HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Bburago Signature Ferrari 488 GTB 1:18

2016.12.17. 15:04 MT21013

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_2.JPG

Pontosan 21 évvel ezelőtt kaptam életem első 1:18-as modelljét, ami egy Bburago Ferrari volt. A 2016-os Jézuska jóvoltából 21 évvel később is ez történik, érdekes módon ugyanazok a szavak hangzanak el a számból: "Egy új Bburago Ferrari és nyílik mindene!" Akik modelleket gyűjtenek nagyjából sejtik a párhuzamot. Két és fél évtizede a Bburago volt az első fecske itthon és egy új 1:18-as modell érkezése bizony piros betűs ünnepnapnak számított. A nyílik mindene pedig amolyan össznépi fétis volt, boldogan vetettük bele magunkat a nyitogatásba. Pár évvel később a modellautós forradalom elsöpörte az olasz gyártó termékeit. Az AUTOart-ok, Kyoshok, Minichampsok, de akár az UT és a Norev modellek mellett állva szegény Bubuk nagyon kevésnek bizonyultak. Az én gyűjteményemből is sok gyerekjátékként folytatta tovább pályafutását. Később a modell kiadási licenc is elkerült az olaszoktól a Hotwheels-hez. Pár éve azonban ismét fordult a kocka és újra a Bburago kapta meg a jogokat. Sokan fel is hördültünk a hír hallatán és csak reméltük, hogy nem a régi színvonallal fognak újra jelentkezni. Lassan két éve írtam meg az utolsók között piacra dobott Hotwheels Elite LaFerrari bemutatóját és most már kezdenek szállingózni a ropogós friss újdonságok. Ahogy az várható volt a Bburago lemásolta a Hotwheels módszerét és Signature néven létrehozták a saját feljebb pozicionálható brandjüket. 

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_14.JPG

Pár éve a modellautók kidolgozásának fejlődése megtorpant. Egyre több a nyithatatlan modell és már nem csak a műgyanta vonalon, hanem a fém modelleknél is. Beadta derekát a Norev, a Minichamps és már a Kyosho is, az AUTOart egyelőre tartja magát. Szóval 2016-ra eljutottunk oda, hogy a mindene nyílik megjegyzés kezd ritkaságszámba menni. Mindennek tetejébe a lebutítással párhuzamosan az árak indokolatlan mértékben elindultak felfelé. Ennek fényében kell elhelyeznünk a nagy visszatérő Bburago-t amely nagyságrendileg 60 eurós baráti áron tért vissza (a black fridaynek köszönhetően nekem 51 euroért sikerült megszerezni). A korábbi tapasztalatok és az árszint miatt bevallom őszintén nem sokat vártam a modelltől, de előre lelövöm a poént, hatalmas pozitív meglepetés az autó!

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_15.JPG

Rátérve a konkrét modellre érkezés után az első találkozás is pozitívan indult, hiszen a doboz kialakítása üdítően hat a sok egyendobozos OttO vagy BoS után. A 14+ felirat sejtetni engedi, hogy itt valami igényesebb dologgal fogunk találkozni. A hungarocell doboz Kyosho szintű, semmi foszló szirszar feeling (ugye, kedves resin gyártók). Aztán amikor megpillantottam az ajtónyitó segédeszközt teljesen elcsodálkoztam. Ilyen sem volt eddig Bubuhoz.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_16.JPG

A 488 GTB formavilágát nem bonyolították túl Maranelloban, ami inkább az előd 458 dícsérete. A 458-as annyira jól sikerült formaterv lett 2009-ben, hogy 6 évvel később a modellváltás alkalmával nem igen tudták megugrani a lécet. A forma egy 458-as facelift, ne szépítsük a dolgot. Az ajtók mögött kapott egy jó nagy légbeömlőt, kicsit megszabdalták itt-ott és a faráról eltüntették az F40-esre hajazó, középen kivezetett kipufogókat. 

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_13.jpg

A modell fényezése megfelelő, nincs nyoma a Bburago modellekre régebben jellemző porszemcsés dudoroknak és a festetlen, vagy csak részlegesen festett helyeknek.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_6.JPG

A túlméretes embléma is a múlté. A külső tekintetében nincs szégyenkeznivalója a modellnek.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_5.JPG

Szépek a felnik, melyek üdítő kivételként a mai trendekkel ellentétben nem egy tengelyen forognak, hanem mind független egymástól. A fékek kialakítása is dícséretre méltó.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_20.jpg

Az illesztések, az ajtók záródása, a kerekek-felnik mérete-összhangja mind-mind jó kivitelezésről tesznek tanúbizonyságot. 

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_4.JPG

Könnyen meg lehet különböztetni a BBurago Ferrarikat arról, hogy itt már nincs a félig leeresztett oldalablak. Sokaknak nem tetszett anno, nekem nem volt bajom vele. A teleablakos kialakítás előnye viszont a pormentes beltér.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_9.JPG

A hátsó nézetet uralja a hatalmas diffúzor, azért jól néz ki ez a 458 facelift forma, na.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_7.JPG

A hátsó lámpák melletti betétekkel együtt nekem valamiért az R8-as Audit juttatja eszembe a 488 GTB fara. A kipufogó sajnos tömör, de ez a HW modelleknél is így volt.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_3.jpg

A fekete tető jól harmonizál a piros autóval, az ablaktörlő lapátok szerencsére nem követik az Elitek túlzott vékonyságát.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_17.JPG

A modell alján sok látnivaló nincs, de ennyiért ezt tényleg igazságtalanság lenne felróni.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_18.JPG

Amiben egyértelműen jobb volt a Hotwheels azok a rácsok. A Bburagonál a Signature sorozat is csak kamurácsokat kapott, igaz abból a jobbik fajtát. Elég közelről kell ahhoz nézni, hogy észrevegyük a tömörségét. Normál esetben nem bántóan tolakodik ez a hiányosság a szemünkbe.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_1.JPG

A csomagtér üreg egyszerű műanyag burkolatos kialakítású, a fedél zsanér valószínűleg a standard Bburago sorozaté, kicsit elnagyolt.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_19.JPG

A rácsok gyengébb kidolgozásán felül az ajtók korlátozott nyithatósága a másik hibája a modellnek. Alig tudtam képeket készíteni a szűk nyíláson keresztül. Ráadásul elég nehézkesen, nagy erőszükséglettel nyílnak, nem kicsi félsz volt bennem nyitás közben, nehogy letörjem. Ezen azért kellene majd javítani!

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_11.jpg

60 euro mellett természetesen ne kezdjünk kárpitozást keresni, ugyanakkor a beltér alapvetően szép. A váltófülek tűnnek kicsit vastagabbnak a kelleténél, a többi részlet rendben van.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_10.jpg

A 458-assal összehasonlító részben írtam a nagy méretű légbeömlőkről. Ezek nem öncélúak, hiszen a 488 GTB szakított a szívó V8-as hagyománnyal és az új idők megkérdőjelezhető divatjának engedve (dupla)turbós erőforrást kapott. Ehhez több hűtőlevegőre van szükség. A motortér kidolgozása teljes mértékben megfelel annak amit ebben a modellkategóriában el lehet várni.

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_12.jpg

A korábbi Elite modellek árának feléért nagyon jutányos ajánlat a Bburago Signature 488 GTB. Azt a pár kidolgozási apróságot amiben elmarad az Elite szinttől (tömör rácsok, nehézkesen nyíló ajtók), bőven ellensúlyozza az ára. Azt is megkockáztatom, hogy jelenleg, így 2016 végén mint 1:18-as autómodell a Bburago Signature adja a legtöbbet a pénzünkért. Bravissimo Bburago!

ferrari_488_gtb_bburago_signature_series_8.JPG

2 komment

Címkék: Ferrari Modell Bburago Signature

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr3512053985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sosi0089 2018.07.08. 18:10:38

Szia. Szerinted mennyire lehet sok különbség ez, és a sima között? Gondolkodok, hogy megérne-e ennyit a modell..

MT21013 2018.08.11. 14:23:57

@Sosi0089: szia, bocsánat a késői válaszért, de mostanság nem sűrűn vagyok itt az oldalon. Én mindenképpen azt tanácsolom a Signature változatot vedd meg. Nincs nagy árkülönbség és azért szerintem sokkal jobb kivitelezésű a mezeihez képest. Ahogy írtam is a cikkben bőven megéri a 60 eurót. Igaz jelenleg nem látom a nagy oldalakon, hogy elérhető lenne.
süti beállítások módosítása