A múltkori Fisker Karma után ma ismét egy olyan autó landolt ódon utcánk kövén, amely kiváltotta belőlem a "szaladjunk fényképezőgépért a harmadikra és fotózzuk le gyorsan" ösztönt...
Nagyon messziről, takarásban látva az elejét először 360-as vagy 430-as Ferrarinak tűnt, de közelebb érve a sziluett egyértelműen elárulta, hogy a britek kis szériás sportkocsijával, nevezetesen egy Lotus-szal van dolgunk.
Az Evora a korábbi Elise, Exige és Europa modellek továbbfejlesztett utódjaként látta meg a napvilágot 2010-ben. Elődjei az Opel Speedster donorjaként is szolgáltak. Az Evora szélvédőjének vonalvezetése és a csomagtérfedél kialakítása még mindig emlékeztet a német ikertestvérre.
A neten elérhető információk szerint a 2 üléses verzió mellett az Evora rendelhető 2+2 üléses kivitelben. Azt hiszem utóbbi esetben a hátsó ülő (?) alkalmatosságokat akár a KGB vagy a CIA is alkalmazhatja vallató eszközként...
Az Evora fehér fényezése nagyon jól mutat, abszolút kiemeli a nem túl nagy, de mégis sportos formát. Ezzel remekül harmonizál a fekete könnyűfém felni, ahol még a féknyergen is Lotus felirat olvasható.
Kis szériás gyártóként természetesen szó sem lehet saját fejlesztésű motorról. A Lotus nem is bízza a véletlenre a dolgot, a Toyota V6-os 3,5 literes motorját lehet választani hozzá 280 vagy 350 lóerős kivitelben. Ez a teljesítmény nem hangzik rosszul! A Lotusok legendásak könnyű felépítésükről, meglepetésemre viszont az Evora üres súlya 1383 kg a kisebb motorral. Hiába, az egyre szigorúbb biztonsági előírások és az extrák növelik a súlyt.
Aki ilyen autót vesz, az bizonyosan a vezetés szerelmese. Ennek megfelelően szó sem lehet a választható automatikus váltóról (brrr!), helyette 6 gangos kézivel kell pakolni a fokozatokat. Helyes, piros pont a brit gazdának!
Az autó feltűnési faktora a fehérvári sétálóutcában 10/10-es, valóban írtó jól is néz ki. De azért akármekkora autóbolond vagyok, a britektől idáig elevickélni ezzel a rázós, puritán szardíniás dobozzal. Hááááát...