HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

Prospektus: Toyota Carina (1988-1992)

2013.06.10. 21:03 MT21013

Toyota Carina 1988_01.jpg

Név: Toyota Carina
Gyártási idő: 1988-1992
Prospektus évjárat: 1988
Azonosító: April 1988
Nyelv: német
Oldalszám: 24 + 6
Méret (mm): 211 x 297 / 205 x 292

Talán a 80-as évekre váltak valóban egyenrangú konkurensekké a japán autók Európában és az USA-ban. Korábbi hibáikból okulva, hihetetlen szorgalommal végezve munkájukat, egyre jobb minőségű, jobban felszerelt és akkortájt még jutányos áron kínált autókat dobtak a piacra. Tulajdonképpen a japán autóipar döntötte sírjába az elkényelmesedett amerikai gyármatuzsálemeket, akik az 50-es évek dicsőségén trónolva nem vették észre, hogy a világ lassan, de biztosan elhúz mellettük.

P6100005.JPG

Az amerikaiak büszkén, hazafiasan döngetik mellüket, de amikor olcsóbban jobb autót kaptak a pénzükért akkor bizony elcsábultak, mint Mari néni az akciós Lidl párizsira. Ezért aztán aki manapság Oldsmobile-t, Pontiac-ot, Buick-ot, Mercury-t vagy Plymouth-t akar venni az csak a használtpiacon teheti meg...  

P3240016.JPG

A recept egyszerű volt, több karosszéria változat, tartós, megbízható motorok, a kor átlagához képest extra felszereltség, megfizethető áron. A Carina 4 ajtós szedán, ferdehátú és kombi kivitelben volt kapható.

P3240018.JPG

Kombi funkcionalitás: fekete lökhárítóbetét, tetősín, lemezfelnik az egyik oldalon, kis krómszegély a hátsó ablak körül az elegancia oltárán és büszke 16 Valve matrica hirdeti a japán technikát.

P3240019.JPG

Tipikus 80-as évekbeli japán iskola szerinti a beltér. Akkortájt azt mondták, hogy aki egy japán autóban ült, az már az összeset ismeri. Valóban így van, sok ismerős részletet fedezhetnek fel például az itthon gyártott ős Swiftek tulajdonosai is. A tologatós fűtéskapcsolók és a kvarcóra elmaradhatatlan volt, utóbbi már kihalófélben van, de még mostanság is találkozhatunk vele. Ugyanakkor jegyezzük meg, hogy a fordulatszámmérő, elektromos ablakok, tükrök még egy évtizeddel később sem jártak feltétlenül alapáron a hasonló méretű európai konkurenseknél. Nem beszélve a 16 szelepes motorokról!   

P3240017.JPG

Az utastér mentes mindenféle sallangtól, tágas helyet kínál és szemlátomást kényelmes, jól formált ülőalkalmatosságokat.

P3240020.JPG

Nem véletlenül foglalkozik két oldal is a Carina rozsdavédelmével. A japán autók legnagyobb hibája és rossz hírük okozója a gyalázatos rozsdásodási hajlam volt a 70-es években. Ebben talán a Honda járt "élen". Még a 90-es évek Accordjai is félelmetes sebességgel tudtak rozsdásodni a kétségkívül tartós és innovatív mechanika mellett.

P3240022.JPG

Dízel motor ekkor még nem volt elérhető és csupán két benzines erőforrás alkotta az 1988-as motorkínálatot. Mindkettő 1,6-os volt és duplavezérműtengelyes (DOHC), de az elektronikus EFI-TCCS-L-Jetronic befecskendezéses változat 102 lóerőt mozgósított a 90 lóerős alapváltozattal szemben. Persze 16 szelepes motorokról lévén szó ez a teljesítmény meglehetősen magas fordulaton állt rendelkezésre, 5800-6000 rpm táján, ahol épeszű autós nem sűrűn tartja a ménest...

P3240021.JPG

A prospektushoz tartozik egy 6 oldalas technikai adat + felszereltség kiadvány, melyben az előremutató és jutányos felszereltségi szinteken kívül, a 6 színből álló fényezési opciót, nyomatékgörbéket, mérettáblázatokat tanulmányozhatjuk. Tessék megkapaszkodni a 6 színből 5 metálfényezés volt alapáron(!), az az egy nem metál fehér szín csak a kombihoz volt kérhető.

Toyota Carina 1988.jpg

A legsikeresebb Carina mégsem ez a modell, hanem utódja, az 1992-ben színre lépett Carina E lett, melyből napjainkban is láthatunk jópárat közlekedni. Sajnos kora és jellemző futásteljesítménye miatt már nem tekinthető titkos használtautós tippnek. A maga idejében viszont az egyik legmegbízhatóbb típus volt, egyben a Toyota megbízhatósági nimbuszának megteremtője. 

P3240023.JPG

3 komment

Címkék: Toyota Prospektus

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr205354396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.06.11. 14:19:53

Nekünk volt Carina E-nk, liftback. Hatalmas tér, nulla probléma. Egyedül a klíma hiányzott belőle, ezért is váltotta őt az akkoriban új Avensis, ami már közel nem volt annyira jó autó.

MT21013 2013.06.12. 12:13:08

@FrozenSilverM5: A Carina E nagy királyság volt a 90-es években. Sokan jellegtelennek tartották, nekem bejött a formája. Nagyon kiforrott, átgondolt és strapabíró konstrukció volt.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2013.06.13. 09:14:41

@MT21013: Nekem is mai napig tetszik. Bár kizárólag az ötajtós verzió, a sedanon és a kombin nagyon látszott, hogy mekkora autó. És azt még Japánban gyártották, míg az Avensis-t már az angol gyárban szerelték össze, ez sajnos nagyon meg is látszott rajta.
süti beállítások módosítása