HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Bemutató: Norev Volkswagen Polo R WRC 1:18 - Sébastien Ogier / Julien Ingrassia - 2013 Rallye De France

2015.07.02. 19:30 MT21013

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_12.JPG

Gyűjteményem rali szekciójának legújabb tagja hosszú-hosszú Citroen és Loeb hegemónia után vette át az ügyeletes top WRC szerepet 2013-ban. Még 2011-ben indult a fejlesztése, akkor a projekt Super-2000-resként startolt (végül azt a technikát a Skoda Fabia kapta meg). Később az 1,6 literesre csökkentett turbós WRC-k irányába mozdult el az FIA és a VW is. 

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_13.JPG

A bevetést megelőzően hosszas és alapos fejlesztő munka folyt a VW boszorkánykonyhájában Dieter Depping fejlesztési vezető irányításával. Norvégiában, Finnországban, Németországban, Spanyolországban és Mexikóban futották tesztköreiket a próba versenyautók.  

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013.jpg

Az új Polo R WRC-t eredetileg már a 2012-es Szardínia ralin szerették volna bemutatni, de ebből végül nem lett semmi, így 2013-ban a Monte Carlo ralin indult hivatalosan először az új versenygép. A finn Jari-Matti Latvala mellett az autó fejlesztésében részt vevő tesztpilóta Sébastien Ogier voltak a szerencsések akik indulhattak a gyári csapat színeiben.  

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_14.jpg

Ogier különösen jó választásnak bizonyult, hiszen már az első évben egyéni és csapat világbajnoki címhez segítette a német csapatot. A 10 világbajnoki futamgyőzelemből 9-et a francia szállított. Úgy látszik Loeb után a Sébastien név és a francia állampolgárság jó ómen a raliban.

2013-as_szezon.jpg

A történeti előzmények után lássuk magát a modellt. A doboz masszív kialakítású, műanyag segédváz védi a sérülésektől, 4 helyen nyújt betekintést a benne lévő versenygépre.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_15.JPG

A kivétel után azonnal szomorúan vehetjük tudomásul, hogy sehol nem nyílik. Ismét egy "csak a szemnek" modell érkezett.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_1.JPG

Ezen túllendülve aztán észrevesszük, hogy mokány kiállású, egyszerű vonalvezetése ellenére is szemrevaló a Polo R WRC.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_2.JPG

A hátsót uralja a kompakt ferdehátú WRC-kre jellemző nagyméretű szárny. Élőben nem vészes, de a vaku kíméletlenül feltárja a sárvédőszélesítések végének kicsit "nagyvonalú" kidolgozását. 

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_3.JPG

De hogy ne csak károgjak, a matricák minősége, felhelyezésének pontossága tényleg szép és igényes munka!

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_4.JPG

A nyithatatlanság mellett még megállapíthatjuk, hogy a kerekek is egy tengelyen, egyszerre pörögnek, az elsők pedig nem is fordulnak, fix a pozíciójuk.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_5.JPG

Tulajdonképpen tehát a külső megjelenés alapvetően rendben van. És ennyi. Semmi kis extra, semmi kis finomság, semmi amire egy kicsit csettinteni lehetne. Egy gyűjtő kolléga említette a napokban, hogy ezek az új 1:18-asok gyakorlatilag már semmi pluszt nem adnak egy 1:43-as modellhez képest a nagyobb helyigényt leszámítva. Gyakorlatilag pedig teljesen igaza van.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_7.JPG

A modell aljára aztán már végképp nem jutott semmi figyelem, odaadás... Futómű kidolgozás mint olyan nincs, jó nagy bumszli tengely oszt jó napot. Mondjuk a nyithatatlanság után nem is vártam itt semmit.  

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_9.JPG

A gumi, a rajta lévő Michelin felirat és a felni teljesen rendben lenne, de Norevék elcseszik az egészet a Bburago kezdeti féktárcsa próbálkozásait idéző kőbányai söröskupakvalamivel...  

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_8.JPG

Messziről jól mutat a motorházfedélen lévő rácsos nyílás, de a közelebbi szemrevételezés lebuktatja, ez bizony nem az aminek látszik, csupán egy matrica.

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_6.JPG

A nyithatatlanság miatt nem túl sok felfedeznivaló akad a "bódén" kívül. A kormány ugyanakkor kellően részletes és szép kidolgozású. 

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_10.JPG

WRC lénye és sportsikerei miatt is helye van a Norev Polonak gyűjteményem rali szekciójában. Vitrinbe téve nem is fog rosszul mutatni, sőt! Ugyanakkor tényleg keserű belegondolni, hogy egy "2015-ös" 60 euróért mit kap az ember. Nem kell messzire menni, ugyanettől a gyártótól 2012 áprilisában szereztem be egy Citroen SM-et. Gyönyörűen kidolgozott motortér, kárpitozott utastér, igényes zsanérokon forduló ajtók, nyíló üvegkupolás csomagtérfedél, mozgatható kalaptartóval, full kárpitozott poggyásztérrel. Mindezt 40 euróért. 3 évvel később pedig nyithatatlan, lefixált mellső kerekű, elnagyolt fenekű, kamurácsos modell 20 euróval többért. Azért ez így nagyon nem jó irány! Ja és ugyanez a modell 2013-as Monte Carlo verzióban 90 euró. Na az már tényleg a rossz vicc kategória...    

volkswagen_polo_r_wrc_1_18_norev_ogier_rallye_de_france_2013_11.JPG

3 komment

Címkék: Volkswagen Modell Rali Norev

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr607591454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.07.09. 15:30:40

Engem a gépháztetőn lévő, hanyagul felragasztott rácsmintás matrica teljesen ki tudott borítani. Nagyon sajnálom, hogy a Norev szerint ez így rendben van, pedig ha foglalkoztak vele volna annyit, mint a nagy rivális DS3-assal, akkor ez a Polo nagyon ütős lett volna ezzel az izmos kasznival.

MT21013 2015.07.09. 21:49:28

@FrozenSilverM5: Pedig a DS3 WRC sem akkora eresztés, még Norev mércével sem. De legalább 3 helyen nyílik és a motorház kialakítása nélkülözi a matricarácsot. Persze szép szép a Polo, de nagyon durva a visszafejlődés sajnos...

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.07.10. 20:38:51

@MT21013: A 90 eurós verzió igazi arconcsapás élmény lehet, amikor kicsomagolja az ember.
süti beállítások módosítása