbbra sem értem, hogy a Ferrarinak ez miért éri meg, hogy egy tetszhalott gyártó bitorolja érdemtelenül a jogokat... Előbb-utóbb azt gondolom változásnak kell beállnia. 

Ferrari 365 GTB/4 Series 1 Szerencsére azért a KK Scale tudott olyan modellt is kiadni, amely még nem volt meg a gyűjteményemben. A 365 GTB korai változata még nem bukólámpás volt, hanem a képen is látható kialakítású. KK modellről lévén szó, nyithatatlan fém modellről beszélünk, az idő előrehaladtával pedig egyre szebb és jobb külső kidolgozással párosulva.

ferrari_365_gtb4_series1_kk_scale.jpg

KGST

Nem volt nagy tülekedés a KGST autók frontján. A Triple 9 már több mint egy éve demózza a 2102-es kombi Zsigulit, de nem nagyon akar a boltokba kerülni. Ellenben a kombit beelőzte a 2103-as.

Lada 2103 Teljesen logikus lépés volt a gyártó részéről, hogy a 2106 után lelövi a 2103-ast is, hiszen minimális módosítással megoldható a dolog. Ahogy a 2106-nál is történt, úgy a 2103 is aránylag gyorsan fogy. Pár színben még elérhető. Nekem a citromsárgára esett a választásom. A diplomatakék mellett nekem ez a legszebb ezeröcsi szín.

lada_2103_triple_9.jpg

Rali

Kedvenc autósportom lassan, de biztosan halad a hibrid-elektromos érdektelenség felé, így egyre inkább próbálom a régi szép idők klasszikusait beszerezni.

Ford Escort Cosworth Egykoron hatalmas kedvenc volt  és rengeteg versenyzett itthon is. A Ranga-Büki-féle MOL design-os a mai napig beleégve ott van a fejemben. A modelll IXO kivitel, azaz nyithatatlan fém és kifejezetten baráti áron kínálva.

ford_escort_cosworth_ixo.jpg

Hyundai i20 WRC A klasszikus WRC korszak egyik utolsó képviselője, szintén az IXO "gondozásában" kiadva.

hyundai_i20_wrc_ixo.jpg

Lancia Stratos Ugyancsak IXO modell, szerencsére Alitalia design-nal. Kellett a 037-es elé a kronológiai sorrend miatt is.

lancia_stratos_ixo.jpg

Lancia 037 A 2021-es esztendő első érkező modellje volt. Be is rúgta rendesen az ajtót. A Kyosho valami elképesztően részletgazdag módon tudja a rali változatokat megformázni. Természetesen mindene nyílik.

lancia_037_kyosho.JPG

Lancia Delta HF Integrale A fentiek érvényesek a későbbi Lanciára is. Minden nyílik, zavarbaejtően profi, aprólékos és élethű kidolgozás. Nem olcsók ezek a Kyosho Lanciák, de minden eurocentet megérnek.

lancia_delta_hf_integrale_kyosho.jpg

Mitsubishi EVO VI Bő 10 éve magyar bajnokikon Dunát lehetett volna rekeszteni az EVO VI-osokkal, azonban mára szinte eltűntek. Lejárt az idejük. Hevesi Pisti még meg-megmozgatja az OB1-ben, de lassan már végleg átadják a helyüket a későbbi változatoknak. A Triple 9 egy klasszikus piros-fekete változatot formázott meg. Nekem mindig az EVO VI volt a legkívánatosabb és legikonikusabb az EVO sorozatból.

mitsubishi_lancer_evo_vi_triple_9.jpg

Subaru Impreza WRC 1997 Végre megtört a jég és az első Impreza WRC-t sikerült beszereznem az AUTOart-tól. Azt hiszem a gyártó nevét hallva nem kell mondani semmit. Garancia a szuperlatívuszoktól hemzsegő megállapításokra.  

subaru_impreza_wrc_1997_autoart.jpg

Vegyes klasszikusok

Korábban jellemző volt rám, hogy a 3-4 fő gyűjtési irányt (Ferrari, BMW, KGST, rali) vittem, viszont évről évre kezdem megfigyelni magamon, hogy rá tudok kívánni más gyártók egy-egy ikonikus darabjára. Ez a folyamat felgyorsulni látszik az erőteljes elektromos irányváltás és a guruló Ipod-ok korszakának kezdetén. 8 érkező volt a vegyes klasszikus szekcióban: 1 francia-, 1 olasz-, 1 brit-, 3 német és 2 filmes modell.

Citroen DS Tissier Nem egy szokványos modell a CMR által kiadott DS autómentő változata, ellenben nagyon látványos. Év vége felé már olyan "jóárasítva" ment a piros kivitel, hogy arra gondoltam jól mutatna rajta a standard DS-em. Nem bántam meg, nagyon szép modell és impresszív a megjelenése a kb. fél méteres hosszával.

citroen_ds_tissier_cmr.jpg

Fiat 500 Nincs vita, az 500-as Fiat a klasszikusok klasszikusa, egy ikon. Kell egy ilyen az autótörténeti szekcióba. A Norev-féle változat a gyártó egyszerűbb sorozatának tagja, mely nem nyitható, de a külső megjelenése amúgy teljesen rendben van.

fiat_500_norev.jpg

Jaguar E-Type Feleségem lepett meg vele Karácsony alkalmából. A KK Scale modellje a klasszikus sötétzöld színt kapta, fekete belsővel. Egyértelműen helye van itt.

jaguar_e_type_kk_scale.jpg

Mercedes_Benz SSK Count Trossi A KK Scale által kiadott modell az autógyártás azon korszakából származó autót formáz meg, ami kapcsán talán nem túlzás a műtárgy szó használata sem.

mercedes-benz_ssk_count_trossi_kk_scale.jpg

Porsche 356 Szintén feleségemtől kaptam, ez esetben a névnapomra. Az ős Porsche egyértelműen fontos mérföldkő a sportautók között. A Fiat 500-hoz hasonlóan a Norev egyszerűbb vonalának terméke.

porsche_356_norev.jpg

Volkswagen T1 Samba Ami a sportkocsiknál a Porsche 356, az a kisbuszoknál a T1. A Schuco-nak is volt egy kiadása idén, de a magas ára miatt nem vettem meg (bár kétséget kizáróan elképesztően részletesen és profin volt kidolgozva). A KK Scale kiadása egy jó ár/érték arányt képviselő kompromisszum. 

volkswagen_t1_kk_scale.jpg

Teljesen váratlanul jött a képbe e következő két klasszikus mozifilm modell. Mindkettő filmet rogyásig néztem már és valahogy év vége felé jött az az érzés, hogy parkoljanak be a gyűjteményembe. 

Plymouth Fury 1958 "Christine" Az amerikai autógyártás talán legdiadalmasabb korszakának terméke az 58-as Fury, mely Stephen King thriller-jének főszereplője volt és a filmnek köszönhetően legendássá vált. Az Autoworld kiadta már a filmbeli autó felújított változatát, a félig restaurált "éjszakai" modellt és az általam most megvásárolt dirty változatot, ami a film elején bukkan fel. Még az eladó tábla is szerepel az oldalablakban. 

plymouth_fury_1958_christine_autoworld.JPG

Hatalmas és szép vas, külön érdekessége a rozsdás-koszos kivitel, bár pár helyen -például az ajtózsanéroknál- elnagyolt kissé. A legnagyobb durranása a világító első lámpák.

plymouth_fury_1958_christine_autoworld_lights.JPG

DeLorean DMC12 "Back to the future" A Sun Star által kiadott modell a Vissza a jövőbe trilógia első részében szereplő időgépet formázza meg. Aprólékosan kidolgozott és szép modellről van szó. Igazi nagy durranás.

delorean_dmc12_back_to_the_future_sun_star.JPG

Ennyi volt a 2021-es esztendő modelles szempontból. Bízom benne, hogy 2022-ben lesz valami elmozdulás a jelenkori Ferrarik kiadása kapcsán és végre megérkezik a Zsiguli kombi a 105-ös Skodával együtt. Kívánok minden modellgyűjtő társamnak boldog új esztendőt, sok modellt 2022-re!

pezsgo.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: Modellgyűjtés

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr9216794808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása