HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Modellmérleg 2015

2015.12.28. 10:35 MT21013

Eltelt hát a 2015-ös év is, jöhet az ilyenkor szokásos modell leltár.

BMW

Sajnos gyűjteményem BMW vonala mindig áldozatul esik valaminek. Hol egy ritka Ferrari, hol egy KGST csoda miatt szorul hátrébb. Emiatt aztán idén sem túl nagy a tolongás, ugyanakkor annál nagyobb örömömre szolgált, hogy a Masito-féle, kissé vállalhatatlan 850-es után egy valamirevaló 8-as jelent meg a modellpiacon az OttO Mobile-nak köszönhetően.  

bmw_850_csi_otto.JPG

Ferrari

Az év utolsó napjaiban szinte kezdtem már megfogalmazni miért is csupán 1 db Ferrari beszerzésére került sor. Az okok között megemlítve a Hotwheels Elite modellek kifutását, valamint hogy a régi-új licenc tulajdonos Bburago meglehetősen lassan indul be. Ugyan bizakodásra ad okot, hogy a feltételezett várakozásoknak megfelelően létrehoztak egy magasabbra pozicionált vonalat Signature Series néven. De például a California T verziót pirosban még nem alkották meg, a 458 Speciale pedig annyira nem hozott egyelőre lázba. Szóval a karácsony előtti napokban az egy szem Elite LaFerrari árválkodott a 2015-ben beszerzett Ferrari modellek között. Miközben 2014-ben 6, 2013-ban 8, 2012-ben 4, 2011-ben pedig 6 db maranellói 1:18-assal bővült a gyűjteményem. Utoljára 2010-ben fordult elő, hogy csak egy Ferrari érkezzen, igaz az egy Kyosho Testarossa volt. Aztán december végén felgyorsultak az események. Olyan évek óta gyakorlatilag beszerezhetetlen Kyosho arzenál jelent meg a használtpiacon amire emberemlékezet óta nem volt itthon példa. Ment is a matek ezerrel, végül 4 db ikon kerülhetett hozzám, amelyekről szinte már lemondtam. Valójában a 4 db Kyosho inkább a leendő 2016-os beszámolóba kívánkozna, hiszen beszerzésük miatt nyár elejéig biztosan modellstop lesz a hobbimra fordítható anyagi keret alapos kimerítése miatt.     

Na de nézzük őket sorban. Az Elite LaFerrari több szempontból is különleges modell. Egyrészt a Ferrarik aktuális csúcsmodellje mindig is jobban reflektorfényben van, mint a többiek. De ennek a modellnek végül az lett a nagy hype-ja, hogy az utolsó jelenkori Ferrari modell volt, amit a licenc tulajdonos Mattel még kiadhatott. Lett is belőle rögtön a korábbiakhoz képest kétszeres árszint. Nagyon nem ért meg ennyit, pedig Elite mércével nézve szép modell. Ezen az áron még mindig nem fogyott el - ennyit a nagy cirkuszról... A modellissimon jelenleg is 200 euróért kelleti magát a piros. A sárga és a fekete változat már barátságosabb áron futnak. Van egy sanda gyanúm, hogy még sokáig lesz ezen az áron eladó Elite variáns, mert a Signature "bubu" LaFerrari láthatóan gyengébb kidolgozása ellenére is megfontolandó alternatíva 60 euróért.  

ferrari_laferrari_elite.JPG

Jöjjenek hát az idei év nagyágyúi. Még csak kutyafuttában volt lehetőségem megnézni őket, de egytől egyig csodálatosan szép kidolgozásúak és ha lehet ilyet mondani minden porcikájukból árad a gyártó tisztelete és elkötelezettsége az igényes, magával ragadó modellek készítése iránt. Nagyon kevés modell esetében érzem ezt. A 250 GTO, a 365 GTB4, a 365 GTB4 Competizione és az 512 TR viszont ilyen modellek.     

ferrari_2015.jpg

KGST autók

Az idősebbek közül van aki utálja, mert nem jutott más annak idején, a 30 alattiak nagy részének kötődés és emlékek hiányában meg semmit nem jelent. A magamfajta 40 felé hajló autóbolondok nagy részének pedig tömény nosztalgia, mert gyerekkorunk és az autószeretetünk ezekkel az autókkal indultak. 

Szerencsére az 1:18-as szocialista modell kör egyre jobban tágul, 2015-ben a kétüteműeké volt a porond a BoS jóvoltából. Az OttO Mobile égisze alá tartozó almárka mind a Trabant P50, mind a Wartburg Camping esetében egy külsőleg tökéletes resin modellt alkotott. A 120 eurós áruk kicsit eltúlzott, a csomagolás módja is hagy kívánnivalót maga után, de ezek a bosszúságok eltörpülnek a beszerzésük okozta öröm melett. 

Most év végén került a piacra Model Car Group néven az 1:18-as Barkas és Lada Niva. Ahogy nézem ez valami IST vadhajtás lehet, de több információm nincs róluk. A kivitelezésüket tekintve a 353-as kocka Wartburghoz hasonlóak, azaz a modell fém, de nem nyitható. Nem különösebben szép a kidolgozásuk, de 50-60 euróért jutányosak. Ezeket mindenképpen be szeretném szerezni 2016-ban!   

kgst_2015.jpg

Opel

Az eddigi gyűjtési irányomban nem volt kimondottan Opel vonal. Az oka egyszerű -hiába a kedvenc hétköznapi márkám-, gyakorlatilag az 1:18-as kategóriában láthatatlan volt. Az idei év azonban változást hozott, bár el kell ismerni alapvetően a resin technológiának köszönhetően. 2015-ben 4 db rüsselsheimi autó érkezett a gyűjteményembe, mindegyik más brand égisze alatt, eltérő kidolgozási filozófiákat követve.

A Norev Kadett GSi a nyithatatlan fém modellek sorába állt be, szerencsére az ennek megfelelő 60 eurós árszinten. Roppant egyszerű a kidolgozása, de a látható részeken rendben van. Az Otto Mobile resin Calibráján érződik, hogy szépen meg akarták csinálni és még ennek is rendben volt az ára 80 euróval. A BoS Monzája nagy csalódás volt, egy gyorsan kipipálandó tétel a gyártó részéről. Gyűjteményem "legigénytelenebb alj" és "leggyengébb ablak" díját helyből elnyerte. A mai napig hasogat bennem, hogy a klasszikus paródia stílusát idézzem: mi került ezen a modellen 120 euróba??? Szándékosan a végére hagytam a Minichamps GT-t, ami viszont visszacsempészte a pár évvel ezelőtti boldog békeidők igényes hangulatát. Nem szaporítom a szót, ott van a lényeg a bemutatóban. Részletes, aprólékos, szenvedéllyel megalkotott, gyönyörű modell 100 euróért. 

2016-os terv (reményeim szerint még elérhetőek lesznek) az Otto Mobile Omega Lotusának és a Norev Manta A változatának beszerzése.

opel_2015.jpg

Rali

2015-ben 3  db versenyautó modell parkolt be az 1:18-as parc fermébe. A Citroen és a VW az 1.6-os turbós korszak képviselői. Mindkető Norev gyártmány, de amíg a francia autó még nyitható (túl sok köszönet nem volt benne), addig a VW már a Kadett GSi-hez hasonlóan teljesen zárt és semmi szándék nem volt arra nézve, hogy valami minimális igényességet belecsempésszenek. Ellenben a Sun Star erősen akciózott árú Focus WRC-je a modellissimo-ról kellemes meglepetés volt. Szép doboz, számtalan apró, igényes részlet, jó kiállás jellemzik. Nem utolsó sorban még azon WRC-k közé tartozik, melyekért jobban lehetett rajongani. 

Apropó rajongás. A Sun Star kihozta a korai Impreza WRC-t, ahogy kell királykék színben, sárga 555 feliratokkal. 2016-ban az lenne az egyik elsődleges célpont.

rali_2015.jpg

Ahogy az már lenni szokott, az évek óta használt kis pezsgős pohárkákkal kívánok modellgyűjtő társaimnak boldog 2016-os esztendőt abban a reményben, hogy az eltervezett kedvenceit mindenkinek sikerül majd beszereznie. 

pezsgő.jpg

4 komment

Címkék: Modellgyűjtés

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr38193350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.12.30. 16:31:34

Látom, idén nálad a piros szín dominál :) Gratulálok mindhez! Nekem a 850-es és a Testarossa a kedvencem a felhozatalból.

MT21013 2015.12.30. 18:09:05

@FrozenSilverM5: Igen, nekem is feltűnt a piros dominancia a beszámoló elkészültekor. A Ferrarikat leszámítva nem volt ez tudatos. Egyedül a Kadett lett volna fehérben elérhető. Végülis az sem lett volna rossz. Az a Testarossa egy 512 TR :) :)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.12.30. 19:29:45

@MT21013: Nekem az is Testarossa, már csak a TR miatt is :D Érdekes látni, hogy évről évre egyre nagyobb arányban szerepelnek resin modellek az éves összesítőkben.
süti beállítások módosítása