HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Modellmérleg 2020

2020.12.28. 13:55 MT21013

2020 sem maradhat el a szokásos évzáró poszt nélkül. Ehhez azért kitartóan ragaszkodom! Ugyanakkor jó ideje már, hogy minden év végén megállapítom az évközi kis bemutatók elmaradását, amit a jól ismert időhiányra hivatkozással magyaráz meg magának az ember. De jobban belegondolva talán az is az oka, hogy az általános trenddé váló nyithatatlanság elvette e bemutatók témájának kb. 50%-át. Hiszen a szép, vitrinben megcsodálható külső mellett valljuk be őszintén, sokunkban ott volt a gyermeki vágy, hogy felfedezzük mit is rejtenek ezek a modellek belül...

Mindegy, a tény ettől még tény marad, nem volt poszt az idén sem, talán 2021-ben újra kedvet kapok részletesebb bemutatókra. Addig is lássuk 2020 személyes mérlegét! Az biztos, hogy számomra páratlan év volt. Több szempontból is. Egyrészt visszanézve a leltárt, soha ennyi modell nem érkezett hozzám, szám szerint 32 db (tavalyhoz hasonlóan a rali szettek járműveit 2 autónak számolva). 2011 volt az ezt megelőző legtermékenyebb esztendőm, de akkor is "csak" 17 modell érkezett. A másik rendkívüliség az idei évben, hogy a pont negyed százados gyűjtésem során soha nem vonzott, hogy egy és ugyanazon modell több szín variánsban beparkoljon,. Idén erre is sor került, bár az egyik nem az én döntésem volt, de erről majd később. Lássuk hát az érkezőket a szokásos szekciós bontásban!

BMW

A tavalyi éves zárás során írtam, hogy 2020-ban szeretném a BMW szekciót kicsit felpörgetni. Anyagi keret jobban is volt rá, hiszen a Mattel-féle HW Elite eltűnésével és a Bburago Signature széria gyenge kezdés - erős visszaesés üzletmenetével a nem prémium árfekvésű Ferrari 1:18 felhozatal nagyjából megszűnt, egyedül a KK Scale tartja a frontot. Szóval a BMW vonal idén felpörgött, 9 db müncheni érkezett.

BMW 507 Egy nagy kedvenc. Régóta vágyott ikon volt mindig is számomra. 2019-ben sikerült életemben először igaziban megcsodálni közvetlen közelről a gyári múzeumban, most pedig 1:18-ban itthon.

bmw_507_munich.JPG

A Norev -általam "egyszerű" sorozatnak hívott- terméke, azaz nyithatatlan, a nem látható helyeken kissé elnagyolt kidolgozású modellje, de ami szemnek látható az korrekt! 

bmw_507_norev_1-18.jpg

BMW 2000 Az új széria (Neue Klasse), az 5-ös elődjének tekinthető autó legerősebb változatát az MCG hozta ki, nagyon baráti áron, nem egy modell csúcs nyilván, de az áráért elfogadható gépezet.

bmw_2000_model_car_group_1-18.jpg

BMW E21 318i Régóta nézegettem már a KK Scale E21-eseit, mire megrendeltem ebben a kicsit "ronda" színben. A 70-es évekre annyira jellemző volt ez a zöld árnyalat, hogy erre esett a választásom. Több elérhető szín esetén pirosat viszonylag ritkán választok, mert a Ferrari szekcióban túlsúlyban vannak, a többi részen ellensúlyozok, kéket pedig azért nem akartam, mert a mellette lévő 2002 tii is hasonló színű.

bmw_e21_318i_kk_scale_1-18.jpg

BMW E28 M535i Norev egyszerű vonal, nagyon baráti áron, illik és kell a sorba, de annyira valahogy nem fogott meg.

bmw_e28_m535i_norev_1-18.jpg

BMW E36 M3 Az év egyik legnagyobb pozitív meglepetése. Ugye a Solido az valahol mindig ott volt az alsó polcon a modellautós hierarchiában a mezei Bburago és a Maisto mellett. Féltem is, de más E36 M3 beszerzése értelmes áron kb. a lehetetlen kategória. Mondom jöjjön aztán meglátjuk. Kívülről nem igazán lehet belekötni, nyílik is az utastere, azon az áron amennyiért adják elképesztő ellenértéket ad. Aki nem tudja ki a gyártó és csak kézbe veszi, nem fogja a Solidot az első három tippje között mondani az biztos! A bemutatóban szereplő belső tér képek forrása a Modelissimo és a CK oldalak.

bmw_e36_m3_solido_1-18.jpg

bmw-m3-e36-solido-s1803902-16.jpg

bmw-m3-e36-solido-s1803902-18.jpg

BMW E46 M3 Év vége felé dobta ki az OttO Mobile, róluk nehéz bármi újat írni, mert kb. minden modelljük kapcsán ugyanazt lehet megállapítani. Elképesztően szép külső megjelenés műgyantába öntve. Talán csak annyi megjegyzés, hogy a gumik tűnnek egy icipicit túl peresnek nekem.  

bmw_e46_m3_otto_mobile_1-18.jpg

BMW F12 M6 Convertible Az elcsendesedőben lévő (talán már ki is múlt?) Paragon terméke. Valamiért sokan kritizálták és kritizálják a termékeiket, talán intenzívebben is, mint amennyire az adott hiba vagy részlet kidolgozása indokolta volna. Jelenleg is eszméletlenül röhejes akciós árakon dobálják ki a még elérhető példányokat. Pedig nyithatóak és szerintem egyáltalán nem kell szégyenkezniük a modelljeik kidolgozása miatt. Sajnálom, hogy már nem hoznak ki újabb modelleket, számomra teljesen megfeleltek és ez a kabrió kivitel is kívül-belül gyönyörű!

bmw_f16_m6_convertible_1-18.jpg

cabrio-bmw-m6-f12-paragon-models-80-43-2-253-656-6.jpg

BMW G15 850i Az 1990 körül bemutatkozó E31-es kódú előd óriási hatással volt rám. Imádtam minden vonalát, az Autó2 műsorban leadott videókat rongyosra néztem VHS-en, még az olyan (számomra) érdektelen információk is a retinámba égtek, hogy az akkori induló ára 135 000 DM volt. Ezen kívül még egy autó ára ragadt meg a fejemben, a szentgotthárdi F Astrák első hazai ára, a 998 500 Ft. Hogy miért épp ez a kettő? Fogalmam sincs róla, biztos valami mélyebb oka van :)

A mostani új 850-es már nem váltja ki a fenti érzést belőlem, de hogy brutális és szép dög, az már biztos. Szerencsére a vese designért felelős tervezőnek itt még nem mentek el otthonról... A Norev szofisztikáltabb sorozatának tagja, a csomagtér kivételével nyitható is. Szép modell, de a motorháztető illesztési hézagán lehetett volna csiszolni kicsit...

bmw_g15_850i_norev_1-18.jpg

norev_1_18_bmw_8_series_coupe_year_2019_barcelona_7.jpg

BMW G16 M8 Gran Coupe Jó pár évvel ezelőtt, 2004 környékén indította el a Mercedes a CLS sorozatával a lapos "tepsi" 4 ajtós sportszedán vonalat, mely egy pici réteg igényt elégített és elégít ki azóta is. Megosztó egy kategória az biztos, de hozzám nagyon közel állnak, különösen jól esik rájuk nézni a mai mindenki krumpli SUV-okat akar gyártani időszakban. Szépek, elegánsan sportosak. Szóval CLS, Panamera, Gran Coupe folytassátok! Az 1:18-as változat a GT Spirit terméke, ami ugye tudjuk Otto, tehát lásd az E46 M3-nál leírtakat... gyönyörű vitrinmodell, ami legtöbbször feketének hat (párom szerint amúgy nem...), de bizonyos fényviszonyok és vaku mellett jól láthatóan lila.

bmw_g16_m8_gran_coupe_gt_spirit_1-18.jpg

Ferrari

Ahogy a BMW-k bevezetőjében írtam, kicsit lecsendesedett a középkategóriás Ferrari modellek világa. Számomra továbbra is érthetetlen a Bburago üzletfilozófiája. Néhány bíztatóan induló Signature kivitel után teljes nagyhalál nagyjából már 2 éve. Nem mondom, hogy soha nem fogok elcsábulni a 300 euro felett rajtoló prémium CMC és BBR Ferrarikra, de ez az idő még nem jött el. A 2020-as Ferrari darabszámom összesen 7 modellel bővült.

Ferrari 340 Mexico A CMR az egyik kedvenc Ferrari modell gyártóm. Jött már tőlük 275 GTB és 330 GTC. Resin modellek, gyönyörű kidolgozással, bátran rendelek tőlük, mert biztos vagyok a portékájukban. A 340 Mexico is ilyen.

ferrari_340_mexico_cmr_1-18.jpg

Ferrari 250 GT LWB A fenti megállapítások vonatkoznak a másik idei CMR Ferrarimra is. A küllős felniket valami elképesztő aprólékossággal tudja a CMR megformázni. A piros 250 GT Competizione lenne már csak a CMR-től vissza és nagyjából teljes lenne a 250-es sorozatom (LM, GTO, California, GT SWB, GT LWB), de lehet kicsit eltaktikáztam magam, mert jelenleg csak az ezüst érhető el. Lehet megbékélek vele és 2020-ben beszerzem.

ferrari_250_gt_lwb_cmr_1-18.jpg

ferrari_250_sorozat_1-18.PNG

Ferrari 288 GTO Jöjjön a modellmérleg bevezetőben említett "színes" téma. 25 éven át tartottam magam ahhoz, hogy egy modell egy színben érkezik és viszontlátásra. Bevallom kicsit csodálkozva néztem azokra a társakra akik egy-egy modellből komplett szín sorozatokat állítottak össze. Bogaras különcségnek tartottam, miközben jól tudom másnak meg én vagyok az. Erre modellgyűjtésem 25. évfordulójára velem is megesik. Aki modelleket gyűjt és képben van nagyjából az 1:18-as Ferrrarikkal, annak talán nem kell mondani mekkora felhajtás és exponenciális áremelkedés volt az Elite 288 GTO körül. A régi GTO Bubumat eladtam sok sok éve mikor utat mutattam egy bizonyos színvonal alatti termékeknek. Közben azért megbántam, mert hát még ha kicsit elnagyolt és csúnyácska is volt itt-ott, mégiscsak hiányzott a sorból. Aztán márciusban hirtelen meglátom, hogy a KK Scale kidobta... elérhető, rendelhető sárga színben, mindössze 500 db. Bevittek a málnásba, mert a KK általában egyszerre hozza ki a színvariánsokat, vagy azok többségét. Én ugye rosso párti vagyok, de most csak a sárga volt. Hát mondom 500 db-os széria, látva mi lett az Elite-ből, aznap le is adtam a rendelést.

ferrari_288_gto_yellow_kk_scale_1-18.jpg

Örültem mint majom a farkának, aztán talán 1 hónap múlva ott virít a piros is. Kb fél évig győzködtem magam. Jó a sárga. Kell a pirosak közé pár nem piros is. Feldobja. Amúgy szép. Igen,. De a belső hang nem hagyott nyugton... Tomi. Bakker! 288 GTO. Az piros. Érted? Ember!!! Piros, piros, piros. Győztek a hangok. Év végén a piros első kiadás 2000 darabos szériájának utolsó darabja megjött. Helyre állt a lelki békém. 

ferrari_288_gto_red_kk_scale_1-18.jpg

ferrari_288_gto_red_and_yellow_kk_scale_1-18.PNG

Ezen kívül még 3 db KK Scale Ferrari érkezett. Továbbra is kedvelem őket, bár drágulnak, néhol lehetnének picit kidolgozottabbak, de még mindig korrekt masinákat készítenek, köztük mások által még nem igazán kiadottakat is.

Ferrari 275 GTB Spyder A CMR-féle GTB-m mellé hiányzott a kabrió kivitel is. Az elefántfül ablakok tűnnek kicsit sutának, amúgy szép modell.

ferrari_275_gtb_spyder_kk_scale_1-18.jpg

Ferrari 330 GT 2+2 Nem egy tipikus, sokak által ismert Ferrari, de pont ez adja a varázsát. Ő is egy CMR, a 330 GTC mellé került.

ferrari_330_gt_2_2_kk_scale_1-18.jpg

Ferrari 328 GTB Év végi meglepetés volt a KK részéről, pedig már elkönyveltem a szezon végét, mikor december közepén megjelent. A gyors rendelésnek hála még idén ideért. 

ferrari_328_gtb_kk_scale_1-18.jpg

KGST

Itthon jellemzően kétféleképpen viszonyulnak az emberek a szocialista korszak autóihoz. Vagy gyűlölik őket és örülnek, hogy többé nem kell ezekben a kényelmetlen, sokszor megbízhatatlan "vackokban" szenvedni. Ugyanakkor vannak azok is szép számmal akik gyermek- vagy fiatal koruk emlékeiből táplálkozva, az eltelt idő sok mindent megszépítő hatására jó szívvel gondolnak vissza rájuk. Akik ismernek, azok tudják, hogy én az utóbbi kategóriába tartozom, ezért is áll ez a két 1:1-es modell a garázsomban.

20171001_120221.jpg

Barkas B1000 Fortschritt Service Az MCG 8 személyes busz verzióját már 2016-ban sikerült beszereznem, azóta az a példány nem nagyon jön szembe sehol. Ezt a dobozos, szintén MCG-féle példányt kedvesemtől kaptam Karácsonyra.

barkas_b1000_fortschritt_service_mcg_1-18.jpg

Néha már az agyára megyek a Barkas imádatommal, ezzel egy időre lecsendesített (gondolja ő). Retteg tőle mikor állítok haza egy romos igazival... Mert ugye szép, megkímélt általában nincs, ha van évi maximum 1 felbukkanó, akkor az horror áron. Roncsok és leharcoltak között lehet néha szemezgetni és azok sem épp olcsók már, ha papírosak. Attól tartok előbb-utóbb be fog következni ez a roncs vétel, de az a projekt nem lesz olyan egyszerű mint a Lada és a Trabant voltak.

barkas_mcg_1-18.PNG

Wartburg 311 Coupe A Revell púpos Wartburg sorozata ha jól emlékszem olyan 2005 körül volt újonnan elérhető utoljára. Akkortájt a szűkösebb anyagi lehetőségeim okán csak a 313 Sportot tudtam megvásárolni. 2018-ban sikerült a 311 kabriót pótolni. A 311 kupé nem túl sűrű vendég volt az eladói oldalakon, igazából nem is görcsöltem rajta, hogy a "Warnyú-trojka" összeálljon, mígnem a véletlen úgy hozta. Az Opel Omega Lotus (lásd később) jó fej eladója megkérdezte, hogy milyen modelleket gyűjtök, hátha van még számomra valamije. Lett. Ő. Teljes a hármas 15 év után. "Öröm és bódottá" mondaná Matisz papa.

wartburg_311_coupe_revell_1-18.jpg

wartburg_revell_1-18.PNG

Skoda Popular Monte Carlo Igen, igen tudom. Ez így ebben a formában nem KGST autó, hiszen háború előtti, amikor még szó sem volt a szocialista blokkról. De nekem a Skoda akkor is ide kívánkozik. IScale modell, tőlük az első a gyűjteményemben. Nyithatatlan fém modell, semmi extra. Megtetszett, megrendeltem, szeretem az ilyen régi klasszikusokat is. Anyagilag bukó volt, mert jelenleg harmad áron szórják az ismert modelles portálokon. Ez van, néha ez is előfordul.

skoda_popular_monte_carlo_iscale_1-18.jpg

Lada 2106 Na és akkor ismét egy "színes" téma, ami viszont nem rajtam múlt. A Triple 9 hozta ki szeptember végén a 2106-os duplakereklámpás Ladát, egyértelmű volt, hogy ez a Lada kell, márpedig azonnal. A megjelenés napján ment is a rendelés erre a narancs színű példányra. Az IST 1200-es brutális áremelkedésében bízva azt gondolom sokan mások is megtették ezt, mert az első adag nagyon gyorsan, pár napon belül elfogyott. De ahogy nézem a gyártó honlapját a 2106-ból jönnek még újabb színek és készül a 2103 is. Valószínűleg a Zsiga-féle brutál árak emiatt itt nem fognak megismétlődni, de majd meglátjuk. 

lada_2106_orange_triple_9_1-18.jpg

December utolsó munkanapjainak egyikén beosztottaim egy megbeszélés apropóján felhívtak. Gyanútlanul lépek be a tárgyalóba, mire legnagyobb meglepetésemre megajándékoztak a 2106-os sötétkék példányával Karácsony apropóján. A meglepetéstől és meghatottságtól alig tudtam megszólalni. Mint kiderült volt némi egyezkedés a párommal, hogy elkerüljék az azonos vételt. Nem sikerült. Tény a Ladák számozása nem egyszerű dolog földi halandók számára. De egyáltalán nem baj. A kollégák Ladát szerettek volna venni, a 2102-es Zsiga kombi még nem volt elérhető. A szándék a lényeg. A szín szerencsére különbözik. Marad mindkettő! Köszönöm! 

lada_2106_blue_triple_9_1-18.jpg

Lamborghini

Be kell vallanom nem vagyok egy fanatikus Lamborghini gyűjtő. Anno az első példányokat (Countach, Miura, Diablo) azért vettem meg, hogy a Ferrari szekció mellett legyen néhány konkurens is. Ez mára nagyjából oda vezetett, hogy a főbb típusokból 1-1 példány azért bekerül közéjük. Ez az idén 3 db érkezőt jelentett.

Lamborghini Huracan LP 610-4 Az AUTOart kompozit modellje bár nem teljesen fém, ellenben még a régi "mindene nyílik"  filozófia jegyében fogant. Nagyon szép modellről van szó, különösen azon az áron amennyiért az év nagy részében elérhető volt.

lamborghini_huracan_lp_610-4_autoart_1-18.jpg

coupe-lamborghini-huracan-lp610-4-autoart-74602-8.jpg

coupe-lamborghini-huracan-lp610-4-autoart-74602-10.jpg

Lamborghini 400 GT 2+2 A KK Scale dobta ki év elején. Szokásos KK Scale termék, azaz szép külső, nyithatatlan, baráti ár. Több színben kijött, nekem ez a kék illett a legjobban hozzá.

lamborghini_400_gt_2_2.jpg

Lamborghini Sian FKP 37 Ahogy írtam korábban, a Solido E36 BMW M3 volt az év egyik nagy meglepetése számomra, a Bburago Lamborghini Sian a másik. Jelenleg is 36 euroért mérik és egyszerűen elképesztő, hogy ezért a 36 euroért mit kapunk. A külső alapján senki nem mondja meg, hogy egy low budget termékről beszélünk. Nyílik mindene. Nyilván a figyelmes szem itt-ott észreveszi azért az olcsójános megoldásokat. De akkor leírom még egyszer, 36 euro... Emiatt is bosszant, hogy az új Ferrarikat miért nem adják ki a Signature sorozat részeként. Ez a Bubu már nagyon nem az a Bubu, miközben maradtak a régi ársávban. Ha ezt ki lehet hozni ennyiből, akkor tessenek több ilyet csinálni még!

lamborghini_sian_fkp37_bburago_1-18.jpg

fkp-37-lamborghini-sian-bburago-18-11046-14.jpg

fkp-37-lamborghini-sian-bburago-18-11046-16.jpg

Opel

Opel Omega A Lotus Az Opel vonalam 2013-ban startolt egy Revell Manta B GTE-vel, aztán folytatódott a Kadett E GSi-vel, Calibrával, a 68-as GT-vel, Monzával, Manta A-val, mígnem 2016-ban megállt az Astra F GSi-vel. A gyártók sem erőltették magukat, nem igazán jött ki olyan amire vágytam volna, vagy épp volt más ami előrébb volt a kívánságlistámon. Ugyanakkor volt egy Opel ezen a kívánságlistán amit nagyon szerettem volna, de már rég nem volt elérhető. Ebayen nézegettem időnként az elszállt árait. Történetesen az Omega Lotus, vagy akinek úgy jobban tetszik a Lotus Omega volt az. Nem is reménykedtem a beszerzésében, amikor egy facebook hirdetésben belefutottam. Mire felvettem a kapcsolatot az egyébként nagyon korrekt eladóval, addigra már azt a tájékoztatást kaptam, hogy szóban lefoglalták a modellt. De azért megbeszéltük, ha bármi közbe jönne én vagyok a második a sorban és feljegyez. Szomorúan le is mondtam róla, aztán pár nap múlva várt az üzenet, hogy egy szokásos ígérgető, kamu vevő volt az illető, ha kell az Omega, akkor az enyém. Szerintem ilyen gyorsan az életben nem utaltam még senkinek... Imádom ezt a dögöt. Az igazi is egy állat gép és ez az 1:18-as is gyönyörű az Otto Mobile-tól. Az a hamisítatlan 80-as évek vége, 90-es eleje, sorhat 3.6 liter biturbó, 382 lóerő. Mocskosul irigylem azt akinek van még ilyen a birtokában.

opel_omega_lotus_otto_mobile_1-18.jpg

Rali

Kedvenc motorsport ágam is szép fogásokkal gyarapodott idén. 

Peugeot 205 T16 + Peugeot J5 Az Otto Mobile rali szerelvényeibe 2019-ben szerettem bele, mikor a brutális S1 Audi Quattrot sikerült beszereznem. 2020 első érkezője volt ez a Peugeot team szerelvény, mely Ari Vatanen 1985-ös Monte Carlo győztes autóját mintázza. A hatás hasonló mint az Audinál.

peugeot_205_t16_otto_mobile_1-18.jpg

peugeot_j5_otto_mobile_1-18.jpg

Lancia Delta S4 + Fiat 242 Kicsivel a Peugeot után érkezett az Audi S1 Quattro-hoz hasonlóan szörnyeteg kinézetű Delta S4. Gyönyörű az egész pakk. Főleg azoknak akiket valaha is megfogott a 80-as évek B csoportjának hangulata és keménysége.

lancia_delta_s4_otto_mobile_1-18.jpg

fiat_242_otto_mobile_1-18.jpg

A konkrét modellnek szomorú apropót ad, hogy az Henri Toivonen 1986-os Monte Carlo győztes autóját formázza, aki pár hónappal később a Korzika ralin szörnyethalt navigátorával Sergio Crestoval együtt. Az útról lecsúszva autójuk kigyulladt, ennyi maradt belőle, esélyük sem volt. Nyugodjanak békében.

toivonen_crash.jpg

Citroen C3 WRC A Norev által megformált francia versenyautó jó eséllyel pályázhat a valaha volt legbumfordibb rali autó címére.

citroen_c3_wrc_norev_1-18.jpg

Ízlések-pofonok ugyan különböznek, de a C3 alapformája olyan szinten nem rali génekből áll, hogy mellette még az egykori Suzuki Ignis (egyébként kiváló) Super 1600-as rali változata is megszépül.

olle_kerek_ignis_super_1600_2006_eger.JPG

Igazából azért örültem a C3 WRC beszerzésének, mert így a vitrinben összeállt az általam nagyon tisztelt Sebastien Loeb WRC pályafutása, a Xsarától indulva a C4-en keresztül, a DS3-on át a C3-ig. Nyilván nem a C3 WRC csúnyasága miatt, de a Citroen 2019-ben búcsút intett a rali világbajnokságnak. Jó eséllyel ez a bumfordi gnóm volt az utolsó robbanómotoros gyári rali Citroen. Ami ezt követően fog történni a ralival... nos arra már nem leszek kíváncsi. Marad a historic és a rally legend.

loeb_citroen_wrc_1-18.PNG

Fiat 131 Abarth Markku Alén 1978-as portugál rali győztes autóját az Ixo formázta meg. Borzasztóan egyszerű kivitelű, nyithatatlan, egy tengelyen forduló kerekekkel rendelkező, relatíve pehelysúlyú modellről van szó. Azonban a látható részeken szerencsére tisztességesen kimunkált.

fiat_131_abarth_ixo_1-18.jpg

Toyota Celica GT4 (ST185) A Fiat 131-hez hasonló ítélet mondható el a másik Ixo rali modellemről, Armin Schwarz 1992-es portugál ralin indult, de ott baleset miatt a versenyt feladni kényszerülő autójáról is. Kis csomagban megkaptam hozzá a Marlboro matricákat, de a felhelyezés nem sikerült, egyszerűen nem lehetett leválasztani a matricák hátoldaláról a fedőréteget. Lehet nem is volt, ebben az esetben talán külön kellett volna felragasztgatni őket valamivel, na ehhez nem volt kedvem (ügyességem), maradt így ebben a formában.

toyota_celica_gt_four_ixo_1-18.jpg

Ennyi lett volna a 2020-as esztendő termése. Soha rosszabb évet nem kívánok magamnak, bár nem gondolom, hogy még egy ilyen termékeny évem lenne a közeljövőben. 2021-ben terv, hogy minden szekcióba kerüljön pár vágyott darab. Nagy várakozással tekintek a kombi Zsiguli érkezése elé, örülnék a rali szekcióban egy Subarunak végre, pár Ferrari és BMW biztos jönni fog. A szokásoknak megfelelően ezúton kívánok minden modellgyűjtő társamnak modellekben gazdag boldog új esztendőt!

pezsgo.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Modellgyűjtés

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr616358526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása