HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Modellmérleg 2019

2019.12.29. 17:29 MT21013

Újabb esztendő telt el és bár szerettem volna 2019-ben pár modell bemutatót írni, az év közbeni feladatok és tennivalók sokasága idén is csak az év végi összegzést tették lehetővé.

2019-ben 13 db, vagy ha másképp nézem 12 + 1 modellel bővült a gyűjteményem. A furcsának tűnő számolás magyarázata kicsit lejjebb a rali szekció bemutatójában található.

Lássuk az érkezőket!

Ferrari

Kezdjük a sort a Ferrari modellek között véleményem szerint üde színfoltot képviselő KK Scale modellekkel. Üde színfoltnak neveztem őket, hiszen barátinak mondható áron, mások által még nem kiadott, ritka Ferrari modelleket dobnak piacra. Nem nyithatóak ugyan, de ezt a békát sajnos a többszörös áron futó modellek esetén is gyakran le kell nyelni. Ellenben fémből készülnek, kidolgozottságuk mértéke és a részletek finomsága bőven a jutányos ártól elvárható szint felett van. Ennek is köszönhető, hogy a KK-tól 4 db Ferrarit vásároltam idén, melyek:

275 GTS Pininfarina Spyder

ferrari_275_gts_pininfarina_spyder_kk_scale.jpg

365 California Spyder

ferrari_365_california_spyder_kk_scale.jpg

365 GTC4

ferrari_365_gtc4_kk_scale.jpg

 400 Superamerica

ferrari_400_superamerica_kk_scale.jpg

2018-ban a Ferrarik közé megérkezett az első resin modellem a CMR-től, idén megérkezett a második is. A 330 GTC szintén a nem különösebben felkapott és gyakori 1:18-as Ferrarik táborát bővíti. A modell a CMR-től és a resin modellektől úgy általában megszokott magas színvonalat hozza, a KK-nál viszont 25-30 euroval magasabb árszinten.

ferrari_330_gtc_cmr.jpg

A harmadik resin Ferrarimra sem kellett sokat várni, egy az én gyűjteményemben még nem jelenlévő gyártótól a GT Spirit-től. A csomagolása a megszokott OttO uzsonnás tasak, ami nem meglepő, hiszen a GT Spirit az OttO egyik almárkája. Volt korábban 456 GT modellem a Bburagotól, de mint ahogy a legtöbb régi bubutól, attól is megváltam. Gyűlöltem a lógó ajtókat, meg a helyenként csúnyán elnagyolt kidolgozást. Később kicsit megbántam, mert hát a 456-ost mást nem adta ki. Már el is engedtem a dolgot, mikor megláttam ezt a kék modellt. 120 euroért kicsit túlárazott, de alapvetően szép darab.

ferrari_456_gt_gt_spirit.jpg

KGST modellek

A KK Scale égisze alatt érkezett meg a 3 ajtós Lada Samara. Több színben elérhető jelenleg is. Vívódtam a jelegzetes bézs, kávébarna és a fehér között, a piros meg a kék annyira nem hozott lázba. Végül a fehér mellett döntöttem, mivel volt ilyen a családunkban. A modell részletes és pontos kidolgozása abszolút előhozta belőlem a rendszerváltás környéki időket, mikor egy ilyen autó birtoklása szinte szenzációszámba ment és nagyon menő dolognak számított. 5 sebességes váltó, DM-ért készletről, azonnal... rég volt.  

lada_samara_kk_scale.jpg

Lassan kezdem azt érezni, hogy a KK Scale a privát házi modellgyártóm, hiszen a következő modell is tőlük jött. Mikor megláttam, hogy kihozták az első Opel Kadettet (melynek gyártósorát a szovjetek 1945 után jóvátételként elvitték), akkor már sejtettem, hogy nem hagyják ki azt a pofonegyszerűen lecsapható lehetőséget, hogy a vele utolsó csavarig megegyező, csak a feliratokban különböző Moszkvics 400-ast is elkészítsék. Így is lett.

moszkvics_400_kk_scale.jpg

A tavalyi 452-es UAZ után megérkezett 2019-ben a parancsnoki 469-es is a Premium Classixxs-tól. Hasonlóan az első UAZ modellhez, a 469-es is igényes és aprólékosan kidolgozott fém modell lett. A Samarával egyetemben ez a típus is évtizedekkel ezelőtt égett a retinámba, mivel gyerekkorom jelentős részét Bakonykútiban töltöttem nagyszüleimnél, ami a várpalotai lőtér és katonai terület tőszomszédságában van. Ilyen UAZ-ok jártak keltek a faluban folyton.

uaz_469_premium_classixxs.jpg

Érkezett még egy KGST modell a gyűjteménybe a számomra idáig ismeretlen Premium Scale-től. Az ős Zaporozsec, az elsőként megjelenő 955-ös nem igazán ismert mifelénk, hiszen ahogy azt talán tudják néhányan a KERMI nem engedélyezte a forgalmazását minőségi hiányosságok miatt. A későbbi Zápor Jóskák "legendás" minőségét ismerve ezen nem lehet nagyon csodálkozni. Azon már inkább, hogy a 60-as években ez mindenképp bátor döntés volt egy szovjet termék kapcsán. A 955-ös modelljéből nem is dobtak piacra sokat, ha jól emlékszem az utolsót lőttem le a modelissimon. Azóta sem látok semmilyen más modellt tőlük. Lehet nem is baj, mert nem egy masszív portéka. Borzasztóan könnyű, szinte anyagmentes modell, de ez még nem feltétlen tragédia, hiszen az alapul szolgáló autó sem nagy. De ahogy a képen látszik, a celofán vékonyságú hátsó szélvédő már elengedte magát a karosszériától. Nem kicsit bosszantó, főleg, hogy nem is filléres s-budget áron kínálták.

zaz_955_premium_scale.jpg

BMW

Jövőre mindenképp szeretnék a BMW szekcióba több modellt beszerezni, de 2019 is kicsit mostoha gyermek volt az 1 db modellel. Év végén rendeltem meg kis black friday-es kedvezménnyel a nemrégiben megjelent M Coupét, melynek formájáért a mai napig rajongok. M-es változatban pedig különösen bitang jószág. OttO modell, tehát szokásos klisé. Gyönyörű külső kidolgozás, felejtős uzsonnás zacskó csomagolás, foszlós hungarocell dobozkából. Utóbbi a vitrinbe állítva már senkit sem érdekel, hiszen a lényeg, maga a modell nagyon szép. Szépségük, témaválasztásuk és nem földtől elrugaszkodott áruk miatt is egyik nagy kedvencem az OttO Mobile.

bmw_z3_m_coupe_otto_mobile.jpg

Rali

A cikk eleji 13 vagy 12 +1 modell téma magyarázata következik a rali szekció kapcsán. Ha úgy vesszük ez két modell, ha úgy vesszük egy tétel... Jó ideje vágyott volt az OttO-féle Audi Sport Quattro S1 szerelvény, de idén hozta úgy az élet, hogy lehetőségem nyílt rá a hozzá tartozó VW LT 45-össel és trélerrel együtt. Már a doboz mérete sem volt piskóta, de a súlya még inkább. Kibontásakor a brutális és fantasztikus jelzők váltakoztak a fejemben (már ami a szalonképeseket illeti). Elképesztően jól mutat a cucc, szép és igényes munka. Az elmúlt években nem is emlékszem hasonló "aztamindenit" faktorral bíró modellre. Imádom, minden fillért megért.

volkswagen_lt45_otto_mobile.jpg

audi_sport_quattro_s1_otto_mobile.jpg

Ahogy nézem 2019 lett az első olyan év az 1995 óta tartó modellgyűjtő "pályafutásomban", amikor az összes érkező modell mindegyike nyithatatlan. Semmiképp nem pozitív ez a tény, de sajnos sok ráhatásom nincs, el kell fogadni ezt a trendet. Ahogy már írtam korábban, 2020-ban több BMW-t szeretnék beszerezni, főleg a KK Scale cápa sorozatát, jó lenne birtokolni a Peugeot 205 T16 rali trélert, talán lesz 1-2 újabb KGST csoda és biztosan lesz néhány érkező gyűjteményem legnagyobb -Ferrari- szekciójába is. Kívánok minden modellgyűjtő társamnak sikeres beszerzésekben gazdag 2020-as esztendőt!

pezsgo.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Modellgyűjtés

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr1215369316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása