HTML

Tomi garázs

1:18-as autómodell, valamint autó prospektus bemutatók, autózással kapcsolatos gondolatok.

Friss topikok

Címkék

"Az utca népe" - Fisker Karma

2013.04.01. 14:44 MT21013

Nem emlékszem pontosan mikor fordult velem elő utoljára olyan eset, hogy egy autó megpillantásakor még a márkáját se tudjam megtippelni. Most ez Húsvét vasárnap este sikerült. Hazafelé tartva az utcánk elején tűnt fel ez a járgány. 

P3310045.JPG

Lelassítottam mellette, de nem lettem okosabb. Leparkolás után "természetesen" nem hagyhattam annyiban a dolgot és visszasétáltam (persze "véletlenül" a fényképezőgép is nálam volt). Sajnos szinte már teljesen besötétedett, így egy nem túl szép képen, de legalább megörökíthettem. Oldalról közelítve első gondolatom az volt, hogy talán a Maserati Quattroporte új generációja tévedt ide, de a  formákat és frontrészt közelebbről látva ezt kizártam. Feladtam, hol az embléma? Aztán ez nézett velem szembe:

fisker-cars-logo-emblem.jpg

Erről bizony nem nagyon hallottam, rémlett, hogy valami kis szériás gyártó, de ennyi. Elővettem az idei autókatalógust és ott is csak az egzotikumok között szerepel. Megtudtam a típusnevét is, ez a Fisker Karma. Szó se róla, valóban karizmatikus ez az amerikai plug-in (otthon konnektorról tölthető) hibrid limuzin. Egy kicsit jobb minőségű fotón így néz ki:

08-2012-fisker-karma-fd.jpg

A Karmát 2 db 150 kW-os elektromotor hajthat tisztán elektromos üzemben 80 km-es távolságra. Ezen kívül rendelkezik egy 260 lóerős négyhengeres benzinmotorral is, amellyel már közel 500 km-re nő a hatótáv 200 km/h-ás végsebesség mellett. Utóbbi kicsit kevésnek tűnik a külső megjelenés alapján, de amerikai autó lévén ennek amúgy sincs különösebb jelentősége. Vezetőjét a sajtófotók tanúsága szerint ilyen környezet fogadja. Nem rossz, de azért érződik a kis szériás jelleg.

fisker-karma-6.jpg

Az autón örömteli módon magyar rendszám volt. Az biztos, hogy ennél ritkább és feltűnőbb új autót nehezen találhatott volna vélhetően boldog és büszke tulajdonosa. 

Szólj hozzá!

Címkék: Fisker Az utca népe

A bejegyzés trackback címe:

https://tomigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr705187199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása